جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

وحدت امنیت آفرین است

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه وحدت در کشور امنیت آفرین و آن هم امنیت درون زا، خود خواسته و داوطلبانه است، گفت: چنین امنیتی…

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه وحدت در کشور امنیت آفرین و آن هم امنیت درون زا، خود خواسته و داوطلبانه است، گفت: چنین امنیتی هم توسعه زاست و هم رونق و خدمات رسانی را ایجاد می کند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در مراسم هفته وحدت در بخش صحرای باغ، وحدت را یک اصل  مهمی که مورد تاکید پیامبر عظیم الشان اسلام است دانست و اظهار داشت: اسلام دینی وحدت‌ آفرین است و تمام تاکیدات این دین مقدس از زمان پیامبر گرامی اسلام تاکنون بر همین اصل مهم به عنوان شاخص اصلی رشد و تعالی انسان استوار بوده است.

وی با بیان اینکه وحدت بیش از پیش مانع از تفرقه در بین مسلمانان خواهد شد، ادامه داد: حرکت در مسیر دستورات دین اسلام و آموزه‌های حضرت محمد(ص) موجب توسعه و پیشرفت جوامع بشری می‌ شود.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص)، پیامبر نور و رحمت و مهربانی است، افزود: یکی از مهمترین اهدف پیامبر عظیم ‌الشان اسلام(ص) ترویج دین اسلام برای ایجاد وحدت و یکپارچگی در بین تمام مسلمانان است، چرا که اگر در جامعه وحدت نباشد، آن جامعه  آسیب پذیر و رو به زوال می رود و از طرفی برای نسل های آینده تهدید آمیز خواهد بود.

حسنی تاکید کرد: تنوع قومی، زبانی، مذهبی، خرده فرهنگ ها و غیره، واقعیتی است که وجود دارد و اگر از عقل و منطق و تدبیر استفاده شود، فرصتی برای پویایی جامعه است و اگر نتوانیم در عین کثرت وحدت ایجاد کنیم و با تعامل به پیش برویم، تبدیل به تهدید خواهد شد.

معاون استاندار فارس وحدت شیعه و سنی در منطقه لارستان را یک الگو و تبلور و نمونه عینی در کشور دانست و تصریح کرد: امروز تمامی دشمنان اسلام به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند اما خوشبختانه تاکنون نتوانسته اند وحدت را از ملت ایران بگیرند.

نماینده عالی دولت در لارستان ادامه داد: نمونه عینی بی توجهی به وحدت، کشورهای اطراف ما هستند که در دام تفرقه افکنی و اختلاف دشمنان اسلام افتاده اند و قتل و کشتار را به راه انداخته اند.

حسنی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: امروز باید بر اساس فرمایشات پیامبر اسلام(ص)، حضرت امام راحل و رهبری معظم هر چقدر که می توانیم، زمینه وحدت و برادری را فراهم کنیم و راهبرد نظام در خصوص اقوام و مذاهب، رویکرد وحدت آفرین است.

پیش از این نیز حجت السلام سیدمختار موسوی امام جمعه لارستان، جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان،خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، احمد دلاور بخشدارصحرای باغ، خالد احمدی زاده معاون اجتماعی مجتمع علوم دینی عمادده و شیخ حیدر رحمان پور مدیر دبیرستان شهید کریمی نیا عمادده نیز در موضوع وحدت به ایراد سخن پرداختند.

در این مراسم همچنین مسعود راسخی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه لارستان، رییس و اعضاء شورای اسلامی شهرستان، مسئولین و رؤسای ادارات و شوراهای اسلامی شهر و روستا، علمای شیعه و سنی، معتمدین  و اقشار مختلف مردم بخش صحرای باغ حضور داشتند.

مولود خوانی و اجرای سرود و پخش نقل و شیرینی هم از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۴:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین