شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 12

مانور زلزله 5.8 ریشتری در لارستان

با حضور اعضا ستاد مدیریت بحران لارستان، مانور آمادگی در برابر زلزله فرضی ۵٫۸ ریشتری در لارستان برگزار شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روبط عمومی فرمانداری ویژه لارستان …

با حضور اعضا ستاد مدیریت بحران لارستان، مانور آمادگی در برابر زلزله فرضی ۵٫۸ ریشتری در لارستان برگزار شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روبط عمومی فرمانداری ویژه لارستان  به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور آمادگی در برابر زلزله با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، مسوولان و اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان در محل ضلع شرقی مسکن مهرشهر لار برگزار و ادارات عضو ستاد مدیریت بحران به فرماندهی سازمان آتش‌نشانی لار در یک زلزله فرضی ۵٫۸ ریشتری آمادگی خود را در مواجهه با این حادثه طبیعی آزمودند.

در این مانور نیروهای امدادی از آتش‌نشانی، هلال‌احمر، اورژانس، سپاه، نیروی انتظامی، شهرداری، گاز، برق، آبفا شهری، بهزیستی و دیگر ادارات عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان وارد عملیات شده و هرکدام از این نهادها به ترتیب وظایف خود را در زمان و مکان‌های معین جهت نجات جان مصدومان انجام دادند.

در حاشیه برگزاری این مانور فرماندار ویژه لارستان ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران ستاد مدیریت بحران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به‌ضرورت پیشگیری در حوادث و بلایا و ایجاد آمادگی لازم برای مقابله با آن‌ها و به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور زلزله با همکاری تمامی اعضای مدیریت بحران در شهرستان به‌خوبی انجام شد.  حسنی انجام این‌گونه مانورها را در ایران و به‌خصوص در لارستان که بر روی گسل زلزله قرار دارد را لازم دانست و تأکید کرد: این آموزش‌ها و تمرین‌ها می‌تواند تأثیر زیادی در کاهش آسیب ناشی از بلایای طبیعی داشته باشد.

وی افزود: همه‌ساله ستاد مدیریت بحران لارستان به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی مانورهایی را در مقابله با مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی ازجمله زلزله برگزار می‌کند.

معاون استاندار فارس ادامه داد: این مانور به‌منظور آمادگی هر چه بیشتر امدادگران و نجات گران با همکاری ستاد مدیرت بحران شهرستان در مقابل زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی انجام شد.  وی با اشاره به شرکت ۹۰ امدادگر و نجات گر در برگزاری این عملیات، افزود: این عملیات با تمام تجهیزات موردنیاز امدادرسانی در زمان وقوع زلزله برگزار شد.

به گزارش میلادلارستان، تخلیه نحوه جستجو و نجات توسط تیم‌های امدادی، رهاسازی مصدومین از محل تخریب، حمل مصدوم، نجات از ارتفاع، عملیات تریاژ و چگونگی برپایی چادرهای اسکان اضطراری، انتقال مصدومین از محل حادثه به مراکز درمانی، تأمین امنیت روانی، جانی و مالی، خاموش‌ کردن آتش ایجادشده براثر گاز، تأمین آب و برق موردنیاز اهالی منطقه از دیگر مراحل این مانور بود که توسط ادارات ذی‌ربط انجام شد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین