جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس خبر داد

می‌توان با ایجاد یک تعاونی قوی در لارستان شاهد پروژه‌های بزرگ عمرانی بود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: در لارستان می‌توان با ایجاد یک تعاونی قوی شاهد پروژه‌های بزرگ عمرانی بود که باعث ارتقا منطقه شود. به گزارش میلاد…

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: در لارستان می‌توان با ایجاد یک تعاونی قوی شاهد پروژه‌های بزرگ عمرانی بود که باعث ارتقا منطقه شود.

به گزارش میلاد لارستان، سیدکمال پاک فطرت در همایش دهیاران شهرستان لارستان با بیان اینکه دهیاران این اختیار را بر عهده گرفته اند که با تمام توان خود به مردم خدمت کنند، اظهار داشت: مردم محروم روستاها با وجود تمام مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستند از صبوری و تواضع خاصی برخوردار بوده و این صبوری را پیشه راه خود کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بحث آموزش در مقطع‌های مختلف و برای بخش‌های گوناگون که درگیر کارهای روستایی هستند در اولویت قرار دارد، افزود: در ابتدای کار آموزش‌هایی برای افراد در بخش مالی در جهت قانون‌مندی عملکرد دهیاری‌ها صورت گرفته است و این آموزش‌ها ادامه دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با بیان اینکه اگر قرار بود مانند گذشته فردی به نام دهیار داشته باشیم که چیزی را در اختیار داشته باشد به طور قطع مسئولین کشوری این مورد را در اختیار فرمانداران و بخشداران قرار می دادند تا بتوانند کارها را پیش ببرند، تصریح کرد: اینکه انتظار داشته باشیم با اعتبارات کم به دنبال توسعه روستاها برویم کاری بیهوده است.

وی با تأکید بر اینکه دهیاران باید خود توانمند و خلاق بوده و به دنبال ارتقای کمی و کیفی باشند، یادآور شد: باید دهیاران به دنبال درآمدهای پایدار باشند.

این مسوول با اذعان به اینکه دهیار نباید منتظر بودجه برای هزینه کردن باشد، ادامه داد: در شهرداری‌ها با این مورد روبه‌رو هستیم که خود شهرداران خود به دنبال پول هستند.

پاک فطرت با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت خیرین، باید خود دهیاران به دنبال آن باشند که با الگوبرداری از اتفاقات فرامنطقه‌ای و با پیگیری‌های خود شاهد ارتقا و تحول روستاها باشند، گفت: دهیاران باید بدنبال ارتقای دانش خود در زمینه‌های مختلف باشند.

وی خطاب به دهیاران، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید در کارها موفق باشید باید همکاری‌های لازم با بخشداری‌ها صورت پذیرد چراکه بدون توجه بخشداری و فرمانداری نمی توان تحول را در روستاها ایجاد کرد.

مدیرکل دفتر امور شوراهای استانداری فارس با تأکید بر اینکه باید به بخش تعاونی‌ها نیز توجه ویژه‌ای کرد زیرا این تعاونی‌ها بازوان توانمند دهیاری‌ها در ارتقا روستاها می‌توانند باشند، تصریح کرد: بسیاری از هزینه‌هایی که در بحث پیمانکاری و پسماندها از دهیاری ها خرج می‌شود جزء هزینه‌هایی است که می‌توان از طریق تعاونی‌های قوی دوباره هزینه‌ها را به دهیاری‌ها بازگرداند.

وی با بیان اینکه در لارستان می‌توان با ایجاد یک تعاونی قوی شاهد پروژه‌های بزرگ عمرانی بود که باعث ارتقا منطقه شود، اضافه کرد: در برخی شهرهای کشور همین تعاونی ها حتی در کار سدسازی نیز نقش دارند.

پاک فطرت با ابراز امیدواری نسبت به راه اندازی و انجام کارهای بزرگ عمرانی توسط تعاونی دهیاری‌های شهرستان لارستان، گفت: اگر طرح‌های خوبی ارائه شود تسهیلاتی تا سقف ۲ میلیارد تومان نیز می توان اختصاص داد.

وی با بیان اینکه کلاس ها و بازرسی ها همواره در جهت دستگیری است نه اینکه باعث مچ‌گیری شود، یادآور شد: اعتقاد ما این است که اول باید آموزش های لازم صورت گیرد و بعد اگر مشکلی دیده شد با آن برخورد کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۳:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین