شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 10

پرورش ماهیان زینتی؛ صنعتی نوپا با سودی سرشار

پرورش ماهیان زینتی، صنعتی نوپا در مدل کسب کارهای ارزان و با صرفه اقتصادی است که با اندک سرمایه اولیه، علاوه بر سودآوری سرشار زمینه اشتغال را برای علاقه مندان فراهم می کند.

پرورش ماهیان زینتی، صنعتی نوپا در مدل کسب کارهای ارزان و با صرفه اقتصادی است که با اندک سرمایه اولیه، علاوه بر سودآوری سرشار زمینه اشتغال را برای علاقه مندان فراهم می کند.

به گزارش میلاد لارستان؛ شاید سال ها قبل نگهداری ماهیان زینتی موضوع چندان شایعی نبود و توجهی به آن نمی شد و تنها عده معدودی در خانه های خود آکواریوم و ماهی زینتی داشتند.
اما در سالهای اخیر با توجه به رواج آپارتمان نشینی و دور افتادن انسان از طبیعت، شرایط به گونه ای رقم خورده است که بازار ماهی های زینتی در کشور رونق گرفته و زمینه ساز ایجاد مشاغل مختلف شده است. به طوری که امروزه شاهد آن هستیم که در بسیاری از شهرها چندین مغازه به خرید و فروش این آبزیان اشتغال دارند.
امروز رونق و تولید ماهی زینتی، نمونه ای از صنعتی سودآور است که برخی از جوانان علاقه مند به این حرفه، دانش آموختگان رشته های کشاورزی و همچنین بانوان از طریق آن امرار معاش می کنند.

این نوع فعالیت در منازل مسکونی و به طور خانوادگی نیز قابل انجام است و نیاز به پرداخت هزینه های کارگری چندانی ندارد.

کارجویان می توانند با داشتن حداقل ۱۲ مترمربع فضا و حداقل ۵۰ میلیون ریال سرمایه اولیه، شغلی با درآمد کافی برای خود ایجاد کنند.

در صورتی که تسهیلات با کارمزد مناسب از سوی ارگان های دولتی در اختیار علاقه مندان به پرورش آبزیان قرار گیرد، علاوه بر گسترش این صنعت، در بخش اشتغال زایی می توان موفقیت های خوبی را بدست آورد.

برای توسعه این صنعت نوپا در منطقه لارستان، می توان با برگزاری کلاس های اموزشی و تخصصی کوتاه مدت توسط جهادکشاورزی یا جهاد دانشگاهی یا علمی کاربردی لارستان زمینه ایجاد چنین مراکز اشتغالزایی را فراهم ساخت و محصولات تولیدی را علاوه بر داخل کشور به خارج نیز صادر کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین