جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

سمبوسه مرغ با نان فانتزي يا نان لواش

مطبخ بي‌بي رو امروز مهمون خود بي‌بي هستين با يك نوع شام خوشمزه و لذيذ و مقوي كه حتماً از تهيه و نوش جان كردن اون خوشتون مي‌آد. در پختن…

مطبخ بي‌بي رو امروز مهمون خود بي‌بي هستين با يك نوع شام خوشمزه و لذيذ و مقوي كه حتماً از تهيه و نوش جان كردن اون خوشتون مي‌آد. در پختن اين غذا حتماً حوصله به خرج بدين.

مواد لازم:

سينه مرغ: يك عدد (يك چهارم مرغ)
سيب‌زميني متوسط: ۴ عدد
گوجه فرنگي متوسط: ۳ عدد
رب گوجه فرنگي: ۳ قاشق غذاخوري
جعفري خرد شده: يك فنجان
سير: يك حبه
دارچين: يك دوم قاش غذاخوري
پياز متوسط: ۴ عدد
فلفل دلمه‌ و فلفل سبز قلمي  و ليمو: به ميزان دلخواه
آب، نمك، فلفل و زردچوبه: به ميزان لازم
نان لواش يا نان فانتزي (ساندويچي): به ميزان دلخواه
روغن: براي پياز داغ و براي سرخ كردن به ميزان لازم

طرز تهيه:

ابتدا سينه مرغ را شسته با مقداري آب و كمي فلفل دلمه‌اي ، نمك، فلفل، زردچوبه، سير و دارچين بپزيد. يكي  از پيازها را پوست گرفته و چهار قاچ بدهيد و درون قابلمه بيندازيد و بگذاريد تا بجوشد و مرغ بپزد. در اين فاصله بقيه پيازها را خلال كرده بشوييد و با قدري روغن ، پياز داغ درست كنيد وقتي كه پياز داغ طلايي رنگ  شد شعله را خاموش كنيد و پيازداغ‌ها را از روغن اضافي، خارج كنيد. سيب‌زميني‌ها را هم بشوييد و آب‌پز كنيد وقتي پخت آنها را پوست گرفته سرد كه شد تكه تكه كنيد بقيه فلفل دلمه‌اي و جعفري و گوجه‌فرنگي‌ها را نيز شسته و خرد كرده و در روغن اضافي كه از پيازداغ باقي مانده كمي تفت دهيد. سينه مرغ كه پخت آن را از آبگوشت خارج كرده بگذاريد سرد شود سپس آن را ريشه ريشه كرده و با سيب‌زميني‌هاي خرد شده و پيازداغ به گوجه‌فرنگي كه در حال تفت گرفتن است باكمي نمك، آب ليمو و رب گوجه فرنگي اضافه كرده هم بزنيد تا مواد شما، خميري شكل شود. آنها را در لابه لاي نان لواش كه از طول به سه قسمت كرده لوله مانند بپيچيد يا نان ساندويچي‌ها را از وسط دو قسمت كنيد و قدري داخل آن را خالي كرده مواد خميري را درون آن قرار دهيد و آن مقداري كه از داخل نان‌ها برداشته‌ايد به عنوان سر، به روي نان ساندويچي‌ها بگذاريد به طوري كه مواد شما را بپوشاند و كمي فشار دهيد. آنها را درون ماهي‌تابه‌اي كه در آن روغن داغ است سرخ كنيد و آنها را با دقت برگردانيد تا همه جاي آن يك دست طلايي شود. ضمنا مي‌توانيد به جاي مرغ از گوشت چرخ كرده نيز استفاده كنيد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۷:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین