شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 19

اختصاص یک میلیارد و 220 میلیون تومان به بخش صحرای باغ

فرماندار ویژه لارستان از اختصاص یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی به بخش صحرای باغ این شهرستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از…

فرماندار ویژه لارستان از اختصاص یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی به بخش صحرای باغ این شهرستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛جلیل حسنی در جمع مردم روستاهای دهستان باغ اظهار داشت: هدف از بازدید از روستاها این است که از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات مردم روستاها بپردازیم و این مهم وظیفه ماست و از نعمت های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: امیدواریم این پیوند و ارتباطی که بین مردم و مسئولین وجود دارد و این وظیفه ای را که دهیاران و شوراهای اسلامی به نحو مطلوبی ایفا می کنند ، بیش از پیش تقویت شود تا ما هم بتوانیم با هماهنگی هم نسبت به رفع مشکلات و تنگناها و محدودیت هایی که در روستاها هست تلاش نماییم.

وی  با بیان اینکه حل سریع مشکلات و مسایل مردم از مهمترین ضروریات دولت تدبیر وامید است افزود: فرمانداریویژهلارستان به اتفاق نماینده مردم با تشکیل تیمی متشکل از مسئولین شهرستان و بخشداری  از بخش های مختلف شهرستان و روستاهای آن بازدید میدانی و با مردم ارتباط چهره به چهره داشته و خواهند داشت.

حسنی با تاکید بر حل مشکلات روستاهای محروم، تصریح کرد: بیشتر خواسته ها و نیازهای مردم روستاها را می دانیم و در این خصوص شناسنامه مشکلات روستاها را در حال تدوین داریم و می طلبد که دهیاران و شوراهای اسلامی این مشکلات را اولویت بندی کنند و بخشداران هم شناسنامه مشکلات بخش را جمع آوری و به فرمانداری منعکس نمایند و فرمانداری هم بر اساس اولویت ها در ایامی که بحث تخصیص اعتبارات و پیگیری مشکلات است و متناسب با اولویت هایی که خود دهیاران در نظر گرفته اند ، اعتبارات تخصیص می دهد و هم اینکه مشکلات بصورت موردی و بصورت پیگیری های حضوری ،کتبی ، شفاهی و تلفنی از طریق  استان و یا از طریق نماینده مردم صورت پذیرد.

حسنی خاطر نشان کرد:یکی از اولویت های اساسی ما در تقسیم و توزیع اعتبارات در سال جاری بر اساس حضور مسئولین شهرستان در بخش ها و روستاها  بوده و دیگر بر اساس آن اولویت هایی که دهیاران و شوراهای اسلامی مطرح می کنند و متناسب با سابقه موضوع و پروژه سعی کرده ایم که بر همان اساس ، اعتبار تخصیص داده بشود البته یقیناً مردم، محدودیت های اعتباری دولت را  هم می دانند که برای تخصیص اعتبار، یک پروسة چند وجهی لازم است که هم از طریق شهرستان، استان  و در سطح ملی باید از شوراها و دهیاران گرفته، تا رؤسای ادارات و فرمانداری و نماینده مردم دست به دست هم دهیم و بصورت همزمان و هماهنگ پیگیری هایی را در راستای تخصیص و جذب اعتبار انجام بدهیم تا بتوانیم جوابگوی مردم باشیم.

 نماینده عالی دولت در شهرستان ادامه داد: مطمئناً مردم هم در بحث نظام بودجه بندی کشور اطلاعات دقیق و خوبی دارند و مشخص هم هست که روند تخصیص اعتبارات ضوابط خاص خودش را دارد که بعضاً قانون  هم دست نماینده و هم مسئولان استانی را بسته است که بتوانیم در همه جا و در هر نقطه ای و یا برای هر پروژه ای تخصیص اعتبار داشته باشیم.چرا که اعتبارات بر اساس شاخص هایی که از گذشته برای شهرستان تعریف شده است.

حسنی با اشاره به اینکه ما در بحث ۳ درصد نفت و گاز با محدودیت منابع مواجه هستیم،افزود: شهرستان ما از جمله شهرستان هایی است که از استحصال نفت و گاز برخوردار نیست و همین باعث می شود که ما یک سوم از این منابع رادریافت نکنیم و در قسمتی از شهر و بخش مرکزی هم که محروم نیستند باز هم این محدودیت ها را داریم. علی ایحال با همه محدودیت هایی که هست سعی کرده ایم در طی سال جاری بر اساس آن بازدیدی که در سال ۹۵ داشته ایم حدود یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان به دهستان باغ برای اتمام سد خاکی ، پوشش تلویزیون دیجیتال، برق روستایی، روکش آسفالت راههای فرعی روستا، طرح هادی روستایی و غیره تخصیص بدهیم و در ادامه نیز از محل اعتبارات توزان و اعتبارات دیگر هم برای دیگر پروژه ها اختصاص خواهیم داد.

فرماندار ویژه لارستان در پایان تاکید کرد: دهیاران سعی کنند پروژه ها و مشکلات روستای خود را بصورت مکتوب اولویت بندی ، تدوین و به بخشداری و فرمانداری منعکس نمایند تا ما هم بتوانیم در طول سال متناسب با همان نظرات دهیاران تصمیم گیری نماییم و خدمتی هر چند ناچیز در راه محرومیت زدایی از این بخش برداریم.

همچنین دکتر جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی ،احمد دلاور بخشدار صحرای باغ و هدایت الله رحمانی امام جمعه باغ نیز به ایراد سخن پرداختند.

  پیش از این نیز دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای حسین آباد،دشتی، خلور، ده میان، کارگاه و باغ مسائل، مشکلات و درخواست های مردم روستا را مطرح و خواستار رفع این مسائل و مشکلات شدند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین