جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
میلاد لارستان گزارش می دهد

امامزادگان؛ قطب گردشگری معنوی در لارستان+عکس

اماکن متبرکه پرتعداد در شهرستان لارستان محل مناسبی برای توسعه گردشگری معنوی به حساب می آیند. به گزارش میلاد لارستان، امامزادگان و اماکن متبرکه به جهت جایگاه اعتقادی و معنوی…

اماکن متبرکه پرتعداد در شهرستان لارستان محل مناسبی برای توسعه گردشگری معنوی به حساب می آیند.

به گزارش میلاد لارستان، امامزادگان و اماکن متبرکه به جهت جایگاه اعتقادی و معنوی که در میان ایرانیان و مسلمانان دارند، همواره از مراکز مهم جذب گردشگران و زائران بوده اند.

مراکز مذهبی به دلیل اهمیت آن در زندگی عامه جامعه، می تواند با یک برنامه ریزی منسجم و مدون به محل مناسبی برای توسعه گردشگری و در پی آن رونق اقتصادی و اشتغالزا را در پی داشته باشد.

شهرستان لارستان با دارا بودن از اماکن متبرکه پرتعداد، همیشه پذیرای حجم بالایی از مسافران به ویژه در ایام تعطیلات نوروز است. شاید شناخت این امامزادگان والامقام در منطقه لارستان برای بسیاری از مردم کشورمان میسر نبوده است که به همین جهت در ذیل شرح مختصری از شاخص ترین امامزادگان در این خطه می آید:

امامزاده میرعلی بن الحسین(ع):

این مکان مقدس در محله «پاقلعه» شهرقدیم لار واقع شده و نوه امام سجاد(ع) است. میرعلی بن الحسین(ع) ۱۰۳ سال عمر با برکت را پست سرگذاشتند و دوران زندگی طولانی ان حضرت مصادف با زندگانی امامان معصوم حضرت امام جعفر صادق (ع) تا امام حسن عسکری (ع) همزمان باشد.

گسترش تشیع در جنوب ایران از سواحل خلیج فارس تا اصفهان آن زمان با تلاشهای آن حضرت صورت گرفته است.

حضرت میرعلی بن الحسین(ع) ۴۰ سال در لار اقامت نمودند و در سال ۲۴۹ هجری قمری در نماز صبح هنگامی که سر از سجده دوم جهت سلام نماز برداشتند، جلادی خون آشام شمشیر خود را بر پیکر منور آن بزرگوار وارد می کند و در محراب عبادت به فیض شهادت نائل می آیند.

امامزاده میرابراهیم(ع):

در کیلومتر ۴ جاده لار-جهرم واقع شده و دارای پارک و فضای تفریحی مناسب است. این مکان مقدس مجهز به پارک با وسایل بازی، سرویس بهداشتی و حمام، آشپزخانه، چشمه و باغ سرسبز مکان مناسبی برای زیارت و تفریح و استراحت است. نسب این امامزاده جلیل القدر به امام رضا(ع) برمی گردد.

امامزاده میراحمد بریز(ع):

این امامزاده جلیل القدر در روستای «بریز» در مسیر شیراز به لار قرار دارد. مقبره امامزاده احمد (ع) دارای بنا و ساختمان نوساز بوده و از ۲ شبستان بزرگ برخوردار است. دارای ایوانی زیبا با کاشی کاری های موزون است. گنبد و مناره این بقعه متبرکه چشم هر زائری را می نوازد. این مکان مقدس از امکانات رفاهی مناسب برای مسافران برخوردار است.

امامزاده بختیارویه:

این مکان در فاصله ۷۵ کیلومتری لار قرار دارد. بنای آن مربوط به سیدفرج الله امامزاده بختیارویه است که بر روی چهارطاقی قرار دارد.

امامزاده سیدعفیف الدین(ع) یا شاه زندو:

یکی از نوادگان امام موسی كاظم (ع) ملقب به شاه زندو در نیمه اول قرن چهارم هجری قمری با هدف دعوت مردم به اسلام، از مكه به نواحي جنوب فارس از جمله بیرم وارد شود. حضرت شاه زندو در ۴۳۲ ه. ق در خاک بيرم از دنیا رفت و در همان شهر به خاك سپرده شد. حرم و بارگاه ایشان از آن زمان تاکنون، معروف ترین و عظیم ترین بنای مذهبی منطقه بیرم بوده و در حال حاضر نیز هر ساله جمعیت زیادی از زوار از گوشه و کنار به این مکان مقدس شرفیاب می­شوند.

امامزاده شاه قتال:

سیدمحمد ابوالفضل معروف به شاه سیف الله قتال است که در بخش صحرای باغ و در فاصله ۹۵ کیلومتری لار قرار دارد. این امامزاده بزرگوار با ۲۴ نسل به امام موسی کاظم(ع) برمی گردد.

امامزاده میر ابول(ع):

شخصیت مدفون در این بقعه را«میرابول به» یا «میرابل» می دانند که به «پیربل» نیز خوانده می شود و از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است. مقبره امامزاده میرابول (علیه السلام) در خارج شهر بیرم، بین روستای فداغ و بیرم واقع شده که حدود ۱۰ کیلومتراز شهر بیرم فاصله دارد. این مکان مقدس دارای بنایی باشکوه و زیبا است.

امامزاده ابولیث(ع):

مقبره این امامزاده جلیل القدر در شهر بنارویه قرار دارد. این مکان دارای گنبد و بارگاه باشکوه است. بقعه زیبای این امامزاده شاه ابولیث (علیه السلام) در بخش بنارویه شهرستان لارستان، ۴۸ کیلومتری شهر لار، در مجاورت شهر بنارویه واقع شده است. . صحن بقعه امامزاده بیش از چهارهزارمترمربع است که در آن فضاسازی و درختکاری صورت گرفته و زایرسرائی در دو طبقه جهت استفاده زوار در آن احداث کرده اند.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۳:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “امامزادگان؛ قطب گردشگری معنوی در لارستان+عکس”

  1. ناشناس گفت:

    در رابطه با امام زاده میر ابراهیم شما درست فرمودید البطه یه روزی.چند سالی هست دیگه تعریفی که شما از این مکان مقدس ارائه داده ایدو خاطره های خوشی که من تو این ۳۵ سال عمرم به یاد میآورم نابود شده.متاسفانه باغو چشمه ی زیبایی که شما گفته ایدو من به یاد دارم دیگه به شخص واگذار شده و به دلیل وجود نگهبان و دربی که نصب شده امکان ورود به آن مکان برای عموم وجود ندارد و به دلیل تخریب سازه های باستانی و ساختو ساز بی اصول با استفاده از مصالحی همچون بلوک سیمانی،حتی با دیدن این مکان از فاصله دور فقط میتوان افسوس خوردو بس.

  2. H گفت:

    در رابطه با امام زاده میر ابراهیم شما درست فرمودید البطه یه روزی.چند سالی هست دیگه تعریفی که شما از این مکان مقدس ارائه داده ایدو خاطره های خوشی که من تو این ۳۵ سال عمرم به یاد میآورم نابود شده.متاسفانه باغو چشمه ی زیبایی که شما گفته ایدو من به یاد دارم دیگه به شخص واگذار شده و به دلیل وجود نگهبان و دربی که نصب شده امکان ورود به آن مکان برای عموم وجود ندارد و به دلیل تخریب سازه های باستانی و ساختو ساز بی اصول با استفاده از مصالحی همچون بلوک سیمانی،حتی با دیدن این مکان از فاصله دور فقط میتوان افسوس خوردو بس.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین