شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9

جای خالی تیم شهید چمران لارستان در بازی های آسیایی

تیم هندبال بانوان لارستان که توانست در رقابت های قهرمانی غرب آسیا عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد می توانست یکی از نمایندگان ایران در بازی های آسیایی باشد…

تیم هندبال بانوان لارستان که توانست در رقابت های قهرمانی غرب آسیا عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد می توانست یکی از نمایندگان ایران در بازی های آسیایی باشد اما با جلسه ای که مسئولان کمیته ملی المپیک تشکیل دادند رای به ممنوعیت حضور دختران ایرانی در بازی های آسیایی جاکارتا دادند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ در روزهای پایانی سال گذشته نخستین مدال طلای بانوان هندبالیست ایران در رقابت های قهرمانی غرب آسیا توانست برگ زرینی را در این رشته رقم بزند و همگان را به حضور این تیم در بازی های آسیایی جاکارتا امیدوارتر کند.

درست زمانی که مسئولان فدراسیون برای ارتقاء سطح کار بانوان هندبالیست به فکر جذب مربی خارجی افتادند و رایزنی ها را در این خصوص دنبال می کردند، با جلسه ای که مسئولان کمیته ملی المپیک تشکیل دادند رای به ممنوعیت حضور دختران ایرانی در بازی های آسیایی جاکارتا دادند.

بررسی های بعمل آمده حکایت از این دارد که مسئولان کمیته ملی المپیک به دنبال این هستند که با یک کاروان کوچک تعداد زیادی مدال را به دست آورند و همین سیاست نتیجه گرایی عامل بر مخالفت با حضور هندبالیست های خانم در المپیک قاره کهن شد. این در حالیست که تیم ایران می توانست بعد از تیم های کره جنوبی، ازبکستان،​چین و ژاپن که جزو برترین های جهان هستند یکی از عناوین پنجم و یا ششم را به خود اختصاص دهد و طبق قانون بازی های آسیایی این جایگاه ها هم برای کاروان کشورها امتیازاتی را در پی دارد اما متاسفانه در این شرایط رنگ مدال برای مسئولان چشم نوازتر بود تا عدد امتیاز!

رشد و توسعه ورزش بانوان نیازمند حضور در مسابقات بین المللی به ویژه بازی های آسیایی دارد که این مساله به علت محدودیت های مالی کمتر محقق می شود.

هندبال بانوان ایران تا حدی رشد کرده است که میترا نوری نائب رئیس فدراسیون در امور بانوان بعنوان عضو کمیته فنی بازی های آسیایی انتخاب شده است.

انسیه ورزنده

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۴:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین