شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

تمدید گواهینامه فرودگاه لارستان

مدیرکل مقررات فرودگاهی از تمدید گواهینامه فرودگاه لارستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستانفرشيد گليج در گفتگو با روابط عمومي شركت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران با بيان اينكه گواهينامه‎هاي…

مدیرکل مقررات فرودگاهی از تمدید گواهینامه فرودگاه لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستانفرشيد گليج در گفتگو با روابط عمومي شركت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران با بيان اينكه گواهينامه‎هاي فرودگاه‎هاي بين‎المللي كشور با هدف ارتقاي ایمنی و همت در استانداردسازی فرودگاه‎ها در اجرای ماده ۱۶ آیین‎نامه احداث، توسعه، بهره‎برداری و مدیریت فرودگاه‎ها صادر می‎شود، گفت:  گواهینامه فرودگاه‎های بین‎المللی زاهدان و مرزهوایی لارستان پس از پذیرش نظام‎نامه فرودگاه، پیش ممیزی تمدید گواهینامه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و انجام اقدامات اصلاحی و حصول اطمینان نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری در ممیزی تمدید شده است.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری پس از پذیرش نظام‎نامه فرودگاه و حصول اطمینان از ایمنی، نظم و کارایی خدمات ناوبری و مطابقت تسهیلات، تجهیزات، ساختار سازمانی و مدیریت فرودگاه با استانداردها و توصیه‎های سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) گواهینامه فرودگاه را صادر و یا تمدید مي‎كند.

فرشید گلیج با بیان اينكه اعطای گواهینامه به اين دو فرودگاه تکالیف سنگینی را بر حفظ، بهبود و ارتقاي استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری به مدیران آنها محول كرده است، افزود: هدف از ارائه گواهينامه فرودگاهي تامین ایمنی با استانداردسازی شرایط فیزیکی، انجام فعالیت براساس الگوها و ضوابط از پیش تعریف شده و حصول اطمينان از مطابقت تسهيلات، تجهيزات و دستورالعمل‎هاي عملياتي و ارائه خدمات فرودگاه داراي گواهينامه با استانداردها و دستورالعمل‎هاي ذكر شده در جلد يك انكس ۱۴ سازمان جهانی هواپیمایی کشوری است.

وی با تاکید بر اینکه شركت فرودگاه‎ها و سازمان هواپيمايي كشوري تمدید و یا صدور گواهینامه فرودگاه‎های بین‌المللی و مرز هوایی مشتر ک با نیروهای نظامی را با جديت پيگيري مي‎كنند، در تشريح الزامات قانوني اعطاي گواهينامه فرودگاهي گفت: به استناد ماده ۱۶ آيين‎نامه احداث، توسعه، بهره‌برداري و مديريت فرودگاه‌هاي غيرنظامي و الزامات بند ۱٫۴٫۱ انكس ۱۴ ايكائو، تمام فرودگاه‎هاي بين‎المللي كشور ملزم به دريافت گواهينامه فرودگاهي از سازمان هواپيمايي كشوري هستند.

گليج افزود: بند ۱۵ كنوانسيون شيكاگو بيان مي‎كند تمام فرودگاه‎هاي تحت قلمرو يك كشور كه براي استفاده عموم بازگشايي مي‎شود بايد شرايط يكسان و يكنواختي با ديگر كشورهاي عضو ايكائو داشته باشند و داشتن شرايط يكسان با ديگر كشورهاي عضو به معناي تطبيق تمام دستورالعمل‎ها، طراحي فرودگاه، تجهيزات و تسهيلات با استانداردهاي ذكر شده در جلد يك ضميمه شماره ۱۴ ايكائو است. همچنين بندهاي ۲۸ و ۳۵ كنوانسيون شيكاگو اشاره مي‎کند که تمامي فرودگاه‎ها و تسهيلات و تجهيزات خدمات ناوبري در يك كشور بايد مطابق با استانداردها و توصيه‎هاي (SARPs) ايكائو باشد.

مديركل مقررات فرودگاهي، مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت فرودگاه‎ها گفت: در ایران شش فرودگاه بين‎المللي شيراز، اصفهان، بندرعباس، امام خمینی (ره) یزد و زاهدان دارای گواهی‎نامه هستند که تاکنون یزد و زاهدان موفق به تمدید مجدد آن شده‎اند.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین