شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
فرماندار ویژه لارستان درخواست کرد

استقرار شعبه بانک صنعت و معدن در لارستان/ احداث پست 400 کیلوولت لارستان

فرماندار ویژه لارستان استقرار شعبه بانک صنعت و معدن و  احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت در این شهرستان خواستار شد. به گزارش میلاد لارستان جلیل حسنی در جلسه با فعالان…

فرماندار ویژه لارستان استقرار شعبه بانک صنعت و معدن و  احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت در این شهرستان خواستار شد.

به گزارش میلاد لارستان جلیل حسنی در جلسه با فعالان اقتصادی بابیان اینکه در سطح شهرستان لارستان ۵ ناحیه صنعتی با تعداد ۱۸۰ واحد تولیدی و اشتغال‌زایی برای یک هزار ۹۹۰ نفر وجود دارد، اظهار داشت: در طی مدت یک سال گذشته نخستین کاری که بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید صورت دادیم راه‌اندازی مرکز جذب و سرمایه‌گذاری لارستان بوده است.

وی بابیان اینکه یکی از کارشناسان برجسته لارستان به همراه معاونین فرمانداری بر اساس برنامه‌های اشتغال محور و تولید محور در آن مکان در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی انجام فعالیت دارند، افزود: بر اساس نشستی که در شهرستان قشم با سرمایه‌گذاران خارج از لارستان و کشور داشته‌ایم، سعی شده تا از تمامی اهرم‌های مادی و معنوی خود در جهت تشویق سرمایه‌گذاران لارستانی در بعد اقتصادی و فرهنگی قدم برداریم.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: در سال ۹۵ توانستیم ۱۲ واحد با سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد تومان و در سال ۹۶  نیز ۹ واحد با سرمایه‌گذاری ۲۹ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۳۰۶ نفر در سطح شهرستان لارستان باهمت سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شود.

این مسئول با شاره به اینکه بنا به پیگیری‌های انجام‌شده در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ۳۰ واحد کوچک و بزرگ مشکلاتشان حل و به بهره‌برداری رسیده‌اند، ادامه داد: در راستای بحث تولید و اشتغال ضمن اینکه خود در کنار خیرین و سرمایه‌گذاران بوده‌ایم دستگاه‌های اجرایی لارستان نیز با تمام توان در کنار آن‌ها بوده‌اند و حتی رئیس دستگاه نیز به همراه سرمایه‌گذار در مراحل مختلف تولید همراه بود تا مشکلات حل شود.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه جلسات اشتغال در بخش‌های شهرستان لارستان نیز برگزار می‌شود، افزود: سعی شده تا با همکاری شوراهای اسلامی بخش‌ها وادارات موجود در آن‌ها ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و اقدامات لازم برای هدایت آن‌ها صورت گیرد.

وی بابیان اینکه طرح‌های در دست اجرایی که هم‌اکنون توسط سرمایه‌گذاران در حال آماده شدن است ۴۸ طرح را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۴۶۸ میلیارد تومان با اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۶۰۰ نفر در دست اقدام است.

حسنی بیان کرد: در سطح شهرستان لارستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستیم که اگر به آن‌ها توجه شود معتقد هستیم که باعث رونق بسیار زیاد شهرستان خواهد شد.

وی با برشمردن برخی از پتانسیل‌های موجود در سطح لارستان، یادآور شد: فرودگاه بین‌المللی لارستان با ۲۸ پرواز خارجی، نیروی انسانی توانمند و مشارکت‌جو ازجمله این ظرفیت‌هاست.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون بالغ‌بر ۱۵۰ هزار نفر از لارستانی‌ها مقیم خارج کشورهای حوزه خلیج‌فارس هستند، ادامه داد: موقعیت لارستان به‌عنوان مرکز اتصال استان فارس و شمال کشور به جزایر جنوبی یکی از مزیت‌های این شهرستان است.

نماینده عالی دولت در لارستان گفت: لارستان دارای گمرک فرودگاهی و نمایندگی وزارت خارجه و بیش از ۱۶۳ بانک و موسسه مالی است که نشان از توانمندی‌های این شهرستان است.

وی تصریح کرد: زمانی که در کنار این ۱۶۳ بانک، ۳۶۵ مرکز مذهبی و حسینیه را مشاهده می‌کنیم، این نشان از هدفمند بودن مشارکت‌ها در این لارستان و توانمندی‌های اعتقادی مردم است.

حسنی با تأکید بر نیاز شهرستان لارستان درراه اندازی نمایندگی اتاق بازرگانی برای تسهیل در امور بخش خصوصی، افزود: استقرار بانک صنعت و معدن، راه‌اندازی شهرک صنایع تبدیلی کشاورزی در منطقه جویم، ایجاد زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی از قبیل پست ۴۰۰ کیلوولت، گازرسانی و راه‌اندازی بارانداز کالایی به‌عنوان پشتیبان مناطق جنوبی جهت صادرات کالاها از درخواست‌های مهم برای لارستان است.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود با تفویض اختیار به مدیران نهادهای مستقر در لارستان، دیگر نیازی به مراجعه به مرکز استان برای انجام برخی پروسه‌های اداری نباشد.

فرماندار ویژه لارستان بابیان اینکه این شهرستان توسعه نخواهد یافت مگر اینکه لژیونرهای اقتصادی لارستان عضو تیم سرمایه‌گذاری اقتصادی شهرستان شوند، اضافه کرد: این افراد باید برگردند و توجه خود را معطوف به لارستان کنند تا از نام و آوازه لارستان دفاع کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “استقرار شعبه بانک صنعت و معدن در لارستان/ احداث پست 400 کیلوولت لارستان”

  1. محسن لار گفت:

    احسنت جناب فرماندارمحترم

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین