جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 48 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

تشکیل کمیته بررسی موارد مجاز سزارین در بیمارستانهای لارستان و خنج

 قائم مقام معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان از تشکیل کمیته بررسی موارد مجاز سزارین در بیمارستانهای لارستان و خنج خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط…

 قائم مقام معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان از تشکیل کمیته بررسی موارد مجاز سزارین در بیمارستانهای لارستان و خنج خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، دکتر ایزدی، با بیان عوارض ناشی از عملهای سزارین در مادران باردار اظهار داشت: توجه به زایمان طبیعی به عنوان بهترین نوع زایمان در مادران باردار همچنین اهمیت کاهش آمار تعداد سزارین ها در مقایسه با کل زایمانها، زمینه ای فراهم شد تا با تشکیل کمیته بررسی اندیکاسیونها و موارد مجاز سزارین به شکل منظم در بیمارستانهای لارستان و خنج ضمن حفظ جان مادر و کودک، زمینه زایمانهای کم عارضه و طبیعی را فراهم کنیم.

دکتر ایزدی در تشریح عملکرد این کمیته گفت: در بررسی های انجام شده مشخص شد که این کمیته در دو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شیراز در حال اجراست و با توجه به گزارشات و بازخوردهای مطلوب این کمیته مصوب شد این طرح نیز در دانشکده لارستان نیز اجرا شود. اکنون و با تغییر مدیریت جدید در حوزه درمان این کمیته با نظم بیشتری در حال تشکیل است.

مدیر نظارت بر درمان دانشکده به عنوان ناظر کمیته در این زمینه اذعان داشت: این کمیته با هدف کاهش تعداد سزارین های غیر ضروری و هر ۲ هفته یکبار تشکیل شده و پرونده ی مادرانی که از سوی پزشکان متخصص به این کمیته ارجاع داده می شوند را مورد بررسی قرار می دهد. درصورت تایید اعضای کمیته که متشکل از مترون بیمارستان، مسئول بخش مامایی، دو پزشک متخصص زنان تشکیل شده است، صحت لزوم پرونده های ارجاعی جهت عمل سزارین را بررسی نموده و در صورت وجود مشکل موافقت انجام عمل سزارین اعلام می گردد.

این مسئول در ادامه با اشاره به تاثیرات مثبت این کمیته گفت: بعد از تشکیل منظم این طرح، آمار مربوط به سزارینهای غیر ضروری کاهش یافته و بسیاری از موارد که قبلا به سزارین ختم می شد، اکنون زیر نظر تیم مجرب زایشگاه به زایمان طبیعی تبدیل شده است.

گفتنی است مشکلاتی از قبیل سردردهای شدید، کمردرد، و دیگر مشکلاتی همچون تنگی نخاعی، و بیماری های قلبی جز موانعی است که زایمان طبیعی را بامشکل مواجه نموده و باعث می شود که پرونده بیمار جهت برسی به کمیته بررسی اندیکاسیونهای زایمان ارسال گردد.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تشکیل کمیته بررسی موارد مجاز سزارین در بیمارستانهای لارستان و خنج”

  1. ناشناس گفت:

    کاهش سزازین به قیمت آسیب مادر و نوزادان

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین