جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

بزرگداشت آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری برگزار شد

هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری(ره) در حسینیه اعظم لار برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان هم‌زمان با سالروز شهادت ام الائمه،…

هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری(ره) در حسینیه اعظم لار برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان هم‌زمان با سالروز شهادت ام الائمه، صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا(س)، در روز سه‌شنبه یکم اسفندماه ۹۶ از ساعت ۸ صبح ویژه‌برنامه بزرگداشت آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری(ره) نماینده فقید ولی‌فقیه در لارستان در محل حسینیه اعظم شهر لار برگزار شد.

آیت‌الله سید ‌مجتبی موسوی ‌لاری(ره) از علمای بزرگ جهان اسلام در عصر معاصر است که در سال ۱۳۱۴ شمسی در شهر لار دیده به جهان گشود این عالم وارسته دینی فرزند «آیت‌الله سید علی‌اصغر موسوی» و نوه «آیت‌الله ‌العظمی سید عبدالحسین لاری» رهبر قیام بزرگ جنوب ایران علیه استعمار انگلستان است.

وی با تأسیس مرکز نشر معارف اسلامی در جهان در شهر قم که بعدها شعبه‌ای از آن در شهر لار راه‌اندازی شد، اقدام به گسترش تعالیم دینی و مفاهیم قرآنی با ارسال رایگان کتب اسلامی به نقاط مختلف دنیا کرد که این از این طریق توانست عده زیادی را از سراسر گیتی که تشنه علم و معرفت و اخلاق بودند، به دین مبین اسلام وارد کند.

از آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری(ره)، کتاب‌های باارزش و پرمحتوایی نظیر «مشکلات اخلاقی و روانی»، «اسلام و سیمای تمدن غرب»، «رسالت اخلاق در تکامل انسان» و «مبانی اعتقادات در اسلام» را نام برد.

آیت‌الله سید مجتبی موسوی‌ لاری(ره) پس از گذراندن یک دوره بلندمدت بیماری در بامداد ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۱ در سن ۷۷ سالگی در دیار خود شهر لار چشم از جهان فانی فروبست.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین