جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

قطع 2 هفته ای آب در علی آباد؛ برآورد 300میلیونی جهت تعویض خط فرسوده؛ قابل توجه فرماندار محترم

روستای علی‌آباد لارستان با مشکل کمبود منابع آبی روبه‌رو نیست، اما به دلیل فرسودگی خط انتقال با کمبود آب و افت فشار و قطعی مکرر آب روبه‌رو هستند. قطعی آب…

روستای علی‌آباد لارستان با مشکل کمبود منابع آبی روبه‌رو نیست، اما به دلیل فرسودگی خط انتقال با کمبود آب و افت فشار و قطعی مکرر آب روبه‌رو هستند.

قطعی آب ۲ هفته‌ای در روستای علی‌آباد لارستان 

 روستای علی‌آباد، بخش مرکزی لارستان به گفته اهالی آن در دو هفته گذشته با قطعی آب روبه‌رو بودند به گونه‌ای که حتی آب آشامیدنی نیز نداشتند.  این روستا که به گفته جعفر عابدی، دهیار روستا با مشکل کمبود منابع آبی روبه‌رو نیست، به دلیل خرابی پمپ و فرسودگی خط انتقال با کمبود آب و افت فشار و قطعی مکرر آب روبه‌رو هستند. عابدی در گفت‌وگو با تسنیم از تعویض پمپ آب روستا سخن می‌گوید اما با این حال هنوز مشکل آب برطرف نشده است.

« این مشکل از سال گذشته تا تابستان امسال وجود دارد » این را عابدی می‌گوید و فرسودگی مخزن و نبود تجهیزات کافی را نیز به صحبت‌هایش اضافه می‌کند که سبب شده مردم این روستا علی‌رغم داشتن منابع آب کافی همچنان از افت فشار و قطعی مکرر آب رنج ببرند.

بهتاش یکی از اهالی علی‌آباد است که در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: مخزن آب روستای علی‌آباد نزدیک به ۴۰ سال پیش نصب و تمامی لوله‌ها فرسوده شده که هدررفت آب نخستین نتیجه این فرسودگی است.

هدر رفت ۴۰ درصدی آب به دلیل فرسودگی 

رسول عسکری، رئیس آبفای روستایی لارستان فرسودگی را یکی از مشکلاتی می‌داند که سبب هدررفت ۴۰ درصد از آب روستاها می‌شود. به گفته وی از ۳۹۴ کیلومتر خط انتقال آب روستاهای لارستان ۱۳ کیلومتر و از ۵۳۳ کیلومتر خط شبکه توزیع ۲۹۰ کیلومتر فرسودگی دارد. 

وی در گفت‌وگو با تسنیم از حل مشکل افت فشار آب روستای علی‌آباد سخن می‌گوید و معتقد است که با توجه به نصب پمپ جدید مشکلی وجود ندارد و افتی که در روز نخست وجود داشته به دلیل مشکل شبکه برق یا کم شدن آب چاه است.  عسکری می‌گوید اگر مردم مخزن آب را پر کنند مشکل فشار آب نیز برطرف می‌شود اما بهتاش از اهالی روستا  از پایین بودن فشار آب سخن می‌گوید که سبب شده مردم مجبور به جیره‌بندی آب شوند.

رئیس آبفای روستایی شهرستان لارستان فرسودگی مخزن آب روستای علی‌آباد را تائید می‌کند و می‌گوید برای تعویض مخزن نیاز به ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار است. 

فرسودگی مخزن آب با وجود تعویض پمپ آب در کنار مشکلاتی که رئیس آبفای روستایی لارستان حدس می‌زند، نظیر مشکل افت ولتاژ برق و کم شدن آب چاه سبب شده که مردم روستای علی‌آباد روزهای بی‌آبی را پشت سر بگذرانند. 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین