جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10

طرح حذف دفترچه‌های درمانی در استان فارس آغاز شد

با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان شهید فقیهی شیراز طرح حذف دفترچه‌های بیمه درمانی آغاز شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری…

با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان شهید فقیهی شیراز طرح حذف دفترچه‌های بیمه درمانی آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم قاسم جان‌بابایی با بیان اینکه این طرح از سوی وزارت بهداشت و با کمک بیمه‌ها در حال شکل‌گیری است، اظهار داشت: با اجرای این طرح به سمت حذف دفترچه پیش می‌رویم تا فرد بتواند تنها با کمک کد ملی، خدمات موردنیاز را دریافت کند.

وی افزود: مواردی داریم که افراد بیمه تکمیلی هستند یا چند دفترچه دارند و یا ممکن است دفترچه به همراه نداشه باشند و با شرایط اورژانسی به بیمارستان مراجعه کنند که در این شرایط با یک کد ملی مشخص می‌شود که فرد چند دفترچه دارد و استفاده از کدام یک به سود بیمار است.

جان بابایی، تعیین بیمه تکمیلی فرد و تبدیل فرآیندهای کاغذی به فرآیندهای الکترونیک را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و بیان کرد: همچنین پرونده بیمار به جای اینکه دست خود او باشد، به صورت مستقیم به بخش ارسال می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، کنترل هزینه‌ها را دستاورد مهم دیگر این طرح دانست و گفت: این سیستم به سمتی پیش می‌رود که هزینه‌ها را تنظیم و تعدیل سازد تا بیماران بتوانند با کمترین هزینه، خدمات لازم را دریافت کنند.

جان بابایی از پیشگامی چهار استان فارس، البرز، مازندران و کرمان برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: این استان‌ها در این زمینه شروع خوبی داشته‌اند؛ به نظر می‌رسد در استان فارس به دلیل دارا بودن سیستم IT قوی، این طرح با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و با شروع طرح، همزمان از دفترچه و کد ملی برای ارائه خدمات به بیماران استفاده می‌شود، بیان کرد: در آینده به سمتی می‌رویم که دفترچه‌ها به طور کامل حذف شوند و هزینه‌های مربوط به چاپ، تعویض و تمدید دفترچه‌ها با اجرای این طرح حذف شود.

معاون وزیر بهداشت، با اشاره به اینکه این طرح باید با حوصله و به تدریج در کشور اجرا شود تا خطای کمتری داشته باشد، افزود: چهار دانشگاهی که وارد اجرای این طرح شدند از زیرساخت‌های بهتری نسبت به سایر دانشگاه‌ها برخوردار هستند و انگیزه بیشتری دارند.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین