پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۳ب.ظ
::آخرین مطلب 57 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

بررسي مشكلات مسكن روستايي لارستان در حضور مدير كل مسكن فارس

با حضور فرماندار ویژه لارستان، مدیر کل بنیاد مسکن فارس و بخشداران شهرستان، مسائل ومشکلات روستاهای منطقه لارستان در حوزه بنیاد مسکن بررسی شد. به گزارش ميلادلارستان به نقل از…

با حضور فرماندار ویژه لارستان، مدیر کل بنیاد مسکن فارس و بخشداران شهرستان، مسائل ومشکلات روستاهای منطقه لارستان در حوزه بنیاد مسکن بررسی شد.

به گزارش ميلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ طی جلسه ای با حضور جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، مهندس عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس، علی اصغر علی پور معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری، بخشداران تابعه و ناصر زائری رییس بنیاد مسکن شهرستان، مسایل و مشکلات روستاهای منطقه لارستان در حوزه بنیاد مسکن بررسی شد.

فرماندار ویژه لارستان در این نشست در سخنانی اظهار داشت: قطعاً سال ۹۷، سال تسریع بخش اجرای پروژه های عمرانی در سطح روستاها و شهرهای شهرستان خواهد بود. حسنی تصریح کرد: امیدوارم با تعامل و همراهی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در شهرستان باشیم و بتوانیم خدمات اساسی را برای مردم شهرستان ارائه دهیم.

وی بر ادامه مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان تأکید کرد و افزود : دستگاه‌های اجرایی، بخشداران و دهیاران باید زمینه همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را در روستاها فراهم کنند.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه اکثر روستائیان از اقشار نیازمند و محروم جامعه هستند که علی رغم تلاش و فعالیت مستمر در عرصه تولید و خدمات، اما بهره ناچیزی از درآمدها، سهم آنها می شود؛ تاکید کرد: در این راستا مسکن و داشتن سرپناه از ضرورت ها و نیازهای اولیه روستائیان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حسنی ادامه داد: شهرستان لارستان بدلیل گستردگی، وضعیت آب و هوایی و فاصله زیاد آن تا مرکز استان، نیازمند ارتباط مستمر مسئولان استانی و حل و فصل مشکلات روستاها در سریع ترین زمان ممکن هست که عموما بنیاد مسکن باید طرح های هادی، الحاق زمین به روستاها به تناسب نیاز جوانان، تخصیص اعتبار و غیره را بطور جدی و با سرعت پیگیری نماید.

عطاءالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس هم در این دیدار با تشریح مشکلات شهرستان و کارهای انجام شده به بررسی نیازهای شهرستان پرداخت و نسبت به رفع مشکلات قول مساعد و همکاری داد.

بخشداران تابعه نیز مشکلات و چالش های اصلی پیش رو در حوزه بنیاد مسکن در روستاها را مطرح کردند که مهمترین این موارد بازنگری در طرح هادی روستاها، بحث اقاله زمین های واگذار شده، ارئه تسهیلات ساخت، تعمیر و مقاوم سازی منازل روستایی، تغییر کاربری مورد نیاز، الحاق به طرح هادی روستاها، نحوه هزینه کرد اعتبارات ناشی از فروش زمین توسط بنیاد مسکن در روستاها، واگذاری اراضی روستایی و معضلات مربوط به صدور اسناد مالکیت زمین های واگذار شده ، موضوع مسکن و همچنین تعیین تکلیف اراضی مسکن، بهسازی و آسفالت کوچه ها و معابر، احداث پارک در روستاها و غیره بود که مورد بررسی قرار گرفت

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۳:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین