شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۳ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

فارسيان چند ميليارد هزينه سفر به دبي كرده اند؟

بر اساس اعلام سازمان هواپيمايي كشوري در يك سال ۲۲۱۲۸ نفر از فرودگاه هاي فارس به فرودگاه دبي وارد شده اند. با توجه به اينكه ميانگين هزينه تور پرداختي هر…

بر اساس اعلام سازمان هواپيمايي كشوري در يك سال ۲۲۱۲۸ نفر از فرودگاه هاي فارس به فرودگاه دبي وارد شده اند. با توجه به اينكه ميانگين هزينه تور پرداختي هر نفر يك ميليون و ششصدو سي هزار تومان مي باشد، جمع پرداختي تور مسافران استان فارس ۳۶,۰۶۸,۶۴۰,۰۰۰ تومان مي باشد.(حدود ۳۶ ميليارد تومان)

از سوی دیگر با توجه به ۳۰۰ دلار ارز مسافرتي به نرخ مبادله اي كه به هر مسافر پرداخت مي شود جمع دلارهاي دريافتي دولتي مسافران دبي از فارس ۶,۶۳۸,۴۰۰ دلار خواهد بود. با در نظر گرفتن قيمت ارز مبادله اي ۳۲۶۰ تومان و با فرض این كه مسافران همراه خود بيش از ۳۰۰ دلار به دبي نبرده اند، فارسيان معادل ريالي ۲۱,۶۴۱,۱۸۴,۰۰۰ تومان نيز در دبي خرج كرده اند. با اين حساب در يك سال تعداد ۲۲۱۲۸ مسافر دبي از استان فارس حداقل ۵۷,۷۰۹,۸۲۴,۰۰۰ تومان هزينه كرده اند.(بيش از ۵۷ ميليارد تومان)

 در این میان البته فارسياني كه از غير فرودگاه هاي فارس به دبي رفته اند مشخص نبوده و از سوی دیگر بخشی از مسافران دبی از دلار مسافرتي مبادله اي استفاده نكرده اند و از بازار آزاد با قيمت بيشتر دلار تهيه كرده اند. نهایتا اینکه فارسياني كه به فرودگاه هاي ديگر امارت مثل شارجه و… رفته اند و از آنجا به دبي وارد شده اند منظور نشده اند.(مثلا ۳۱۴۹۵ نفر از فرودگاه لار وارد فرودگاه شارجه شده اند)

به گزارش کانال اقتصاد فارس، بعضي از تحقيقات نشان مي دهد هر ايراني به صورت ميانگين حداقل ١٠٠٠دلار در دبي هزينه مي كند.

میلادلارستان: چه خوب میشود بخشی از درآمد های حاصله از سفرها و فعالیت های مردم منطقه در دبی به صورت سرمایه گذاری در زادگاه خویش بازگشت داشته باشد؛ چه آنکه خوشبختانه بخشی از امور خیریه در این خصوص از دیرباز کلید خورده است، اما در حوزه سرمایه گذاری های کلان نیز این مهم می تواند رخ دهد…

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “فارسيان چند ميليارد هزينه سفر به دبي كرده اند؟”

  1. لارستانی. گفت:

    خدا بیشتر به دبی خیر. وبرکت دهد. بخشی از ابادی. لارستان بزرگ. بخ خاطر. درامد مردم. این. خطه. از. دوبی. بوده. وهست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین