جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

پیشنهاد اقدام مشارکتی به مسئولان لارستان برای برقراری پرواز حج

در زیر یک پیشنهاد برای اقدام عملی و جهادی به مسئولان لارستان برای تحقق یک مطالبه عمومی مطرح می شود. به گزارش میلاد لارستان، شرکت در مناسک حج و همچنین…

در زیر یک پیشنهاد برای اقدام عملی و جهادی به مسئولان لارستان برای تحقق یک مطالبه عمومی مطرح می شود.

به گزارش میلاد لارستان، شرکت در مناسک حج و همچنین زیارت قبور مطهر ائمه اطهار(س)، آروزی هر مسلمان در طول عمرش محسوب می شود.

هرساله به مناسبتهای مختلف و بنا به سفارش آیات و روایات، جمع زیادی از مردم برای حضور در اماکن مذهبی گردهم می آیند.

در ایام سفرهای حج عمره و تمتع نیز، مسلمانان در یک اقدام هماهنگ و وحدت برانگیز با سفر به مکان های مقدس مکه و مدینه با خدای خود راز و نیاز می کنند. این سفر معنوی قراراست امسال از اواخر تیرماه و اوایل مردادماه انجام شود.

مردم منطقه لارستان و جنوب فارس، مجبورند به دلیل عدم صدور مجوز پرواز و همچنین عدم تفکیک سهمیه حج این شهرستانها از استان فارس، برای شرکت در سفر معنوی حج راه طولانی، پرهزینه و خطرساز را تا مرکز استان طی کنند و از فرودگاه شیراز به سرزمین وحی پرواز داشته باشند.

هرچند سابقه مطالبه برقراری پروازهای حج به ویژه حج تمتع از فرودگاه بین المللی لارستان برای مردم به سالیان بسیار دور برمی گردد اما تاکنون این مهم محقق نشده است.

اکنون برای عملی شدن این آرزو و درخواست به حق مردم، با توجه به مدت مناسب باقی مانده تا زمان آغاز پروازهای حج (بیش از یک ماه)، به مسئولان ارشد و تصمیم گیرنده لارستان از جمله رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی(با توجه به ارتباط و نظارت کمیسیون فرهنگی بر سازمان حج و زیارت)، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، امام جمعه لارستان، مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان(با توجه به افتتاح سالن جدید و افزایش فضای فرودگاهی) و غیره پیشنهاد در یک حرکت هماهنگ و گروهی با مراجعت به پایتخت و حضور در سازمان های مرتبط، مجوز برقراری پروازهای حج تمتع را با توجه به انجام موفقیت آمیز پروازهای حج عمره در سالیان گذشته اخذ و زمینه آسایش مردم را در این امر معنوی فراهم سازند.

امید می رود با توجه به فرصت طلائی باقی مانده، یکی از مسئولان محترم رهبری هماهنگی و پیگیری این موضوع را برعهده بگیرد و زمینه تسریع در انجام این کار را فراهم سازد.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۳:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پیشنهاد اقدام مشارکتی به مسئولان لارستان برای برقراری پرواز حج”

  1. ناشناس گفت:

    یک نفر کافیه ولی یه نفر دلسوز پیگیر. کاش این پیشنهاد رو مسئولین خنج و گراش و جهرم بدین سریعتر به نتیجه میرسه تا مسئولای خودمون

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین