چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

جعفرپور: از هزینه تراشی برای زائران اربعین حسینی خودداری شود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هزینه تراشی برخی نهادهای خدماتی برای زائرین اربعین حسینی و همچنین زمزمه های افزایش نرخ بلیط وسایل حمل و نقل عمومی،…

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هزینه تراشی برخی نهادهای خدماتی برای زائرین اربعین حسینی و همچنین زمزمه های افزایش نرخ بلیط وسایل حمل و نقل عمومی، گفت: نباید با افزایش هزینه ها، علاقمندان را از شرکت در این همایش بزرگ معنوی محروم ساخت.

جمشید جعفرپور در گفت و گو با میلاد لارستان با بیان اینکه مسئولین نباید اربعین را فرصتی برای کسب درامد بدانند، اظهار داشت: پیاده روی اربعین جلوه گاه عزت شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) است و به همین خاطر دولتمردان باید با برنامه ریزی بیشترین تسهیلات را برای شرکت زائران فراهم سازند و بگذارند مردم، این سفر را ساده‌تر از هر سفر دیگری همراه با نور و معرفت به انجام رسانند.

وی با اشاره به افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته، افزود: بهتر است تا مسؤولان با تصمیم گیری مناسب، برای ویزای اربعین ارز دولتی در اختیار زائرین قرار دهند تا آنان از نوسانات قیمت ارز متضرر نشوند.

نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  کارشناسان اقتصادی معتقدند می بایست با رایزنی های دیپلماتیک، دولت دلار را از مبادلات اقتصادی بین ایران و عراق حذف کند تا در پی آن مشکلات ناشی از بازار ارز را در سفرهای زیارتی به ویژه در ایام اربعین مرتفع ساخت.

جعفرپور با انتقاد از هزینه تراشی برخی نهادهای خدماتی برای زائرین اربعین حسینی و همچنین زمزمه های افزایش نرخ بلیط وسایل حمل و نقل عمومی، ادامه داد: بیشتر شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین از اقشار متوسط یا پایین جامعه هستند که نباید با افزایش هزینه ها، آنها را از شرکت در این همایش بزرگ معنوی محروم ساخت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی همه دستگاه های اجرایی، نظارتی، امنیتی و غیره مراسم اربعین امسال نیز با کمترین مشکلات و ایمنی بالا انجام شود.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین