جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۶ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

امیدواری استاندار فارس در تخصیص اعتبار 2300میلیاردتومانی به آزادراه لار-بندرعباس

استاندار فارس در سخنانی  با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن آزاد راه لار به بندرعباس به طول ۲۱۷ کیلومتر، ابراز امیدواری کرد که این پروژه با اعتباری بالغ بر…

استاندار فارس در سخنانی  با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن آزاد راه لار به بندرعباس به طول ۲۱۷ کیلومتر، ابراز امیدواری کرد که این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۰۰ میلیارد تومان نیز تا پایان امسال یا نهایتا ابتدای سال آینده آغاز شود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل تبادار استاندار فارس در نشست هماهنگی خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی به تشریح ظرفیت های استان فارس در حوزه های مختلف کشاورزی، صنایع و معادن، گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و سلامت، حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، ظرفیت مراکز علمی و… پرداخت.

وی در سخنانی اظهار داشت: رتبه استان فارس در شاخص های بهبود فضای کسب و کار در سال ۹۴، ۱۸ بوده که در سال ۹۵ به ۴ و در سال ۹۶ به رتبه نخست ارتقا یافته است. وی در ادامه به تشریح وضعیت سرمایه گذاری در استان فارس پرداخت و افزود: اخذ مجوز سرمایه گذاری برای ۲۰ طرح، به مبلغ یک میلیارد و پنجاه میلیون دلار جز دست آوردهای سرمایه گذاری استان در دو سال گذشته بوده که ۹۵ میلیون دلار از آن در سال ۹۵ و ۹۱۰ میلیون دلار در ۱۰ ماهه اول سال ۹۶ جلب و جذب شده، در صورتی که سقف یا ظرفیتی که برای استان در نظر گرفته شده ۵۵۵ میلیون دلار بوده است.

تبادار در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حوزه های سرمایه گذاری خارجی در استان فارس، با بیان اینکه استان فارس ظرفیت سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری، سلامت و… را دارد به بهره گیری از انرژی های پاک همچون انرژی خورشیدی در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه استان فارس موقعیت بسیار مناسبی برای بهره گیری از این نوع انرژی را دارد تا کنون بیش از ۵۰ درصد سرمایه گذاری های خارجی در این حوزه انجام گرفته است.

وی یکی از راهکارهای مقابله و کنترل بحران آب و همچنین حل مشکلات بخش کشاورزی را تکمیل سدهای هایقر، نرگسی و کوار دانست و افزود: اجرای طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری مصوب نیز در کنار بهره گیری از سد ها در دستور کار قرار دارد.

تبادار توسعه حمل و نقل جاده ای را از نیازها و اولویت های استان فارس برشمرد و افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم پیشرفت فیزیکی آزاد راه شیراز اصفهان به عنوان نخستین آزاد راه جنوب کشور، از ۱۷ به ۷۰ درصد رسیده است و در صورت تامین اعتبارات لازم امیدواریم این آزاد راه تا پایان سال ۹۷ آماده بهره‌برداری باشد. وی خاطر نشان کرد: آزاد راه مذکور با ۵۰ درصد مشارکت دولتی و ۵۰ درصد مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا است.

استاندار فارس با بیان اینکه دومین آزادراهی که در دستور کار قرار گرفت و بخش خصوصی مقدمات آن را فراهم کرده است، آزادراه لامرد به پارسیان خواهد بود، گفت: به‌زودی عملیات اجرایی این آزاد راه آغاز می‌شود.

او با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن آزاد راه لار به بندرعباس به طول ۲۱۷ کیلومتر، ابراز امیدواری کرد که این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۰۰ میلیارد تومان نیز تا پایان امسال یا نهایتا ابتدای سال آینده آغاز شود.

استاندار فارس با اشاره به وجود بالغ بر ۱۵ میلیون تن بار در این استان، با یادآوری اینکه چندی قبل با یک خط ریل فرعی و نصب چند سیلو، زمینه‌ی حمل ۲۰ هزار تن گندم فراهم شده است، گفت: زمانی راه‌آهن نقشی برجسته خواهد داشت که به کانون بار وصل شود.وی با اشاره به وجود ۱۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در فارس، خاطر نشان کرد:  در فارس علاوه بر این میزان بزرگراه، ایجاد  ۴۵۸ کیلومتر بزرگراه در دستور کار قرار دارد همچنین باید تلاش کنیم زمینه احداث  ۶۱۰ کیلومتر آزاد راه نیز در آینده نزدیک به وجود آید.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۳:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین