شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 57 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6
مدیر بافت تاریخی لار خبر داد

پایان شهریور؛ اتمام مرمت اضطراری مقبره «مادر نادرشاه افشار» لارستان

مسئول بافت تاریخی شهر لار از اتمام مرمت اضطراری برج که شامل کف سازی قبر مادر نادرشاه و از بین بردن شعارهای روی دیوارهاست تا پایان شهریور ماه خبر داد….

مسئول بافت تاریخی شهر لار از اتمام مرمت اضطراری برج که شامل کف سازی قبر مادر نادرشاه و از بین بردن شعارهای روی دیوارهاست تا پایان شهریور ماه خبر داد.

خشایار شیبانی در گفت و گو با میلاد لارستان؛ با بیان اینکه پروژه مرمت اضطراری «قلعه اژدهاپیکر» تعطیل نشده است، اظهار داشت: پیش از ماه مبارک رمضان این طرح شروع و در به دلیل تقارن با این ماه مبارک رمضان کار به طور موقت تعطیل شد.

وی از اتمام مرمت اضطراری برج که شامل کف سازی قبر مادر نادرشاه و از بین بردن شعارهای روی دیوارهاست تا پایان شهریور ماه خبر داد و افزود: همچنین درب موقتی نیز برای برج در نظر گرفته شده که آن نیز نصب می شود.

مسئول بافت تاریخی شهر لار با بیان اینکه با توجه به اعتبارات سال ۹۶  و در صورت تخصیص اعتبارات برنامه های خوبی جهت مرمت قلعه اژدهاپیکر در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برنامه کلی این است که در ابتدا حد و حدود قلعه را مشخص و سپس کار مرمت اضطراری انجام شود.

این کارشناس میراث فرهنگی با اشاره به اینکه با توجه به اعتبارات و ایجاد یک برنامه کلی در فازهای مختلف قلعه اژدهاپیکر لارستان احیا خواهد شد، ادامه داد: با توجه به اهمیت این مکان نمی توان به بیکباره کار احیا را صورت دا و باید به تدریج و بر اساس برنامه ریزی پروژه را اجرایی کرد.

شیبانی درخصوص اعتبارات تعیین شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس برای بازسازی باغ نشاط و خانه های تاریخی مؤیدی و محمودی در لارستان، گفت: بازسازی باغ نشاط با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان آغاز و کار اصلاح درختان و محوطه سازی ادامه دارد و امید می رود تا پایان شهریورماه فاز یک کار به پایان برسد.

وی بیان کرد: عملیات بهسازی خانه های تاریخی محمودی و مویدی نیز با اعتبار ۷۰ میلیون تومان شروع شده و قرار است شهرداری لار نیز همین مقدار اعتبار برای ادامه کار هزینه کند.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱:۳۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پایان شهریور؛ اتمام مرمت اضطراری مقبره «مادر نادرشاه افشار» لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    ایکاش می شد برای ورودی این مکان های تاریخی لارستان هم ورودی گرفته می شد تا برای احیا مرمت آن ها مصرف می شد وهر مکان راهنمای گردشگری داشت.به فکر سایر خانه های قدیمی دیگر و ساباط ها باشید
    راهنمای گردشگری

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین