شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 17

«آب»و«راه» 2 مشکل اصلی شهرها و روستاهای لارستان

نمایندگان شوراهای اسلامی بخش ها و شهرهای لارستان، ۲ موضوع «آب»و«راه» را از مشکلات اساسی شهرها و روستاهای لارستان دانستند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شورای…

نمایندگان شوراهای اسلامی بخش ها و شهرهای لارستان، ۲ موضوع «آب»و«راه» را از مشکلات اساسی شهرها و روستاهای لارستان دانستند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان لارستان چهارده نماینده شوراهای اسلامی بخش و شهر، در پانزدهمین روز از ماه رمضان و در هوایی گرم از نقاط دور و نزدیک لارستان به ساختمان شورای شهر لار آمدند تا در نشست فوق‌العاده‌ی فعال‌ترین شورای شهرستانِ فارس شرکت کنند. نمایندگان این شورا از مدتی پیش درخواست نشست مشترک با نماینده مردم در مجلس داشتند که با موافقت دفتر دکتر جعفرپور، در عصرِ دهم خرداد به تحقق پیوست.

نخستین حضور نماینده مردم لارستان در شورای پنجم شهرستان، با سؤالات و مطالبات متعددی از مناطق مختلف مواجه شد. از بحران «راه»‌های فرعی و روستایی در بعضی بخش‌ها تا معضلات تمام نشدنیِ «آب»، و از اختلالات مخابراتی تا کمبود امکانات تفریحی و ورزشی در روستاها.

در آغاز نشست فوق‌العاده شورای اسلامی لارستان، عبدالرحیم مقیمی رییس این شورا ضمن خوشامدگویی به دکتر جعفرپور، ابراز امیدواری کرد در دوره ۴ ساله‌ی شورا، این آخرین حضور نماینده در جمع اعضای شورای شهرستان نباشد. وی فرصت خدمتگزاری به مردم را شایسته‌ی شکرگزاری به درگاه خدا دانست و تأکید کرد: باید از این فرصت کوتاه بهترین بهره را ببریم و ضمن تشریک مساعی و هم‌افزایی در جهت حل مشکلات و کمبودها تلاش کنیم.

پس از مقیمی، اعضای شورای شهرستان در زمان تعیین شده به بیان نظرات، خواسته‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند. در این نشست مشترک، که مظفری و اسدی از مسئولان دفتر نماینده، دو تن از مشاوران شورای شهرستان (یادگارفرد و قناعت پور) و دو خبرنگار نیز حضور داشتند، نمایندگان شوراهای بخش و شهر، ضمن اشاره‌ای اندک به استعدادها، امکانات و نقاط قوت مناطق خود، لیستی از مشکلات و کمبودهای مختلف را پیش روی جمشید جعفرپور نهادند. البته در این میان بعضی اعضا همچون نمایندگان بخش بیرم، بخش بنارویه و شهر جویم زمان بیشتری را به بیان کامل معضلات و نیازها اختصاص دادند و برخی دیگر همچون نمایندگان شهر لطیفی و بخش اوز به ارائه مکتوب درخواست‎‌ها بسنده کردند.

به نظر می‌رسید بیشترین مشکل و دغدغه اعضای شورای فرادستی لارستان، حول و حوش دو مسأله زیربناییِ «راه» و «آب» (اعم از آشامیدنی و کشاورزی) بود. مسائلی که به گفته‌ی سحر یادگارفرد مشاور شهرسازی این شورا، نیازمند نگاهی کلان و علمی‌تر است و حتی می‎‌توان برای آنها سند راهبردی تهیه کرد. مشکلات و اختلالات تلفن ثابت و همراه، نبود کد پروژه در بسیاری بخش‌ها به‌ویژه برای پروژه‌های راهسازی و شهرسازی، کمبود اورژانس جاده‌ای، نبود نمایندگی برخی ادارات، افت ولتاژ برق در چند منطقه، کمبود بودجه و امکانات بعضی شهرداری‌ها، نبود گاز شهری در بسیاری مناطق، کمبود امکانات ورزشی برای جوانان، معضلات بیمه کشاورزی و تداخل کاری دهیاری‌ها و بنیاد مسکن، بخش عمده‌ی مشکلاتی بود که ۱۳ عضو شورای شهرستان به‌طور شفاف با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند.

پس از حدود یک ساعت شنیدن خواسته‌های عمدتاً اقتصادی و عمرانی شهرها و بخش‎‌ها، دکتر جمشید جعفرپور به ایراد سخن پرداخت. وی در ابتدا همچون رییس شورا، از فرصت مغتنمِ خدمتِ خالصانه به مردم گفت و آن را زمینه‌ای برای رشد معنوی و روحی افراد بیان کرد. نماینده مردم در خانه ملت، وجود شوراها را نعمتی بزرگ برای شناسایی آسیب‌های موجود دانست و خاطرنشان کرد: برای برون‌رفت از مشکلات، حفظ وحدت و همبستگی در میان مردم و مدیران لازم و ضروری است.

جعفرپور ضمن تأیید مشکلات و کمبودهای بیان شده، همچون گذشته به کمبودها و تنگناهای موجود در سطح دولت اشاره و تصریح کرد: همه ما به‌ویژه شوراهای شهر و روستا باید از همت و سخاوت مردم استفاده کنیم تا از این وضعیت عبور نماییم. وی البته در همین زمینه اظهار داشت: اگر مردم را برخی پروژه‌ها و برنامه‌ها مشارکت دهید، ما هم از دولت می‌خواهیم که به صحنه بیاید و کارها را به سرانجام برساند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه، با تأکید بر پیشبرد کارها و درخواست‌ها از راه‌های قانونی و رعایت سلسله مراتب اداری، گفت: در سطح شهرستان رؤسای ادارات، بخشداران و فرماندار موظف به رسیدگی و پاسخگویی هستند و نباید هر موضوع کوچک و ساده‌ای را به دفتر نماینده ارجاع داد؛ البته مسئولان دفتر وظیفه دارند مردم را به سوی ادارات و دستگاه‌های مربوطه هدایت کنند.

وی افزود: مدیران شهرستان نباید از پیگیری مصرانه و درخواست‌های قانونی از مدیران کل و مسئولان استانی ترس داشته باشند اما در صورت حل نشدن مسائل در سطح استان، نماینده مجلس برای برطرف شدن آنها از راه‌های دیگر و سطوح بالاتر اقدام خواهد کرد.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش ضمن قول رسیدگی به بیشتر مسائل مطرح شده در جلسه، در پاسخ به دو سؤال رییس شورای شهرستان تأکید کرد: در مورد منطقه ویژه اقتصادی جهرم باید بدانید که اتفاق خاص و عجیبی نیفتاده و تنها مصوبه‌ای برای نحوه استقرار واحدها و نحوه فعالیتشان در این منطقه بوده است. جعفرپور ادامه داد: برای تکمیل کارهای منطقه ویژه اقتصادی لارستان هم در حال پیگیری هستیم که برای آن یکهزار هکتار زمین اختصاص داده شده. البته در لایحه اولیه، در کنار مناطق ویژه، مناطق آزاد هم ذکر شده بود و چون مناطق آزاد تجاری نیاز به بازنگری داشت، تصویب نهایی مناطق ویژه اقتصادی هم اندکی به تأخیر افتاده است.

وی در پایان با تأکید بر لزوم اصلاح الگوی مصرف در همه بخش‌ها، طرح فاضلاب شهری را یکی از راههای بازیافت منابع آب پایدار و تغذیه سفره‌های زیرزمینی خواند و از شورای اسلامی و شهرداری لار خواستار پیگیری طرح مطالعاتی آن شد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۶:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین