جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

زلزله فرضی 5.4 ریشتری مدارس لارستان را لرزاند

مانور زلزله فرضی ۵٫۴ ریشتری  در مدارس لارستان به اجرا درآمد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان ساعت ۱۰…

مانور زلزله فرضی ۵٫۴ ریشتری  در مدارس لارستان به اجرا درآمد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۸ آذرماه ۹۶ با حضور مسئولان و اعضای ستاد بحران لارستان مانور سراسری زلزله در دبیرستان شادروان جدی (پیام زینب س) برگزار شد و دانش آموزان، ادارات عضو ستاد بحران و اهالی محله در یک زلزله فرضی ۵٫۴ ریشتری آمادگی خود را در مواجهه با این حادثه طبیعی آزمودند.

این مانور با حضور علیپور معاون پشتیبانی فرمانداري ویژه لارستان، فولادی سرپرست معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش و کارشناسان این مدیریت ، روسا و نمایندگان ادارات عضو ستاد بحران لارستان با شعار « مدرسه ایمن، جامعه تاب آور » برگزار شد و پس از به صدا درآمدن آژیر وقوع زلزله، دانش آموزان این مدرسه اقداماتی که در مواجهه با زلزله از پیش آموخته بودند به نمایش گذاشتند و با جاگیری در مکانهای مناسب و امداد رسانی های اولیه مرحله اول را به خوبی اجرا نمودند.

در مرحله دوم  نیروهای امدادی از هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی و … وارد عملیات شده و هر کدام از این نهادها به ترتیب وظایف خود را در زمان و مکانهای معین جهت نجات جان مصدومان انجام دادند.

نصب چادرها جهت انجام تریاژ، انتقال مصدومان به بیمارستان، تامین امنیت روانی، جانی و مالی ازدیگر مراحل این مانور بود که توسط ادارات بهزیستی،هلال احمر، بهداشت و درمان، اورژانس و نیروی انتظامی انجام شد.

در پایان این مانور ،معاون فرماندار ویژه لارستان در سخنانی ضمن تشکر از تمامی دست اندر کاران به ویژه کادر این آموزشگاه که نهایت همکاری با ستاد بحران داشته اند انجام این گونه مانور ها را در ایران و به خصوص در لارستان که بر روی گسل زلزله قرار دارد را لازم دانست و تاکید کرد این آموزشها وتمرینها میتواند تاثیر زیادی در کاهش آسیب ناشی از بلایای طبیعی داشته باشد.

سرپرست آموزش و پرورش لارستان نیز در سخنانی نسل جوان و نوجوان را ایفاگر نقش اول فرهنگ دانست که می تواند کار فرهنگ سازی در همه زمینه ها را به خوبی انجام دهد که بخش بزرگی از این مهم نیز در حیطه آموزش و پرورش است وی همچنین گفت:آموزش مهارتهای زندگی و آمادگی برای رویارویی با بحرانها و حوادث ، درسهایی است که در بستر مدارس آموزش داده میشوند و دانش آموزان را برای این روزهای سخت آماده می سازند.وی همچنین گریزی به زلزله بزرگ قیامت زد و با اشاره به سوره زلزال، خواستار توجه بیشتر به امور معنوی در کنار مادیات روزمرگی شد.

گفتنی است هرساله جهت آمادگی عمومی در مواجهه با حوادث طبیعی، مانور زلزله توسط ستاد بحران شهرستان در یکی از مدارس شهر برگزار می شود و امسال علاوه بر مشارکت دانش آموزان جمعی از اهالی محله نیز درگیر اجرای این مانور بودند. ادارات و نهادهای مختلف شهرستان از جمله فرمانداری، شهرداری، هلال احمر، آموزش و پرورش، اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی، ادارات آب، برق، گاز، مخابرات ، بهزیستی و… از جمله ادارات عضو این ستاد هستند.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۳:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین