جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

استان فارس رتبه دوم خرید خدمت سربازی را دارد

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی فارس گفت: تاکنون حدود ۲۷ هزار نفر در استان فارس موفق به خرید خدمت شدند و پس از تهران بزرگ، فارس بیشترین تعداد متقاضی را…

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی فارس گفت: تاکنون حدود ۲۷ هزار نفر در استان فارس موفق به خرید خدمت شدند و پس از تهران بزرگ، فارس بیشترین تعداد متقاضی را در سامانه خرید خدمت دارد.

به گزارش میلاد لارستان، سرهنگ محمدباقر دهقان ناصرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، از تمدید نشدن طرح خرید خدمت در سال ۹۸ خبر داد و اظهار داشت: طبق آخرین مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شده است مشمولان غائب و فراری که از تاریخ غیبت و آخرین فرارشان بیش از ۸ سال می‌گذرد جریمه می‌شوند.

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح خرید خدمت سربازی حدود ۳۵ هزار نفر سرباز فراری و غائب از استان فارس در سامانه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۲۷ هزار نفر موفق به خرید خدمت شدند و پس از تهران بزرگ، فارس بیشترین تعداد متقاضی را در این سامانه را دارد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی فارس با تاکید بر اینکه مرحله دوم ثبت‌ نام خرید سربازی برای مشمولان با غیبت ۸ سال به بالا آغاز شده و تا پایان سال۹۷ ادامه دارد، افزود: افرادی که معافیت تحصیلی دریافت کرده‌اند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند تحصیلات خود را به اتمام برسانند، درصورتی‌ که از پایان شهریور ۹۶ ترک تحصیل کرده یا اخراج شده باشند از زمان فارغ‌التحصیل مقطع قبلی برای آنها غیبت محاسبه می‌شود.

سرهنگ دهقان ناصرآبادی بیان کرد: در این طرح مشمولان غائبی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند نیز همچون مشمولان داخل کشور می‌توانند از مزیت خرید خدمت وظیفه عمومی استفاده کنند و با دادن وکالت به بستگان خود در کشور پیگیر خرید خدمت خود شده و معافی دریافت کنند.

این مقام انتظامی درباره فراخوان ثبت‌ نام و پرداخت جریمه مشمولان غائب و فراری عنوان کرد: از آنجایی که چهارمین مرحله این طرح از اول امسال اجرایی شده و اکنون به نیمه سال رسیده بیشتر ثبت‌نام کنندگان مبلغ جریمه مشمولیت خود را پرداخت کرده‌اند و کارت آنان درحال صدور است.

سرهنگ دهقان به فراوانی معافیت بیماری‌های چشم، اعصاب و روان و ارتوپدی در استان اشاره کرد و گفت: در استان فارس به طور متوسط سالانه ۱۵ هزار نفر از معافیت پزشکی، کفالت و موارد خاص شامل تحت پوشش بودن کمیته امداد امام خمینی (ره) و عفو رهبری از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی فارس با اشاره به موارد کلاهبرداری که در این زمینه وجود دارد، افزود: افرادی سودجو با وعده‌های خیالی و دریافت مبالغ سنگین قول ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت را به متقاضیان می‌دهند که در نهایت با دادن کارت‌های جعلی موجب دردسر و گرفتاری می‌شوند. دولت سعی دارد با اجرای طرح خرید خدمت، بازار این گونه کلاهبرداری‌ها را کساد کند و متقاضیان بتوانند به صورت قانونی کارت معافیت خدمت سربازی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی نیروی انتظامی با افراد برخورد قانونی می‌کند و شهروندان نیز می‌توانند با مشاهده چنین مواردی از طریق سامانه ۱۱۰ به ماموران انتظامی اطلاع دهند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۷:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین