شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

خط 9 کیلومتری و 35 میلیاردی انتقال آب سدسلمان به تصفیه خانه لارستان رسما بهره برداری شد

طی مراسمی با حضور افشانی استاندار فارس و دهقانی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس، خط انتقال آب از سد سلمان فارسی به تصفیه خانه آب لارستان  بهره…

طی مراسمی با حضور افشانی استاندار فارس و دهقانی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس، خط انتقال آب از سد سلمان فارسی به تصفیه خانه آب لارستان  بهره برداری شد.

به گزارش  میلادلارستان به نقل از استانداری فارس؛ سید محمد علی افشانی در مراسم بهره برداری از خط انتقال آب از سد سلمان فارسی به تصفیه خانه آب لارستان  اظهار داشت: اگر سد سلمان نبود میزان بسیار زیادی آب به هدر می رفت و نمی توانستیم از این ثروت عظیم استفاده کنیم. وی ادامه داد: باید ببینیم با استفاده بهینه با یک لیتر آب چه میزان محصول می توانیم تولید کنیم؛ زیرا اگر خشکسالی ادامه یابد با مشکل روبرو می شویم.

استاندار فارس  بیان داشت: شورای عالی آب کشور در اسفندماه سال گذشته سالانه ۷۰ هزار هکتار آبیاری نوین را برای استان فارس تصویب کرده که این اعتبارات ۸۵ درصد به وسیله دولت و ۱۵ درصد به وسیله افراد تامین می شود.

یادآور می شود هدف از اجرای این طرح که به طول تقریبی۹کیلومتر احداث شده است انتقال آب از سد سلمان فارسی به محل تصفیه خانه آب لارستان می باشد .
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس با بیان اینکه این پروژه عمرانی با۳۵۰میلیارد ریال هزینه طی مدت هفت سال اجرا شده است گفت : پیش از این برداشت آب از محل سد سلمان فارسی برای تامین آب آشامیدنی مردم لارستان انجام میگرفت اما فرایند برداشت قدری دشوار بود و با افتتاح این خط انتقال آب مطمئن و پایدار از محل سد برای شهرستان لارستان تامین می شود .

دهقانی ادامه داد : این طرح شامل ۲میلیون متر مکعب عملیات خاکی،۳۶هزارمتر مکعب حفاری تونل،۱۲هزار متر مکعب عملیات بنایی باسنگ  می باشد و خط انتقال شامل لوله های ۱۰۰۰ و ۹۰۰ میلیمتری فولادی است که برای انتقال آب ۳۳ حوضچه شیر،۳۰عدد پل دال و۵عدد پل طاق قوسی و ۱۶۰متر دیوار حائل ساخته شده است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “خط 9 کیلومتری و 35 میلیاردی انتقال آب سدسلمان به تصفیه خانه لارستان رسما بهره برداری شد”

  1. لاری گفت:

    من که اب اشامیدنی از خور میاورم خیلی شیرینه

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین