پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

پل فلزی جاده ترانزیتی بندرعباس- لار در انتظار فاجعه ای بزرگ

پل فلزی جاده ترانزیتی بندرعباس- لار و روستاهای کهورستان، نزدیک ترین مسیر مردم شهرستان بندرخمیر به بندرعباس در آستانه تخریب کامل است و زنگ خطر فاجعه ای بزرگ را به…

پل فلزی جاده ترانزیتی بندرعباس- لار و روستاهای کهورستان، نزدیک ترین مسیر مردم شهرستان بندرخمیر به بندرعباس در آستانه تخریب کامل است و زنگ خطر فاجعه ای بزرگ را به صدا درآورده است.

به گزارش  میلادلارستان به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز بندرخمیر به دلیل شرایط جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیرهای مهم ارتباطی یکی از شهرستان های مهم استان و حتی کشور به شمار می رود که سالانه ترددهای زیادی از این شهرستان انجام می شود. با توجه به تردد وسایل نقلیه در مسیرها و تقاطع های حساس و حادثه خیز شهرستان نظیر پل فلزی رودخانه کر که بعد از سیل ۷۱ راه ارتباطی بندرعباس – لار ، روستاهای دهستان کهورستان و بندرخمیر-بندرعباس بود در مسیر قلات از بین رفت پل موقت برای عبور و مرور جایگزین شد که این پل هنوز پابرجاست و صدای شکسته شدن پل رودخانه کر که کهورستان می گذرد را همه احساس می کنند.

محمد باهنر، عضو شورای روستای تهلوانگوران بندرخمیر در گفتگو یی اظهار کرد: سیل سال ۷۱ در هرمزگان پل ارتباطی جاده قدیم بابا غلام بندرعباس به بندر لنگه که الان به جاده پل فلزی کهورستان بندرخمیر مشهور است را به طور کامل تخریب کرد. عضو شورای روستای تهلوانگوران بندرخمیر با اشاره به اینکه پل رودخانه کر در آستانه تخریب است، بیان کرد: سازه پل قبلی بتونی به صورت دو طرفه و به دلیل اینکه تا پل اصلی احداث شود، یک سازه آهنی یک طرفه که در اصفهان ساخته شده بود را برای عبور موقت گذاشتند که تا امروز از همان پل موقت استفاده می شود.

۲۵ سال از وعده های مسئولان از احداث پل جدید می گذرد

باهنر با بیان اینکه ۲۵ سال از وعده های مسئولان از احداث پل جدید می گذرد، افزود: عرض رودخانه بیش از ۱۰۰ متر است و ماشین های سنگین و سبک بر روی آن تردد می کنند و آهن هم مدت زمان مشخصی عمر مفید دارد ‌و در حال حاضر ترک برداشته و مسولان به جای اینکه احساس خطر کنند و این سازه را از رده خارج کنند در حال جوشکاری و تعمیر این پل فلزی هستند.

وی تصریح کرد: پل فلزی جاده ترانزیتی بندرعباس- لار و روستاهای کهورستان است که ارتفاع آن تا سطح رودخانه و زمین به بالای ۱۵ متر می رسد و زمانی که چند ماشین برروی آن درتردد هستند اگر سازه متلاشی شود می تواند فاجعه ای بزرگ به وجود می آورد.

پل فلزی جاده ترانزیتی بندرعباس- لار در انتظار فاجعه ای بزرگ

عضو شورای روستای تهلوانگوران بندرخمیر در ادامه گفت: مسولان امر با آهنگ مصنوعی جوشکاری به ترک های پل فلزی سرگرم نباشند و صدای شکستن آن را که از دور احساس می شود را بشنوند چرا که این جاده نزدیک ترین مسیر از بندر خمیر به بندرعباس است. باهنر با اشاره به اینکه پل فلزی دهستان کهورستان به دلیل یک طرفه بودن در ایام تعطیلات موجب ترافیک های سنگین می شود، تصریح کرد: در ایام عید به دلیل تردد زیاد باید تا نیم ساعت برای عبور از گذشت این پل تحمل کرد.

وی ادامه داد: در نیمه های شب چون طول پل زیاد است و اگر ماشین وارد آن شود باید سرعت خود را به خاطر دست انداز ها پایین بیاورد و راه برگشتی هم ندارد محلی امن برای سارقان شده بود که چندین سرقت ماشین در آنجا انجام گرفته است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین