جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۶ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
میلاد لارستان گزارش می دهد

اجناس متنوع و ارزان در بازارهای سنتی و مدرن لارستان

شهر لار به دلیل بهره‌مندی از بازارهای متعدد سنتی و مدرن با اجناس ارزان و متنوع محل مناسبی برای گردش و خرید ایام پایانی سال است. به گزارش میلاد لارستان،…

شهر لار به دلیل بهره‌مندی از بازارهای متعدد سنتی و مدرن با اجناس ارزان و متنوع محل مناسبی برای گردش و خرید ایام پایانی سال است.

به گزارش میلاد لارستان، شهر لار و منطقه لارستان به دلیل موقعیت استراتژیک جغرافیایی که به عنوان نقطه اتصال ۳ استان بزرگ و مهم کشور یعنی فارس، هرمزگان و بوشهر محسوب می‌شود و از طرفی پیشینه و تجربه طولانی مردم لارستان در زمینه تجارت و بازرگانی، باعث شده تا در امر دادوستد و کسب‌وکار تجاری دارای رونق زیادی باشد.

شهر لار به دلیل قدمت تاریخی از ۲ بخش قدیم و جدید تشکیل‌شده است. به همین دلیل می‌توان در این شهر باستانی و کهن، مدرنیته و سنت را به تفکیک مشاهده کرد.

شاید آن چیزی که در این روزها مردم نسبت به آن دغدغه داشته باشند، خریدهای پایان سال و رسیدگی به زیبایی و نوسازی وسایل منزل و پوشاک باشد.

شهر لار با بهره‌مندی از بازارهای بزرگ و متعدد اعم از سنتی که معروف‌ترین آن بازار قیصریه و هم مدرن که بارزترین آن بازار امام خمینی(ره) در ۳ فاز زیبا است، می‌تواند محل مناسبی برای خرید هم‌وطنان در این روزها باشد.

 

در این زمینه یکی از مسافران که از شهر تاریخی همدان چند روزی شهر لار را برای تفریح و گردش انتخاب کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان بابیان اینکه هدف ما از سفر به این شهر، استراحتی چندساعته بود، چراکه از طریق شهر لار قصد عزیمت به جزیره کیش را داشتیم، اما پس از گشت و گذار در خیابان‌ها و بازارهای این شهر، ترغیب به بازدید از اماکن تاریخی و بازارهای پرتعداد شهر لار شدیم.

آقای محمدی بازار قیصریه شهر لار را بسیار زیبا و با سبک معماری فوق‌العاده معرفی کرد و افزود: متأسفانه با وجود چنین اثر ارزشمندی در این خطه از کشورمان، تاکنون کمترین شناختی از این مکان نداشته‌ام.

وی درباره اجناس عرضه‌شده در این بازار و مراکز تجاری گوناگون اطراف این مکان، تصریح کرد: هم به لحاظ تنوع اجناس و هم قیمت مناسب کالاها، با وجود سفر به شهرهای مختلف، در کمتر جایی این‌گونه مرکز خریدهایی دیده‌ام.

یکی دیگر از هم‌وطنان که از خمینی‌شهر اصفهان همراه با خانواده برای خرید به بازار امام خمینی(ره) شهر لار آمده بود در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان بابیان اینکه تنوع در بازارها و پیداشدن کالاهای موردنظر در بازار بسیار حیرت‌آور است، گفت: بازارچه‌های بزرگ و مغازه‌های بی‌شمار در شهر لار، هر بیننده‌ای را مجاب به خرید می‌کند.

آقای مرادی با اشاره به اینکه زیبایی‌های خاصی در بازارهای تاریخی و همچنین بازارهای جدید شهر لار وجود دارد، افزود: تنوع کالاها و قیمت مناسب اجناس به ویژه پوشاک باعث شده تا بخش زیادی از خریدهای عیدانه را از شهر لار انجام دهند.

 

همچنین آقای مرتضایی که از شیراز به لار سفرکرده است در گفت‌وگو با میلاد لارستان با اشاره به اینکه چندمین بار است که طی یک سال اخیر به شهر لار آمده، گفت: وجود بازارهای مختلف و نزدیکی آن‌ها به یکدیگر و از سویی تنوع کالاها در زمینه پوشاک، وسایل تزئینی و چینی و وسایل الکترونیکی، دلیل حضور چند باره در بازارهای شهر لار است.

وی با بیان اینکه فضای اطراف بازار شلوغ قیصریه بسیار نازیبا و مخروبه است، گفت: اگر از ابنیه های تاریخی اطراف این بازار به عنوان رستوران های سنتی یا کارگاههای صنایع دستی استفاده شود، به طور قطع جمعیت و گردشگر زیادی را به شهر لار جذب خواهد کرد.

 

در این زمینه رئیس شورای اسلامی شهر لار در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با ابراز تأسف نسبت به اینکه در بافت قدیم شهر لار کاری اساسی صورت نگرفته و باید به دنبال بهبود وضعیت مردم ساکن در این محلات بود، عنوان کرد: شهر قدیم لار باید به جایگاه عالی تجاری خود بازگردد و از مسئولین انتظار است تا بیش از پیش پیگیر مسائل مردم باشند.

عبدالله محبی بابیان اینکه متأسفانه میراث کهن لارستان در سایه بی‌توجهی‌ها در حال نابودی است، تصریح کرد: مسئولین باید در بهسازی و بازسازی بافت فرسوده شهر لار به شورای شهر و شهرداری کمک کنند.

وی بیان کرد: در شهرهای دیگر مکان‌های تاریخی بازسازی می‌شود اما در لار این اتفاق به جد صورت نمی‌گیرد که ازجمله آن بازار قیصریه، کاروانسراها، برج مادر نادر و غیره واقعاً نیاز به مرمت دارند وگرنه به زودی نابود خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر لار با اشاره به اینکه بودجه در تمام کشور وجود دارد تا این کارها صورت گیرد اما نیازمند پیگیری مسئولین است، گفت: اینکه نامه بزنیم تا بودجه به دست بیاید این کار اتفاق نمی‌افتد.

محبی با اذعان به اینکه شورای شهر نمی‌تواند به دلیل موانع قانونی میراث فرهنگی درزمینه بافت تاریخی وارد شود، اضافه کرد: زمینه ایجاد ۵۰۰ شغل در بحث میراث فرهنگی در لار وجود دارد اما نیازمند پیگیری از سوی این اداره است و باید این اداره سعی کند زمینه گردشگری در این شهر به وجود آید تا اشتغال نیز ایجاد شود.

به گزارش میلاد لارستان، در ایام تعطیل به ویژه فصل بهار و تعطیلات آخر سال، بازارهای لارستان با حضور هم‌وطنان از سراسر ایران رونق خاصی می‌گیرد.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۵:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین