پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 17 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 16

لطفا باند دوم مسیر لارستان به جهرم را افتتاح نکنید!

در آغازین روز تیرماه شاهد تصادف یک خودرو سواری و کامیون در ورودی دهکویه بودیم که یک مصدوم داشت درطی سه ماه اخیر این حادثه سومین حادثه ای بود که…

در آغازین روز تیرماه شاهد تصادف یک خودرو سواری و کامیون در ورودی دهکویه بودیم که یک مصدوم داشت درطی سه ماه اخیر این حادثه سومین حادثه ای بود که دو نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند . علت اصلی این حوادث نبود دید کافی و سرعت بالای خودروهای عبوری از این قسمت است . به دلیل این که مسیر جهرم، لارستان به بندر عباس مسیری ترانزیتی و از پر تردد ترین جاده های جنوب فاری است و همچنین حوادث متعدد در ورودی دهکویه ما را به این نتیجه می رساند که شاید احداث باند دوم این جاده بهترین کار باشد؛ اما نکته قابل تامل این که است با احداث باند دوم این خطر کاهش نیافته حتی ممکن است افزایش یابد . پس بهترین پیشنهاد این است که باند دوم مسیر لارستان به جهرم افتتاح نگردد ! به دلایلی که در ادامه می آید .

در این باره حدود دو ماه قبل مقاله ای نگاشته و به خطرات این نقطه از جاده پرداختیم . اصل مقاله به اضافه مستندات و فیلم برای روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان ارسال و قرار شد که پاسخ مقاضی بدهند . اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده و متاسفانه باز هم شاهد حادثه ای جدید بودیم که ما را بر آن داشت به بازخوانی آن مقاله بپردازیم .

متاسفانه هنگام ترانشه برداری برای احداث باند دوم جاده ، دیواره ای باریک بین این دو باند برجای ماند ، که این دیواره می تواند موجب افزایش خطر گردد به دلایل زیر :

۱- به دلیل انفجارهای متعدد که هنگام ترانشه برداری در این نقطه انجام شده احتمال دارد این دیواره سست شده و امکان ریزش آن وجود دارد که خطراتی برای خودروهای عبوری به وجود خواهد آورد .

۲- دومین خطر پس از احداث باند دوم به وجود می آید . یعنی پس از احداث باند دوم سرعت مجاز خودروها به ۱۱۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت . بخصوص این مساله در شب ها برای مسافرینی که با اتوبوس از سمت شیراز می آیند و می خواهند در این نقطه پیاده شوند به دلیل عدم دید کافی و سرعت زیاد خودروها این خطر چند برار خواهد شد .

۳- طی بازدیدی که در شب از پشت دیواره برجای مانده که باند دوم در آن سوی آن قرار دارد به عمل آمد ، متاسفانه مشخص شد که تقریبا هیچ نوری در این قسمت جاده وجود ندارد که می تواند برای مسافرین از نظر امنیتی نیزخطر آفرین باشد .

شاید بهترین راه حل برای حل این مشکل ، برداشتن دیواره برجای مانده و ساخت یک میدان همراه با نورپردازی مناسب و نصب سرعت کاه و علایم هشدار دهنده قبل از افتتاح باند دوم جاده باشد .پس به مسوولین اداره کل راه و شهرسازی لارستان پیشنهاد می کنیم اگر حفظ جان هموطنان برایشان مهم است ، قبل از برداشتن دیواره بین دو باند و رفع مشکل ، باند دوم را افتتاح ننمایند .

ارسالی از: امیدعلی معزی

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین