پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

گفت و گو با نخبه «بریزی» ساکن در «نیویورک» آمریکا

گفت و گویی با جوان موفق اهل روستای «بریز» لارستان در رشته مهندسی کامپیوتر ساکن در «نیویورک» آمریکا صورت گرفته است که در زیر می خوانیم: میلاد لارستان: گفت و…

گفت و گویی با جوان موفق اهل روستای «بریز» لارستان در رشته مهندسی کامپیوتر ساکن در «نیویورک» آمریکا صورت گرفته است که در زیر می خوانیم:

میلاد لارستان: گفت و گو با جوانان موفق شهر و دیارمان نه تنها باعث شناخته شدن آنها نزد مردم خودشان می شود بلکه باعث تشویق و ایجاد انگیزه در دیگر جوانان نیز می گردد. از این رو با یکی دیگر از جوانان موفق بریزی به گفت و گو نشستیم.

آقای مهدی طاهری (پیمان)، فرزند عبدالحسین طاهری متولد ۱۳۶۵ است که درباره مراحل مختلف زندگی و تحصیلات خود می گوید:
تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه آزادگان لار و سال اول و دوم راهنمایی را در مدرسه فراست لار گذراندم. سپس به دلیل شغل پدر از ایران مهاجرت کرده و ساکن شهر ابوظبی امارات شدیم. از سال سوم راهنمایی تا پیش دانشگاهی را در مدرسه ایرانیان ابوظبی گذراندم‌.
تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته کامپیوتر در دانشگاه  NYIT شعبه ابوظبی ادامه داده و مدرک لیسانسم را از این دانشگاه اخذ کردم و پس از آن با تشویق و حمایت پدر و مادرم برای گذراندن مقطع فوق لیسانس راهی آمریکا شدم و در دانشگاه نیویورک به ادامه تحصیل پرداختم.
هم اکنون در شهر نیویورک ساکن هستم و مدیر یک تیم برنامه نویسی کامپیوتر هستم که با شرکت هایی نظیر گوگل و غیره قرارداد کاری داریم.

با توجه به اینکه شرایط مساعد و امکانات لازم برای پیشرفت برای همه جوانان یکسان نیست نظر شما درباره آن دسته از جوانان و نوجوانان که ممکن است به هر دلیلی از موقعیت های دلخواه خود برای پیشرفت محروم باشند چیست ؟

مهندس طاهری: من معتقدم جوانان روستا که بدون شک دچار محدودیت هایی از نظر امکانات هستند دارای پتانسیل بالایی برای پیشرفت و رسیدن به درجات بالای اجتماعی هستند. اما به نظر من در درجه اول با آگاهی دادن به خانواده ها می توان آنها را برای حمایت بهتر و بیشتر از فرزندانشان تشویق نمود.
البته که نه تنها دولت باید به برنامه هایی جدی برای آینده جوانان داشته باشد بلکه مردم خودشان هم باید به نسل بعد کمک کنند. گناه آن بچه که در خانواده‌ای بی‌سواد یا بی بضاعت به دنیا می آید چست ؟ آیا او سهمی از خوشبختی و پیشرفت ندارد؟ البته که دارد.
به نظر من ما نه تنها نسبت به فرزندان خودمان بلکه نسبت به فرزندان چنین خانواده هایی باید احساس مسئولیت داشته باشیم و در هر زمینه ای که می توانیم باید به رشد و پیشرفت آنها کمک کنیم.  علتش این است که بچه های خود ما هم فردا باید در همین جامعه زندگی کنند و اگر افراد جامعه خوب نباشند و جامعه خوبی وجود نداشته باشد آن وقت همه فقط به فکر خودشان خواهند بود و جامعه رو به‌ رکود پیش خواهد رفت.

آقای طاهری در پاسخ به این سوال که چه اهداف و برنامه هایی برای آینده دارند گفت: در حال حاضر شدیدا مشغول کار هستم و یکی از آرزوهایم راه اندازی یک تیم خوب برای آموزش علوم کامپوتر به دانش آموزان خطه لارستان و آماده سازی آنها برای مقاطع بالاتر علمی است.‌نه تنها روستای بریز بلکه همه روستاهای آن منطقه پتانسیل زیادی برای‌ رشد و ترقی دارند. که امیدوارم در آینده بتوانم به مردم شریف خطه لارستان خدمت داشته باشم.

خبرنگار: سحر طاهری
نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۴۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین