چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۳ق.ظ
::آخرین مطلب 38 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 50

مسئولان منطقه مراقب اشرافی گری باشند…

رهبر معظم انقلاب اسامي در سخنراني مورخ ۲۹ / ۱۱ / ۹۶ با مردم تبريز روي دو موضوع تأكيد كردند: ۱- ايجاد عدالت در همه ابعاد ۲- جلوگيري از اشرافيگري…

رهبر معظم انقلاب اسامي در سخنراني مورخ ۲۹ / ۱۱ / ۹۶ با مردم تبريز روي دو موضوع تأكيد كردند:

۱- ايجاد عدالت در همه ابعاد
۲- جلوگيري از اشرافيگري

معظم له؛ «حركت به سمت اشرافيگري، دل سپردن به طبقات مرفه به جاي توجه به مستضعفان و قشرهاي ضعيف و تكيه و اعتماد به خارجيها به جاي تكيه به مردم را نمونه هاي حركت ارتجاعي خواندند و تأكيد كردند: نخبگان جامعه حواسشان جمع باشد مديران كشور به شدت مراقب باشند و مردم هم با حساسيت، رفتار ما مسئولان و مديران را تحت نظر داشته باشند تا اين گونه حركات ارتجاعي در كشور اتفاق نيفتد. »

در هر حركت انقلابي براي تسخير دژهاي انقلاب يك حركت ارتجاعي نمايان ميشود و معمولاً آن نيروها در لباس نيروهاي انقلاب ضربات مهلك را به انقلاب وارد ميسازند. يكي از عوامل ارتجاعي در انقلاب اسامي از زمان رسول خدا(ص) تاكنون اشرافيگري است كه مانع حركت انقلاب ميشود.

اشرافيگري چيز تازهاي نيست در زمان پيامبر اكرم(ص) ريشه اين چرثومه فساد غرس شد و آرام آرام رشد نمود و در زمان خليفه دوم نشو و نما يافت و در عهد خليفه سوم به وسيله امويان و مروانيان توسعه يافت و فرياد ابوذرها كار به جايي نبرد تا جايي كه طلاها را با تبر قطعه قطعه كردند و بعدها  كساني كه اصطلاحاً از عشره مبشره و از بدريون بودند در برابر  انديشه اميرالمومنين علي(ع) كه انديشه ناب اسلامي بود ايستادند و فاجعه جمل را به راه انداختند و امويان نيز به بهانه خونخواهي خليفه سوم اما با ديد اشرافيگري و تأسيس كاخها در برابر امام قد علَم كردند و واقعه صفين را رقم زدند.

 همه اينها حركات ارتجاعي و اشرافيگري بعد از شهادت پيامبر(ص) بود اين حركت اشرافيگري اكنون نيز بروز و ظهور دارد با حقوقهاي آنچناني و منازل مجلل و شركتهاي خصوصي و برخي دهها بلكه صدها شركت و… كه همه ناشي از تغيير مسير انقلاب و به عبارت ديگر ارتجاعي گري است كه براي انقلاب اسلامي خطرناك و فسادآفرين است.

نتيجه اشرافيگري تضعيف عدالت و محو انسانيت و ايجاد تبعيض و يأسآفريني در جامعه است كه در اين رابطه نيز بايد نكاتي بيان نمود. زيرا اشرافيگري مانع رسيدن به تمدن اسامي و با فرهنگ انقلاب اسامي ناسازگار است.

سردبیر

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۳:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین