پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 12 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 16
قابل توجه مدیرکل فرودگاه،‌فرماندار و نماینده مردم

تا كي بايد ضربه تكيه به يك شركت را تحمل كرد؟!

هواپيمايي آسمان در آبانماه به بهانه كمبود مسافر پروازهاي خود را لغو كرده و بنا به گفته نماينده اين هواپيمايي در لار از چندماه ديگر پرواز خود را ادامه ميدهد…

هواپيمايي آسمان در آبانماه به بهانه كمبود مسافر پروازهاي خود را لغو كرده و بنا به گفته نماينده اين هواپيمايي در لار از چندماه ديگر پرواز خود را ادامه ميدهد كه صحت و سقم آن با نماينده آسمان. زيرا تجربه نشان داده كه شركت آسمان به برخي وعده هاي خود عمل نمي كند!

مسأله اي كه بايد توجه نمود اين كه شركتهاي هواپيمايي با ۴۰ % مسافر مخصوصاً مسافرين خارجي هزينه اوليه خود را تأمين ميكنند اين كه شركتي بخواهد ۹۰ يا ۱۰۰ % مسافر داشته باشد در خيلي جاها امكان پذير نيست. طبيعي است ما منّاع الخير نيستيم افزايش مسافر باشد، چشم همه روشن، اما به اين بهانه پروازها را لغو كردن ايجاد سرگرداني براي مسافرين و بي اعتنايي به فرودگاه لارستان است.

به همين خاطر مدير كل فرودگاه بايد با بهره مندي از شركت هاي متنوع كاري كند كه خطر لغو پروازها برايش سرنوشت ساز نباشد. بعضي شركت ها آمادگي آمدن به فرودگاه لارستان را دارند كه بايد پيگيري نمود و مشكلات مردم را مرتفع ساخت و از قرار دادن همه تخم مرغ ها در يكي دو سبد اجتناب كرد.

سردبیر

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

18 Responses to “تا كي بايد ضربه تكيه به يك شركت را تحمل كرد؟!”

  1. انصاری گفت:

    با سلام خدمت سردبیر محترم مجله
    این که شما می فرمایید با ۴۰ درصد صندلی هواپیما هزینه ها تامین می گردد چگونه به این نتیجه رسیده اید .؟آیا اگر یک شرکت مجبور شود به واسطه وجود رقابت موازی صندلی خود را در مسیر لار -دبی با قیمت ۲۵۰ هزلرتومان به فروش رساند و همچنین با کسر عوارض های مربوطه و درصد آزانس کمتر از ۱۷۰ هزارتومان بماند آیا تامین کننده هزینه هاست ؟؟ کسانی که این اطلاعات نادرست را می دهند یا سررشته ای ندارند یا در صدد منحرف نمودن اظهار عمومی به نفع یک جریان خاص می باشند . شرکت های خارجی با دعوت از مسئولین آزانس در کشورهای امارات با ویزا . بلیط و اقامت رایگان ، پرداخت کموسیون های غیر واقعی ، پرداخت زیر میزی و تشویقی به کارمندان شاغل در دفاتر فروش ، و متاسفانه صدور بلیط و ویزا ی رایگان برای بعضی شخصیت های خواص در صدد به دست گرفتن نبض بازارو حذف رقبا بوده تا در زمان ازدهام مسافر دمار از گرده آنان برآرند .
    در فرودگاه لارستان بزرگ در هفته ۱۰پرواز در مسیر لار دبی برقرار بوده که فقط ۲ پرواز آن با شرکت داخلی و ما بقی با شرکت های خارجی می باشد و آن هم با انجام رقابت ناسالم در صدد حذف این شرکت بوده اند که متاسفانه در حال کسب موفقیت نیز هستند .
    شما فکر می کنید اگر شرکت ایران ایر با این عظمت و حمایت های دولتی اگر قرار بود در این شرایط رقابت موازی با شرکت های خارجی قرار داشت حاضر به ادامه فعالیت بود . هرگز .
    پس لطفا کمی با تامل و اطلاعات منسجم تر و بهتر مطالب را بیان فرمایید تا خدایی نکرده در دید مردم در زمره آن تعداد شخصیت های خاص قرار نگیرید و اعتماد خوانندگان را از دست ندهید .موفق باشید و پیروز .

  2. علی گفت:

    انشاالله روزگاری بیاد و شاهد باشیم که در فرودگاه لارستان سیلی از ایرلانهای داخلی در کنار همدیگر در حال خدمت به مردم بزرگ لارستان باشند.

  3. اسماعیل گفت:

    من فکر کنم اگر شرکت آسمان مجبور به رقابت با دو ایرلاین خارجی در مسیر دبی نبود هرگز پروازهای خود را باطل نمی کرد . و با افتخار به این مردم دوست داشتنی خدمت می کرد .

  4. اریا گفت:

    سلام،جناب انصاری،فکر نمی کنید رقابت یعنی همین، آیا زمان عدم وجود این شرکت های خارجی،با نرخ سرسام آور بلیط آن هم یکطرفه از طرف شرکت آسمان روبرو نبودیم؟یا تاخیرهای متعدد و حتی تا ۲۴ ساعت و عدم پاسخ گویی یا حتی اطلاع به مسافر؟مگر چند سال پیش این شرکت با شروع فعالیت هواپیمایی اریا،تمامی پروازهای خود را لغو نکرد؟دلیل چه بود؟آریا که شرکتی ایرانی بود،یا چرا اسمان از لار فقط پرواز دبی را انجام میداد؟در حالی که بارها قول پرواز مشهد و…را میداد،چرا از بدهی که به فرودگاه لارستان دارد سخنی نمیبینیم؟مگر این شرکت بار اولی است که اقدام به برقراری پرواز در این مسیر میکند که از تمامی جوانب(کمبود مسافر در ایامی از سال)و…نا آگاه باشد؟!!این شرکت فقط مسیر دبی را بدون رقابت در این مسیر میخواهد،به دلیل مشکلات متعدد این شرکت و عدم توانایی در رقابت؛جناب شما یا از این مسائل بی اطلاع هستید ویا تا حالا این تجربه ها را در این مسیر نداشته اید؛پس حق و حقوق مردم منطقه چه میشود؟ آیا این شرکت میپذیرد که خسارت لغو یک طرفه ی پرواز را جبران کند؟؛جناب مدیر عامل محترم لطفا پیگیر حق مردم باشد و اگر قرار بر راه اندازی مجدد پرواز در این مسیر یا مسیرهای دیگر هستید از شرکتی که با وجود مشکلات باز هم از ناوگان متعدد و توانمند در رقابت هستند دعوت به عمل اورند.

  5. لارستانی گفت:

    جناب آریا شما هم مثل اینکه اطلاعاتتون یه کم وکسریایی داره ،چند سال قبل شرکت اسمان خواست از لار پرواز کویت بزاره اما ایران ایر پاشو تو یک کفش کرد که اگر اسمان پرواز کویت بزاره ما از لار میریم ،چرا اونو به حساب نمیارین جناب ،

  6. اریا گفت:

    جناب لارستانی،عزیز برادر،مثلا اینکه شما در جریان نیستید!!آسمان که پرواز کویت رو قبل از فعالیت ایران ایر،راه اندازی کرده بود و سالها هم ادامه داشت؛البته با فوکر۲۸ ،که الان در موزه ی هوایی تهران داره خاک میخوره،که بعدها با ورود ایران ایر، این پرواز با تایپ(هواپیمایی) با ظرفیت بالاتر مثل فوکر۱۰۰ و بویینگ۷۲۷ و در حال حاضر هم ایرباس۳۲۰،انجام میدهد،جالبه روز پرواز ها هم حتی تغییر نکرده،اگه باز هم یادتون باشه روزهای جمعه از توپولوف۱۵۴ ایرتور که زمانی زیر مجموعه ی ایران ایر بود نیز در همین مسیر استفاده میشد؛حتی آسمان قبل از ورود ایران ایر پرواز ابوظبی هم برقرار کرده بود که بعد از مدتی که دلیل رو نمیدونیم، لغو شد.

  7. اریا گفت:

    حرف بنده اینه چرا در دیگر فرودگاه ها بین شرکت های ایرانی و خارجی رقابت برقراره، اما لار نه؛بنده از شرکتی دفاع نمیکنم، ولی همین اقدامی که گفتید(خواستن مسیر کویت از طرف ایران ایر) و شاید تهدید رفتن،دقیقا کاری بود که شرکت آسمان بعد از ورود آریا ایر، انجام داد؛ولی بنده فکر میکنم چون آسمان و ایران ایر آن زمان دو ایرلاین پیشتاز بودند،بین خود مسیر ها رو تقسیم کردند،که مسیر امارات برای آسمان و کویت و قطر برای ایران ایر؛البته مسیر داخلی تهران نیز ایران ایر انجام میداد و مسیر شیراز نیز از قبل متعلق به آسمان بود؛

  8. ن . ص گفت:

    سلام عزیزان همشهری
    من فکر می کنم خدمتی که شرکت آسمان چه خواسته و ناخواسته در گذشته به فرودگاه لارستان و مردم منطقه کرد تا آلان هیچ شرکتی نداشته است . البته باید از خدمات ایران ایر هم ممنون بود دردوسه سال اخیر .
    آمار پروازهای شرکت آسمان در سال ۱۳۸۰ در ماه به ۱۰۰ پرواز می رسد ولو اینکه سودی از انجام پروازها برده اما در ایجا پتانسیل و معرفی فرودگاه لار به عنوان دومین فرودگاه در داشتن پروازهای خارجی .
    انجام ۱۷ پرواز در هفته در مسیر دبی
    ۲ پرواز در مسیر دوحه
    ۲پرواز در مسیر شیراز
    ۲پرواز در مسیر کویت
    ۲پرواز در مسیر تهران
    ۱ پرواز در مسیر ابوظبی
    این امار از کل پروازهای فرودگاه لار ستان در حال حاضر و با فعالیت ۴ شرکت بالاتر می باشد .
    به نظر من با توجه به این مطالب و به خصوص اینکه شرکت آسمان بعد از وقفه ۱۷ ماهه و از سرگیری پروازهای خود در این شش ماه فعالیت بسیار خوب عمل کرد و با کاهش چشمگیر قیمت بلیط به خصوص در مسیر تهران و ارایه بلیط با قیمت خیلی کمتر و خدمات بسیار خوب . خیلی خوب ظاهر گردید و باید مسئله را حل نمود و نگوییم رفت که رفت و در پی شرکت دیگر باشیم .
    البته این فقط نظر بنده است و بررسی و پی گیری با مسئولین محترم .

  9. لارستانی گفت:

    شما کاملا درست میگین جناب آریا ،اما اگر رقابته چرا تا امروز هیچ رقیبی برای پروازهای کویت و قطری که با شرکت ایران ایر انجام میشه ،پیدا نشده اونم از نوع خارجیش ،مگر نه اینکه به گفته ی مردم از یک ماه قبل برای رزرو بلیط مسیر قطر باید اقدام کنن ؟مگر نه اینکه بارها صحبت از شرکت قطری برای برقراری این مسیر شد ؟شما یک مسیر خارجی برای ایران ایر بزارید تا اون موقع خدمت شما عرض کنم ؟اینها همه حرفه عزیز من

  10. اریا گفت:

    ن.ص،سلام خدمت شما،فکر کنم آمار درصد خیلی کمی اشتباه هم دارد،اما اگر این آمار درست باشد،فکر کنم بدانید که آن زمان از چه تایپ(هواپیمایی) استفاده میشد،هواپیماهایی که بیشترین ظرفیت آنها ۶۵تا۷۰ بود!!!(atrوf28 شرکت آسمان)،پس تعداد پروازها باید هم بیشتر میبود،و اینکه شما مهم ترین عامل یعنی پایین آمدن قابل توجه مسافرین خارجی نسبت به آن سالها،به دلیل مشکلات سیاسی و روابطی با کشورهای خلیج فارس و به همراه آن باطل شدن ویزای جمع کثیری از مردم منطقه را به حساب نیاوردید.(باز هم میگویم بحث بنده دفاع از شرکتی و یا تخریب نیست،فقط الان بدقولی ها و نادیده گرفتن حق مردم منطقه آن هم چند بار،مدنظر میباشد.

  11. اریا گفت:

    بله جناب لارستانی،اگر به مطالب گذشته ی این سایت برگردید،بنده بارها به این مورد هم اشاره کرده ام،بله درست میفرمایید،در این مسیر ها هم باید رقابت باشد،مخصوصا قطر،حتی مطلبی از بنده در همین رابطه و پرواز کارگو در همین سایت منتشر شد؛ولی فکر کنم شما هم موافق باشید که درصد بالای پرواز های خارجی به امارات است.

  12. محبوبی گفت:

    شرکت آسمان قیمت ها بسیار پایین آورد ( در حد نصف ) اما از اول مهر ماه با توجه به وجود مقدار بسیار کم مسافر نیمی از صندلیها را خالی دید به واسطه عرضه زیاد صندلی توسط شرکت های رقیب هم در مسیر تهران و هم مسیر دبی مسلم می باشد که مقرون به صرفه نبوده پس چاره ای جز باطل نمودن پرواز نداشته است . اما ای کاش شرکت های دیگر باطل کرده بودند .

    • حسن گفت:

      بنده هر موقع با پرواز اسمان به تهران رفتم ، یا به لار اومدم سرشار از مسافر بوده و تعداد صندلیهای خالی به ۴ تا بیشتر نمیرسید

  13. دلسوز گفت:

    حیف از مدیر قبلی

  14. محمد گفت:

    اتفاقا همین مدیر قبلی بود که پای شرکتهای عربی رو به فرودگاه لار باز کرد در صورتی که میتونست از شرکتهای داخلی دیگه دعوت کنه که پروازهای دبی رو انجام بدن

  15. حسین گفت:

    احسنت آقا محمد . مدیر قبلی بودکه تمام بازار فرودگاه لارستان را سپرد به شرکت های عربی . در صورتی که شرکت فلی دبی حتی به نیروهای ایمنی زمینی فرودگاهش اطمینان نداشت و می کفت باید یک ماشین آتش نشان از شهرداری در موقع پروازش در فرودکاه لار حضور داشته باشد .(پس معنی فرودگاه بین المللی و اداره کل کجا رفت )

  16. انصاری گفت:

    طی نامه شماره ۹۶۱۳۸۱۲۳ مورخ ۹۶/۰۷/۱۱ سید محسن علوی نماینده مردم شهرستان لامرد و مهر از وزیر کار و امور اجتماعی خواست هر چه زودتر پروازهای شرکت آسمان از فرودگاه لامرد برقرار گردد . ( لازم به ذکر است حدود یک ماه قبل شرکت آسمان تمامی پروازهای خود را به دلیل کاهش مسافر از فرودگاه لامرد باطل کرده بود )

  17. کارمند دفتر خدمات مسافرتی گفت:

    اقای انصاری چطور برای شرکت های هواپیمایی العربیه و فلای دبی می صرفه پرواز بزارن ولی برای اسمان نمی صرفه؟
    نبود مسافر بهانه آسمان است و اسمان به اندازه کافی مسافر داشته است.
    خسارت مسافری که رفت و برگشت خریده ولی الان پرواز برگشتش کنسل شده و باید بلیط برگشت با چند برابر قیمت را بپردازد را چه کسی متحمل می شود آقای انصاری؟شما متحمل شدید یا آسمان بدون هیچ گونه ملاخظه ای پرواز را کنسل کرد؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین