جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

حسنی در اختتامیه قاب غریب قریب3 چه گفت؟

فرماندار ویژه ی لارستان گفت: اجرای برنامه های فرهنگی در قالب های هنری، تاثیرگذاری و ماندگاری بیشتری دارد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری…

فرماندار ویژه ی لارستان گفت: اجرای برنامه های فرهنگی در قالب های هنری، تاثیرگذاری و ماندگاری بیشتری دارد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در مراسم اختتامیه نمایشگاه قاب غریب قریب ۳ ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه در سخنانی اظهار داشت: کسانی که در این نمایشگاه فعالیت کردند بر اساس  آن احساس مسئولیت، اعتقادات دینی و مهدوی و بر اساس نوع نگاهشان به ارزشهای اسلامی، دینی، اخلاقی و برای اینکه فرهنگ اسلامی و فرهنگ دینی در جامعه نهادینه شود و این فرهنگ به نسل های آینده منتقل گردد؛ این کار ارزشمند و منحصر به فرد را در شهرستان اجرا کردند.

 وی افزود: روزی که بنده از نمایشگاه بازدید و روند تاریخ را در قالب های هنری بصورت نوشتاری ، تجسمی و تصویری ، مشاهده کردم, لذت بُردم و مرا تحت تأثیر خود  قرار داد و مطمئنا در وجود نسل جوان  هم تأثیرگذار گذاشته و آنها را جذب کرده است.

فرماندار ویژه ی لارستان تصریح کرد: اگر در تمامی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خودمان بتوانیم از قالب های هنری تأثیرگذار استفاده کنیم، قطعاً بازخورد خوبی خواهد داشت و می تواند نسل امروزی را به سمت فرهنگ دینی و مهدویت جذب کند، یعنی اگر فعالیت های دینی و ارزشی در قالب سرود، فیلم، تئاتر، نقاشی، صنایع تجسمی، عکس و غیره اجرا گردد، بهتر جواب می دهد و در وجود جوانان و نوجوانان تأثیر بیشتری خواهد داشت و فکر و روح و جسم جوانان و نوجوانان تحت تأثیر قرار خواهد داد.

حسنی ادامه داد: امیدواریم این نمایشگاه که در تقابل حق و باطل از  ابتدای خلقت در قالب هنری خیلی زیبا به تصویر کشیده شده بود و در کنار این فعالیت ها و مشارکت های خوبی که مردم در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری و فعالیت های اجتماعی مبتنی بر اعتقادات دینی و ارزشهای اسلامی دارند، بتوانیم نقش و هنری که منشأ آن ارزشهای اسلامی، روایات و احکام دینی باشد، بیش از گذشته نسبت به جذب جوانان و نوجوانان به اخلاق ها و رفتار اسلامی و فرهنگ مهدوی تلاش و کوشش وافر بنمائیم.

 وی تاکید کرد: هنر ما باید این باشد که بتوانیم ارزشهای اسلامی که همة ابعاد اجتماعی در بر می گیرد و یا دیگر ارزشهای انقلاب، همچون ایثارگری های دوران انقلاب و جنگ هشت ساله و فعالیت های ایدئولوژیک و اسلامی که برای حمایت از مظلومان عالم و  برای گسترش ارزشها و برای دفاع از مظلوم و دفاع از امنیت و منافع ملی نظام  مقدس جمهوری اسلامی را در قالب هنر پیاده کنیم و این فعالیت های هنری را به نسل های آینده منتقل کنیم.

 نماینده عالی دولت در شهرستان اضافه کرد: اگر توانستیم این ارزشها به نسل های بعدی انتقال دهیم یقیناً پایداری احکام اسلامی، ارزشهای انقلاب و ارزشهایی که در طی این ۴۰ سال شاهد بوده ایم، پویاتر و با نشاط تر به جلو حرکت خواهد کرد و استمرار خواهد داشت و نظام مقدس جمهوری اسلامی که بعنوان الگویی از منشور حکومتی اسلام در عصر جدید مطرح گردیده است می تواند در آینده گسترده تر و فراگیرتر به جهانیان عرضه شود.

معاون استاندار فارس افزود: یکی از الزاماتی که می تواند در کنار این فعالیت ها تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد، نوع عملکرد، رفتار و اقداماتی است که همیشه تأکید داریم و خدایی نکرده  نباید رفتار و اخلاق و منش ما در اجتماع بر خلاف گفته ها و آن موضوعی که داریم تبلیغ  می کنیم، باشد که اگر اینچنین شد متأسفانه آن اقدامات تأثیر منفی خواهد داشت و آن جوان که می بیند رفتار و اخلاق ما با گفتارمان یکی نیست، آیندة آن جوان هم در خطر می افتد.

حسنی در پایان تاکید کرد: بنابراین قبل از اقدام تبلیغی و فرهنگی و موضوعات مربوط به این رفتار،  عملکرد و نوع نگاهمان دقیقاً مبتنی بر گفته ها و احکام دینی و ارزشهای اسلامی باشد تا تأثیر آن برای نسل جدید قابل قبول تر باشد.

در ادامه دکتر محمد شجاعی استاد حوزه و دانشگاه نیز پیرامون  شخصیت والای آقا امام زمان(عج)، آخرت شناسی، تربیت نسل مهدوی و خودشناسی صحبت کرد.

در پایان از دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه با لوح سپاس تجلیل شد.

گفتنی است؛ نمایشگاه بین المللی قاب غریب قریب۳ ،  از ۱۲ تا ۲۴ اردیبهشت ماه در حسینیه سیدالشهدا(ع) شهر لار برپا شده بود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۸:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین