پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۳ب.ظ
::آخرین مطلب 35 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6
در هجدهمین نشست کارگروه توسعه رشته ها انجام گرفت

توانمندی ارتقای رشته دانشکده علوم پزشکی لارستان زیر ذره بین کارگروه توسعه رشته ها

هجدهمین نشست کارگروه توسعه رشته ها و کارگروه گسترش محیطی آموزش عالی کلان منطقه ۵ کشور با حضور نمایندگانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، جهرم، بوشهر، گراش، فسا، یاسوج و…

هجدهمین نشست کارگروه توسعه رشته ها و کارگروه گسترش محیطی آموزش عالی کلان منطقه ۵ کشور با حضور نمایندگانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، جهرم، بوشهر، گراش، فسا، یاسوج و بندرعباس در لارستان برگزار شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از  دانشکده علوم پزشکی  لارستان در این نشست که با حضور نمایندگانی از هشت دانشگاه عضو این کلان منطقه برگزار شد، دکتر نصری معاون توسعه دانشکده در سخنانی  با اشاره به قدمت دانشکده گفت: ارتقاء مجموعه علوم پزشکی لارستان در حوزه آموزشی جزء آرزوهای مردم منطقه و بالتبع از اهداف اصلی دانشکده محسوب می شود.

دکتر مصطفوی پور رئیس کار گروه توسعه رشته ها و گسترش محیطی آموزش عالی استان فارس، هدف از تشکیل این کارگروه را بررسی درخواست افزایش رشته در دانشگاه های کلان منطقه عنوان کرد و گفت: طی دو سال گذشته در ۱۷ نشست پیشین این دو کارگروه، هفت دانشگاه و دانشکده تحت پوشش کلان منطقه ۵ درخواست های خود را جهت افزایش تعداد رشته ها به شکل طرح توجیهی تهیه و به دانشگاه شیراز به عنوان مرکز قطب ارائه داده اند. وی افزود: کار گروه های مذکور به شکل آزمایشی شرایط دانشگاهها و دانشکده های درخواست دهنده را بررسی و در صورت احراز صلاحیت بر اساس توانمندی ها و نیازمندی های منطقه مورد نظر، در خواست را به شورای گسترش وزارت جهت بررسی نهایی ارسال می کنند. رئیس کار گروه توسعه رشته های آموزشی فارس اظهار داشت: قرار است در هجدهمین نشست این کارگروه به بررسی توانمندی های آموزشی دانشکده لار بپردازیم و امیدواریم شرایط موجود و نیازمندی منطقه به رشته های مورد تائید واقع شود.

دکتر عرفانی معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز با اشاره به اقبال عمومی مردم و مهاجرت خارج از کشور و کلان شهرها، یکی از راه های حفظ جمعیت در مناطق کوچک را ارتقاء خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی این مناطق دانست و به بیان ویژگی های راهبردی منطقه لارستان و خنج پرداخت.

در ادامه این نشست، مدیران و مراکز آموزشی دانشکده و نیز روسای بیمارستانهای تابعه اهم اقدامات، دستاورد ها و فرصت های مراکز تحت پوشش خود را به اعضای کارگروه توسعه، تشریح کردند. در پایان کارشناسان از برخی از بخشهای آموزشی و آزمایشگاهی در دانشکده پرستاری، بیمارستان امام رضا(ع) و مجتمع پردیس دانشکده بازدید نمودند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “توانمندی ارتقای رشته دانشکده علوم پزشکی لارستان زیر ذره بین کارگروه توسعه رشته ها”

  1. یک دهه شصتی بیکار گفت:

    دانسکده پرستاری لار سال ۶۶ تاسیس شده و ۳۰ سال پرستار لیسانس تربیت کرده است . دانشگاه کاشان در دهه ۷۰ ایجاد شده و در حال حاضر در حال تربیت دستیار تخصصی در رشته های پزشکی و همچنین دکتری تخصصی میباشد . دانشکده دزفول سال ۸۸ تاسیس شده و از دهه ۹۰ دانشجو پزشکی تربیت میکند . ………….

  2. خير لارستاني گفت:

    خواست اصلي ملت لارستان بزرگ باتوجه به توانمندي حوزه ي سلامت در لارستان بزرگ ارتقاي دانشکده به دانشگاه علوم پزشکي است ،چرا که ميدانيم با دانشکده مانده به هيچ جايي نخواهيم رسيد

  3. لارستانی گارمند گفت:

    برای دانشگاه شدن علوم پزشکی باید دانشکده بهداشت اوز رونق بیشتری بگیرد ودر بخش اوز شبکه بهداشت ودرمان دایر شود تازیر مجموعه لارستان تکمیل شود وارتقای دانشکده به دانشگاه میسر شود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین