جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 44 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

انجام جراحی نادر زایمان در بیمارستان لار

با انجام عملی نادر در مرکز آموزشی درمانی امام رضا ع لارستان، جان مادر و نوزاد نجات یافت. به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، هفته گذشته و…

با انجام عملی نادر در مرکز آموزشی درمانی امام رضا ع لارستان، جان مادر و نوزاد نجات یافت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، هفته گذشته و با تلاش تیم درمانی مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) طی یک عمل جراحی نادر، جان مادر و نوزاد یافت.

دکتر ملیکا آصفی متخصص زنان و پزشک معالج بیمار در این خصوص اظهار داشت: چند ماه پیش و طی مراجعه خانمی که چهارمین فرزند خود را باردار بود، متوجه وجود توده بزرگ فیبرم در رحم او شدیم.

وی افزود: پس از بررسی های انجام شده و با توجه به سزارین شدن در سه زایمان قبل، چهارمین زایمان سزارین جز زایمان های پرخطر شناخته شده و این احتمال نیز وجود داشت که با خونریزی شدید مادر به دلیل تشخیص توده بزرگ رحمی حین عمل روبرو شویم.

دکتر آصفی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط بیمار، امکان مراجعه به بیمارستانهای بزرگ در مرکز استان نیز وجود نداشت که پس از بررسی ابعاد مختلف جریان، تصمیم گرفتیم با همراهی تیم جراحی، اتاق عمل و متخصصین همکار، این عمل جراحی پر خطر را برای بیمار در بزرگترین مرکز درمانی منطقه انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در ابتدای فرایند زایمان و به دلیل پارگی شکم در سزارین های قبلی، یافتن نقطه ای با کمترین خطر ممکن برای مادر و نوزاد خود پروسه ای دقیق و حساس بود که در ادامه و با باز شدن حفره شکمی متوجه حجم و سایز باورنکردنی توده فیبرم درون رحم شدیم.

متخصص زنان و زایمان مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) لارستان گفت: در عمل های نادر اینچنینی، حفط زمان و تلاش دقیق و فوری با هدف نجات جان مادر و نوزاد حرف اول را می زند، بنابراین تصمیم گرفتیم تا قبل از هر چیز نوزاد را نجات داده و در ادامه به پاکسازی رحم از توده بزرگ بپردازیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از سلامتی کامل مادر و نوزاد بیان داشت: آنچه در این عمل جراحی نادر بسیار اهمیت داشت، حجم ۴ کیلویی توده رحمی بود که با توجه به وزن ۲ کیلویی نوزاد، وزنی معادل دو برابر داشته و علی رغم تمام این موارد، توانستیم هم جان مادر و نوزاد را نجات داده و هم رحم را پاکسازی و حفظ کنیم.

گفتنی است در موارد مشابه این عمل جراحی در دانشگاههای بزرگ و با حضور متخصصین و فوق تخصص های متعدد در این حوزه انجام می شود که به لطف خدا، ضمن فراهم آوری زیرساختهای لازم از سوی مسئولین و حضور پزشکان دوره دیده و آینده دار در مجموعه، اکنون در مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) لار انجام شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین