جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

خدمات‌رسانی 312 نفر روز نیروی عملیاتی هلال‌احمر لارستان در ایام نوروز

رئیس جمعیت هلال‌احمر لارستان گفت: ۳۱۲ نفر روز نیروی عملیاتی با ۸ دستگاه خودرو امدادی و عملیاتی هلال‌احمر لارستان آماده خدمات‌رسانی به مسافرین و هم‌وطنان است.  حمیدرضا رشیدی در گفتگو…

رئیس جمعیت هلال‌احمر لارستان گفت: ۳۱۲ نفر روز نیروی عملیاتی با ۸ دستگاه خودرو امدادی و عملیاتی هلال‌احمر لارستان آماده خدمات‌رسانی به مسافرین و هم‌وطنان است.

 حمیدرضا رشیدی در گفتگو با ميلادلارستان با تشریح خدمات جمعیت هلال‌احمر لارستان در طول تعطیلات ایام نوروز ۱۳۹۷، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر لار مطابق با  قوانین و اسناد بالادستی به عنوان متولی اصلی امر امداد و نجات کشور در سوانح طبیعی همچون زمین‌لرزه، سیل، برف و کولاک و غیره به عنوان پشتیبان دستگاه‌های مسوول در پاسخگویی به حوادث طبیعی و انسان‌ساز مانند حوادث جاده‌ای، کوهستان و ساحلی خدمات خود را ارائه می‌کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر لارستان افزود: هلال‌احمر به عنوان مسوول کمیته خدمات امداد و نجات در سفرهای نوروزی مبادرت به استقرار پایگاه‌ها و پست‌های موقت  و سیار در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی با به‌کارگیری آمبولانس، خودرو نجات و نیروهای عملیاتی در جاده‌های پرتردد و مبادی ورودی شهر به منظور اجرای سریع عملیات نجات و امدادرسانی در حوادث جاده‌ای و سایر حوادث احتمالی می‌کند.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر لارستان با ۳ طرح ملی در ایام نوروز در سطح این شهرستان با حضور ۳۱۲ نفر روز نیروی عملیاتی و ۸ دستگاه خودرو امدادی و عملیاتی آماده خدمات‌رسانی به مسافران و هم‌وطنان است.

رشیدی با نام بردن از پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر لارستان در طرح ملی امداد و نجات، خاطرنشان کرد: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید مجیدرضا صفایی(بریز) در محور پرتردد لار- شیراز، پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهدای لارستان(چهار برکه) در مسیر پر رفت‌وآمد لار- بندرعباس و پایگاه امداد و نجات کوهستان شهدای لارستان(چهار برکه) ازجمله پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر لارستان است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر لارستان در پاسخ به سؤالی در خصوص استقرار بالگرد هلال‌احمر در این شهرستان در ایام تعطیلات نوروز، گفت: بالگرد هلال‌احمر در صورت نیاز و در مواقع ضروری با درخواست کتبی از ستاد مدیریت بحران لارستان اعزام می‌شود چراکه استقرار در طول طرح، به دلیل پوشش استان‌های هم‌جوار امکان‌پذیر نیست و بالگرد اورژانس اکثر حوادث را پوشش می‌دهد.

وی اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی را دیگر طرح هلال‌احمر در این ایام برشمرد و ادامه داد: پست ثابت در ورودی شهر لار از سمت جهرم، با فضاسازی‌های موردنیاز ازجمله فضای دوستدار کودک، خیمه نماز، ایستگاه سلامت و غیره با رویکرد ایمنی و سلامت  از تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۶ تا ۱۴ فروردین‌ماه ۹۷ به صورت شبانه‌روزی به مسافران و هم‌وطنان خدمات‌رسانی می‌کند.

این مسوول افزود: اکیپ‌های سیار سحاب (سامانه حرکت‌های امداد و بشردوستانه) با رویکرد زیست‌محیطی و سلامت مسافران در اماکن مسافرپذیر شهر همچون پارک‌ها، اماکن تاریخی و نقاط آسیب‌پذیر راه‌اندازی می‌شود.

رشیدی همچنین از اجرای طرح ملی خدمات داوطلبانه در قالب سه برنامه فرشتگان رحمت، نیابت و مروجین سلامت خبر داد و تصریح کرد: طرح فرشتگان رحمت با همکاری خیرین و نیکوکاران به منظور خدمات‌رسانی و حمایت از افراد بی‌سرپرست و بدسرپرست در طول اجرای طرح در قالب تهیه بسته‌های حمایتی انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه در طرح نیابت نیز ارائه خدمات داوطلبانه به افراد سالمند در خانواده‌های محروم و مراکز نگهداری و مراقبت از سالمندان با مشارکت داوطلبان حقیقی و حقوقی در قالب تکریم و ارائه خدمات مراقبتی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: طرح مروجین سلامت باهدف اطلاع‌رسانی و آموزش خطرات احتمالی ناشی از آتش‌بازی‌های چهارشنبه آخرسال  از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ اسفندماه در سطح شهر و توزیع برشورهای مربوطه توسط عوامل اجرایی متناسب با شرایط بومی و محلی انجام‌شده است

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین