جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 42 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

لزوم تقویت گفتمان استدلالی در مساجد/ پرهیز از سیاسی‌کاری و شعارزدگی

گروه جامعه ــ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به جایگاه مساجد در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی گفت: شور و نشاط در مساجد بعد از نهادینه شدن…

گروه جامعه ــ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به جایگاه مساجد در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی گفت: شور و نشاط در مساجد بعد از نهادینه شدن فضای استدلالی و فارغ از شعارزدگی به وجود می‌آید و ائمه جماعات و نهادهای درون مسجد همچون کانون‌های فرهنگی و هنری باید در این موضوع کمک کنند.

به گزارش میلاد لارستان جمشید جعفرپور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در خصوص جایگاه مسجد در رشد فرهنگ عمومی و تقویت خانواده گفت: مسجد یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های ایجاد و تقویت نگرش و باورهای اصیل دینی است، مسجد یکی از اماکنی است که انسان را در جنبه‌های عبادی و درونی تقویت می‌کند و سبب رشد و تقویت جنبه‌ها و وظایف اجتماعی مسلمانان می‌شود.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر چقدر مساجد فارغ از سیاست‌زدگی‌های مرسوم، تقویت و مسائل اصیل دینی و بنیادی توسط ائمه جماعات نهادینه شود، بهترین پایگاه برای رشد ایجاد می‌شود؛ فعالیت در موضوعات اعتقادی و اخلاقی مساجد نیازمند تقویت است، به نظر می‌رسد مباحث استدلالی فارغ از شعارزدگی می‌تواند نسل جوان و تحصیل‌ کرده را اقناع کند، اما این مباحث در مساجد امروز ما کم رنگ شده است.

جعفرپور ادامه داد: شور و نشاط در مساجد بعد از نهادینه شدن فضای استدلالی و فارغ از شعارزدگی به وجود می‌آید زیرا بروز شور و هیجان به تنهایی موقتی بوده و سریع فرو می‌نشیند. شور و نشاط‌های لازم برای حمایت و حفاظت از انقلاب باید مبتنی بر باور و استدلال باشد، ائمه جماعات و نهادهای درون مسجد چون کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید با نگاه مشترک در این جنبه کمک کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نباید فراموش کنیم که نهضت مردمی ما در انقلاب اسلامی از مساجد شروع شد لذا حفظ و تداوم آن نیازمند اتکاء به مساجد هست.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۶:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “لزوم تقویت گفتمان استدلالی در مساجد/ پرهیز از سیاسی‌کاری و شعارزدگی”

  1. خسته گفت:

    متاسفانه کسی رو نشوندید به عنوان مسول کانون مساجد که نه ارتباط خوبی با بچه های مساجد شهر داره نه با مردم نه با ادارات نه با خیرین. متاسفانه صداقت ندارن و حتی واسه بچه هایی که باهاشون کار میکنن ارزش قائل نیستن.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین