شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

ساخت بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه و سایبان در استان فارس

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس از ساخت ۱۱۳ هکتار گلخانه و سایبان در این استان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید رضا…

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس از ساخت ۱۱۳ هکتار گلخانه و سایبان در این استان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید رضا پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به ساخت ۱۱۳ هکتار گلخانه و سایبان در استان، ادامه داد: با توجه به رویکرد کاهش فضای آزاد محصولات سبزی و صیفی و استفاده بهینه از منابع آب در برنامه ششم و هفتم توسعه، تولید در سطح ۷ هزار هکتار در محیط کنترل‌شده در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی فارس قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این راستا به اختصاص تسهیلات اشتغال پایدار توسعه روستایی بدون محدودیت به کشت‌های متراکم گلخانه‌ای، اضافه کرد: سعی بر این است که حتی تسهیلات گلخانه‌ای که در سال ۹۶ با سود بالا پرداخت‌شده با استفاده از اعتبارات استانی، سود این تسهیلات کاهش پیدا کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: از دیگر حمایت‌های تشویقی به‌منظور توسعه تشویقی گلخانه‌های متراکم و جذب سرمایه‌گذاران، برقراری تسهیلات بانکی برای ساخت و توسعه گلخانه‌ها از محل صندوق توسعه ملی با سود ۱۲ درصد برای مناطق کمتر توسعه‌یافته، ۱۴ درصد برای مناطق توسعه‌یافته و برخوردار و ترجیحی ۱۵ درصد، است.

پاکاری افزود: از دیگر اقدامات برای توسعه گلخانه‌ها، تسهیل در فرآیند صدور مجوز توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، شرکت شهرک‌های کشاورزی برای ۵ هکتار به بالا و مجوز سایبان توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، شناسایی و راه‌اندازی روستا‌های گلخانه‌ای باهدف ایجاد گلخانه‌های کوچک‌مقیاس و تابع اقلیم در قالب تعاونی‌های محلی و زنجیره تولید، راه‌اندازی مجتمع‌ها و شهرک‌های گلخانه‌ای است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در سال جاری با هدف کاهش مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی، توسعه یک هزار هکتار گلخانه و سایبان بر روی محصولات سبزی و صیفی، انواع نشاء و نهال، گیاهان زینتی، گیاهان دارویی و درختان میوه در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی فارس قرارگرفته است، ادامه داد: تاکنون مجوز ۱۱۶ طرح سایبان در سطح ۵۴۶ هکتار توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها صادر شده که مقدمات پرداخت تسهیلات فراهم شده است.

گفتنی است، سایبان پوششی است که به منظور استفاده بهینه از منابع، کاهش مصرف آب و ضایعات محصولات باغی، جلوگیری از خسارت پرندگان، صدمات ناشی از آفتاب‌سوختگی و کاهش هجوم آفات بر روی محصولات و درختان قرار می‌گیرد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین