چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
مسئول کانون فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس خبر داد:

فعالیت 128 کانون فرهنگی هنری مساجد در لارستان، خنج و گراش

مسئول کانون فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس از فعالیت ۱۲۸ کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستانهای لارستان، خنج و گراش خبر داد. محمدابراهیم اخوت در گفت و گو با خبرنگار…

مسئول کانون فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس از فعالیت ۱۲۸ کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستانهای لارستان، خنج و گراش خبر داد.

محمدابراهیم اخوت در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه هدف از فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همان‌گونه که از نام آن پیدا است اجرای برنامه‌های فرهنگیِ مسجدیِ مردمی است، اظهار داشت: با جذب و حضور هرچه باشکوه‌تر جوانان به مساجد برای رسیدن به مسجد تراز اسلامی و انتشار اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف صورت می‌پذیرد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۳ شهرستان لارستان، خنج و گراش در زیرمجموعه کانون فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس قرار دارد، افزود: در شروع فعالیت دبیرخانه جنوب فارس با ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری یعنی از شهریورماه سال جاری بود که خوشبختانه با برنامه‌ریزی صورت گرفته، تاکنون تعداد کانون‌ها به ۱۲۸ باب رسیده است.

سرپرست دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های مساجد جنوب فارس بیان کرد: امسال به دلیل شروع به کار رسمی دبیرخانه از شهریورماه بیشتر به ساماندهی و برنامه‌ریزی گذشت اما در کنار آن فعالیت‌های دیگری ازجمله اجرای برنامه‌های متنوع دهه فجر انقلاب اسلامی در قالب کمیته مساجد و تشکل‌های اسلامی به عنوان اولین حضور رسمی در برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد.

این مسئول یکی از فعالیت‌های اصلی کانون‌های مساجد را موضوع قرآن و عترت دانست و تصریح کرد: در این زمینه طرح‌هایی با عناوین تلاوت نور، تفسیر نور و مسابقات قرآنی و… در حال اجرا است.

اخوت همچنین از برگزاری مسابقه قرآن و کتاب‌خوانی خبر داد و یادآور شد: این مسابقه اکنون در مرحله تبلیغات و نام‌نویسی است و امید می‌رود در نیمه ماه مبارک رمضان و سالروز ولادت آقا امام حسن مجتبی(ع) توسط کانون فرهنگی امام علی(ع) شهر لار برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند اخبار و برنامه‌های دبیرخانه جنوب فارس را از طریق عضویت در کانال تلگرامی به آدرس t.me/sf_masajed دنبال کنند، ادامه داد: طی روزهای آینده سایت جامع ملی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رونمایی می‌شود.

مسئول کانون فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس عنوان کرد: در سال جاری به دلیل تازه تأسیس بودن و تأکید بر ساماندهی و تجهیز و شروع به‌کار رسمی دبیرخانه و همچنین نبود بودجه کافی برای اجرای برنامه‌ها دچار یک سری محدودیت‌ها بودیم که انتظار می‌رود برای سال ۹۷ این مشکلات به حداقل برسد.

اخوت با تأکید بر اینکه در جامعه تراز اسلامی، مساجد به عنوان محور برنامه‌های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی و هستند، خاطرنشان کرد: از مسئولان توقع می‌رود توجه بیشتری را به مساجد و حضور در مساجد داشته باشند که این خود بهترین راه حضور در بین مردم و دیدن و شنیدن و آشنایی با مشکلات مردم و شهرها خواهد بود و از طرفی این امر باعث همدلی و انسجام بیشتر بین مسئولین و مردم نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنا به تأکیدات متعدد حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و همچنین وصیت‌نامه شهدای گران‌قدر، «مسجد سنگر است» و «مسجد پایگاه مقاومت است.»، اضافه کرد: توقع این است که صفوف نماز جماعت مثل همیشه روزبه‌روز منسجم‌تر و پررونق‌تر به ویژه جوانان در برنامه‌های مسجدی چشم‌گیرتر باشد.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین