پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
فرماندار ویژه لارستان درخواست کرد

نیاز مرکز رشد لارستان به ساختمان و بودجه/ ایجاد پلیس مهاجرت در فرودگاه لارستان

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه برای ایجاد مرکز رشد واحدهای فناوری این شهرستان زمینی واگذار و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آن اختصاص…

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه برای ایجاد مرکز رشد واحدهای فناوری این شهرستان زمینی واگذار و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آن اختصاص داده شده است، اضافه کرد: متاسفانه علیرغم پیگیریها از طریق وزارت علوم، عملا این اتفاق رخ نداده است.

به گزارش میلاد لارستان جلیل حسنی در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه لارستان دارای ۶ بخش، ۸ شهر است، اظهار داشت: ترکیب جمعیتی لارستان منشکل از اهال تسنن و تشیع است.

وی با بیان اینکه در دهه فجر سال ۹۵ بالغ بر ۱۱۱ پروژه با سرمایه گذاری ۴۳ میلیارد تومان در سطح لارستان به بهره برداری رسید، افزود: همچنین در هفته دولت نیز ۱۸۵ پروژه با اعتبار ۱۲۱ میلیارد تومان افتتاح شده است که نشان از افزایش ۳ برابری سرمایه گذاری ها در شهرستان لارستان داشته است.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه در مجموع ۳۵۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۳۷ میلیاردتومان در سطح لارستان بزرگ در دست اجراست، تصریح کرد: در این بین ۳۱۱ میلیارد تومان سهم دولت، ۱۶۰ میلیارد تومان مربوط به خیرین و ۴۶۵ میلیارد تومان نیز سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی تأمین شده است.

این مسوول بیان کرد: حال حاضر ایستگاه ۶۳ کیلوولت لار، پست برق ۴۰۰ کیلوولت برق جهت منطقه ویژه اقتصادی، گازرسانی به بخش های شهرستان که کماکان نیازمند همکاری های مسئولین است، ایجاد مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی لار و ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی لطیفی، آبرسانی به بخش های جویم و بنارویه و بیرم از سد سلمان فارسی که بسیار حائز اهمیت است و اگر اتفاق نیافتد با مشکل روبرو خواهیم شد را در دست پیگیری و اجراست.

حسنی با اشاره به بحث گستردگی شهرستان لارستان و همچنین و فاصله آن با مرکز استان فارس، ادامه داد:  این شهرستان نیازمند آن است که بنا به جایگاهی که برای فرمانداری های ویژه ایجاد شده است، ادارات آن ارتقا پیدا کنند و  علاوه بر تفویض اختیار لازم برای مدیران، بودجه جاری آنها افزایش یابد تا مردم با مشکل روبرو نشوند.

وی با ابراز خرسندی از تلاش اعضای شورای تامین لارستان در حوزه امنیتی و اجتماعی با مشارکت عمومی، عنوان کرد: خوشبختانه مشکل خاصی از لحاظ درگیری ها و شرارت ها نداریم، اما بدلیل شرایط خاص  شهرستان لارستان و موقعیت جغرافیایی آن که محور قاچاق مواد مخدر است، نیازمند ارتقا بنیه نظامی و انتظامی این شهرستان با احداث ساختمان فرماندهی نیروی انتظامی هستیم.

معاون استاندار فارس بیان کرد: ایجاد پلیس مهاجرت در فرودگاه، تجهیز گلوگاه ایست و بازرسی لار به هرمزگان که مصوبه آن از شورای امنیت کشور گرفته شده است و تامین روشنایی ورودی لار از دیگر نیازمندیهای شهرستان لارستان است.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه برای ایجاد مرکز رشد واحدهای فناوری این شهرستان زمینی واگذار و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آن اختصاص داده شده است، اضافه کرد: متاسفانه علیرغم پیگیریها از طریق وزارت علوم، عملا این اتفاق رخ نداده است در حالیکه اگر این اتفاق بیافتد می توان به دانشگاهها و مراکز صنعتی کمک های شایانی کرد..

وی یادآور شد: طی اقدامات ۴ ساله دولت در شهرستان لارستان رنبه بیکاری از ۱۶ به دوم استان فارس ارتقا پیدا کرده و میزان بیکاری از ۱۳٫۸ دهم به ۶٫۵ درصد رسیده است.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین