سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

شرایط چهارگانه ترامپ برای باقی‌ماندن آمریکا در برجام 

رئیس جمهور آمریکا با امضای معافیت‌های تحریمی برای ایران، تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را تمدید کرد. به گزارش میلادلارستان به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با امضای معافیت‌های تحریمی…

رئیس جمهور آمریکا با امضای معافیت‌های تحریمی برای ایران، تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را تمدید کرد. به گزارش میلادلارستان به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با امضای معافیت‌های تحریمی برای ایران تعلیق تحریم‌های هسته‌ای دیل تمدید کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تکرار ادعاهای بی‌پایه و اثبات‌نشده علیه ایران، چهار شرط را برای نگاه داشتن کشورش در برجام اعلام کرد.

وی در این بیانیه با یادآوری اینکه دولت آمریکا چهار فرد و سازمان مرتبط با ایران را هدف تحریم‌های جدید غیرهسته‌ای قرار داده نوشت: «ترامپ: ما (تا کنون) نزدیک به ۱۰۰ نفر از افراد و شرکت‌های دخیل در برنامه موشکی ایران و سایر فعالیت‌های غیرقانونی ایران را تحریم کرده‌ایم.»

ترامپ در این بیانیه بار دیگر به حمایت از آشوب‌گران در ایران پرداخته و از «تمام ملت‌ها» خواسته روال مشابهی پیش بگیرند. رییس‌جمهور آمریکا گفت که آماده همکاری با کنگره برای تهیه یک طرح فراحزبی درباره ایران هستم.

اما ترامپ برای باقی ماندن آمریکا در برجام اظهار داشت:‌ هر طرح قانونی که من درباره برجام امضا می‌کنم بایستی شامل چهار مولفه باشد:

🔸اول: باید از ایران بخواهد اجازه بازرسی‌های نظامی در تمامی سایت‌های مورد درخواست بازرسان بین‌المللی را بدهد.

🔸دوم: بایستی ضمانت کند ایران هرگز حتی به تملک سلاح هسته‌ای نزدیک هم نمی‌شود.

🔸سوم: برخلاف برجام، مفاد آن طرح نبایستی تاریخ انقضا داشته باشند. سیاست من این است که تمامی مسیرهای ایران برای دستیابی به بمب، نه برای ۱۰ سال بلکه برای همیشه بسته شوند.

🔸چهارم: این طرح بایستی به صراحت -برای اولین بار- در قوانین آمریکا ذکر کند که «موشک‌های دوربرد و برنامه‌های تسلیحات اتمی» جدانشدنی هستند و ساخت و آزمایش موشک‌ توسط ایران بایستی مشمول تحریم‌های شدید شود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۸:۱۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین