جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

برداشت ۴۰۰ کیلوگرم میگوی «وانامی» در لارستان

کارشناس واحد شیلات و آبزیان مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت: پرورش میگوی «وانامی» در ۲ استخر روستاهای «هرمود عباسی» و «دشت کریما» در لارستان به برداشت ۴۰۰ کیلوگرم میگو منجر…

کارشناس واحد شیلات و آبزیان مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت: پرورش میگوی «وانامی» در ۲ استخر روستاهای «هرمود عباسی» و «دشت کریما» در لارستان به برداشت ۴۰۰ کیلوگرم میگو منجر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان ، محمدرضا صادقی گفت : پیش بینی می شود پس از اتمام دوره پرورش ( ۹۰ الی ۱۱۰ روز ) از این استخر ها حدود ۴۰۰ کیلوگرم میگو برداشت شود.

او بیان کرد: این تعداد پست لارو که از کارگاه تکثیر مکران سالار بندر سیریک استان هرمزگان تامین شده است در دو استخر خاکی واقع در روستای هرمود عباسی و دشت کریما به ترتیب به مساحت ۴۰۰ و ۱۴۴ مترمربع در تاریخ ۲۳ مرداد ماه ۱۳۹۹ ذخیره شد.

به گفته وی با توجه به مقاومت این گونه پرورشی نسبت به شوری آب و همچنین شرایط اقلیمی این شهرستان در مقایسه با سایر مناطق استان ، پرورش این گونه میگو انتخاب مناسبی برای استخرهایی با آب لب شور لارستان است .

صادقی با اشاره به اهمیت نقش آبزیان در امنیت غذایی جامعه و همچنین تولید با کیفیت گونه های پرورشی تصریح کرد : این نوع میگو بدلیل صید مستقیم از استخر ، فرآوری سریع و نظارت های بهداشتی که در تمامی مراحل تولید و عمل آوری بر روی آن انجام می شود از کیفیت بالایی برخوردار است .

کارشناس واحد شیلات و آبزیان مدیریت جهاد کشاورزی لارستان در پایان خاطر نشان کرد: میگو از نظر اقتصادی نسبت به سایر گروه آبزیان پرورشی دارای ارزش و بهای مناسب تری است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۹:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین