شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 38 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 9

مسائل مالياتي در حضور اعضاي جديد اتاق اصناف لارستان بررسي شد

مسائل مالياتي در حضور اعضاي جديد اتاق اصناف لارستان بررسي شد به گزارش ميلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در نشست با…

مسائل مالياتي در حضور اعضاي جديد اتاق اصناف لارستان بررسي شد

به گزارش ميلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در نشست با اعضاء جدید هیأت رئیسه اتاق اصناف و مسئول اداره امور مالیاتی در فرمانداری ویژه این شهرستان اظهار داشت: اگر اصناف ما در موضوعات مختلف بخصوص به قانون امور مالیاتی آگاهی کامل داشته باشند و آموزش های لازم را فرا بگیرند، مطمئناً موفق خواهند شد. یعنی بدانند که این مالیاتی که می پردازند، به شهر و دیارشان برمی گردد و برای فرزندانشان امکانات و رفاهیات فراهم می شود. بنابراین این آموزش ها و آگاهی ها بایستی فراگیر بشود و همه طبقات و سطوح جامعه را در بر بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه امور مالیاتی بایستی بصورت مستمر آموزش های مالیاتی را برای کسبه، بازاریان و اصناف برگزار نماید و آموزش های لازم و دستور العمل های جدید را ارائه کند، تصریح کرد: امور مالیاتی بصورت سلیقه ای عمل نکند و رعایت همة مردم را بنماید و با اصناف تعامل ایجاد کند و قوانین و آیین نامه ها را بصورت شفاف در اختیار ارباب رجوع قرار دهد.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: البته وضعیت اقتصادی مردم و رکودی که در جامعه حاکم است نیز مورد نظر امور مالیاتی باشد و تا آنجا که می توانند و تا آنجا که اصالت سازمانی آنها هم زیر سؤال نرود و تا آنجا که امکان دارد با مردم راه بیایید و رضایت مندی را ایجاد کنند، چون اصناف لارستان واقعاً با انصاف و مردم دار و در پرداخت به موقع مالیات همیشه پیش قدم بوده و هستند.

حسنی با اشاره به اینکه امور مالیاتی بایستی بسته های تشویقی و تنبیهی را هم در نظر بگیرد؛ افزود:کسانی که به موقع مالیات خود را پرداخت می کنند برای آنها اهرم تشویقی در نظر گرفته شود و آنها را تشویق نمایند و برعکس کسانی که فرار مالیاتی دارند طبق قانون با آنها برخورد گردد.

نماینده عالی دولت در لارستان با بیان اینکه هم اکنون مؤدیان مالیاتی بیشتر از قبل هستند؛ اظهار داشت: در این خصوص سخت گیری های بی مورد نشود و رعایت حال و وضعیت اقتصادی مردم هم صورت پذیرد و سخت گیری های امور مالیاتی فقط برای کسانی باشد که از پرداخت مالیات فرار می کنند.

معاون استاندار فارس خاطر نشان کرد: بین اتاق اصناف و امور مالیاتی تعامل و همکاری بیشتری صورت پذیرد، چرا که این مهم باعث سهولت و روان سازی در کار هر دو می شود.

حسنی خطاب به کارمندان اداره امور مالیاتی شهرستان هم تأکید کرد: کارمندان و پرسنل امور مالیاتی می بایست با ارباب رجوع خوش برخورد باشند و راهنمایی های لازم را به مردم بکنند و با سعه صدر آنها را با قوانین مالیاتی آشنا نمایند.

فرماندار ویژه لارستان در ادامه خاطر نشان کرد: جلسات هیأت رئیسه اتاق اصناف و اعضاء اتحادیه و کسبه و بازاریان با مسئولین و کارشناسان امور مالیاتی بصورت مستمر برگزار گردد و مسئولین امور مالیاتی هم آموزش های لازم را ارائه کنند.

وی در خاتمه با تأکید بر اینکه بایستی مدافع حقوق دولت نیز  باشیم چرا که با ثبات ترین و مهمترین  منابع درآمدی دولت، مالیات است و پرداخت مالیات تضمین کننده وضعیت رفاهی و امنیتی آینده جامعه است؛ بیان کرد: ساماندهی امور مالیاتی در رأس امور دولت است و بسیاری از مشکلات اعتباری خود را از همین مالیات ها حل می نماید.

پیش از این نیز محمدرضا نراقی رئیس اتاق اصناف و اعضاء هیأت رئیسه جدید اتاق اصناف آقایان حاج رسول قدسی، منصور مرادی، محمد کاظم کاظمی نسب ، حامد معتمد و همچنین علمداری رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان هم مطالبی را ارائه کردند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۸:۳۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین