پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 59 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

ایجاد فضاهای ورزشی، تفریحی و فرهنگی در لارستان حق بانوان است

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه ایجاد فضاهای ورزشی، تفریحی و فرهنگی ویژه بانوان در لارستان حق آنهاست گفت: در بحث جلوگیری از برخی ناهنجاریها، برخوردهای سخت…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه ایجاد فضاهای ورزشی، تفریحی و فرهنگی ویژه بانوان در لارستان حق آنهاست گفت: در بحث جلوگیری از برخی ناهنجاریها، برخوردهای سخت و غیر ارشادی جواب نمی دهد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل ازروابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جمع تعدادی از نمایندگان گروه ها و تشکل های اجتماعی و فرهنگی بانوان شهر لار گفت: اگر در جامعه آگاهی بخشی کنیم و جامعه را در برابر هر گونه معضل و یا مشکلی واکسینه نماییم و در سطح شهرستان برنامه های زیاد فرهنگی و هنری را اجرا و به ارزشها و آرمانها توجه نماییم، قطعاً جامعه ای سالم و بدون فساد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ناهماهنگی بین بخش های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باعث شده است که توسعه ی کشور به سمت یک توسعة نامتوازن حرکت کند و در این خصوص هستند کسانی که فرهنگ درست استفاده کردن از فن آوریهای جدید را نمی دانند و متاسفانه این معضل، برخی از نوجوانان و جوانان ما را هم در بر گرفته است.

حسنی با بیان اینکه نبایستی در خصوص فضای مجازی محدودیت سازی کنیم؛ گفت: وقتی راه درست و صحیح استفاده کردن از فضای مجازی را به  فرزندان خود یاد ندادیم و محدودیت سازی ایجاد کردیم، این جوان و نوجوان فردا در کوچه و بازار، به دنبال ناهنجاریها می رود و بدتر از این می شود، بنابراین بایستی راه درست استفاده کردن از این فن آوریها را بجای محدود سازی، ایجاد نماییم و به آنها یاد دهیم که در فضای مجازی می توان به احادیث، آیات قرآنی و مسائل علمی و فرهنگی زیادی دست یافت و هنجارها و ارزشهای انسانی، اسلامی و اجتماعی را رد و بدل کرد.

فرماندار ویژه لارستان  در خصوص موارد و مشکلات مطرح شده و دغدغه های بانوان حاضر در این نشست نیز؛ افزود: مشکلات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را نمی توان در شهرستان حل کرد، چون این یک مسئله کلی و کلان است که بایستی از طریق کشور حل شود، البته بایستی خانواده ها در منزل و دبیران و معلمین و مدیران در مدارس این نوجوانان و جوانان را مدیریت کنند و مواظب شان باشند.

معاون استاندار فارس اظهار داشت: بنده اگر ناراحتی و دغدغه ام نسبت به مسائل و مشکلات جامعه بیشتر نباشد، کمتر نیست، ولی محدودسازی به تنهایی جواب نمی دهد.

وی یادآور شد: همه دوست دارند که جامعه شان از هر گونه فساد و ناهنجاری و ضد ارزشها دور باشد و این دغدغه ی تمامی افراد جامعه است که این موضوع در کشور رعایت بشود، امادر این راستا بایستی کار فرهنگی کرد و با اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی و قرآنی، جامعه را به سمت ارزشهای مناسب اسلامی سوق داد.

حسنی ضمن ابراز رضایت از دغدغه های بانوان فعال شهرستان در خصوص معضلات جامعه من جمله عفاف و حجاب و دیگر ناهنجاریها در جامعه؛  افزود: در این خصوص شیوه های کنترلی و اجبار و مجبور کردن افراد جواب نمی دهد، چرا که تا زمانی که ما آنها را کنترل می کنیم، خودشان را با ما وفق می دهند، اما به محض اینکه از کنترل خارج شدند، می روند و آن کار خودشان را می کنند.

او در ادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه وضعیت حجاب و عفاف دختران و پسران  پاک و نجیب ما در شهرستان نسبت به جاهای دیگر کشور عالی است.

نمایندة عالی دولت در لارستان تصریح کرد: جوان و نوجوان ما اگر می خواهد ارزشهای دینی را رعایت کند، باید درون زا شود، یعنی اعتقاد، بینش و فکر داشته باشد و در این راستا همت نماید، البته نه با اجبار و ترس از روی خانواده و یا مسئولین این مهم را انجام دهد.

حسنی در ادامه با تأکید بر اینکه بانوان شاغل در ادارات شهرستان بایستی بهترین الگو برای زنان جامعه باشند؛ افزود: بازرسان ما از فرمانداری بطور مستمر از ادارات شهرستان بازدید بعمل می آورند و در موضوعات مختلف از جمله عفاف و حجاب، صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و غیره را گزارش می کنند و تذکرات لازم را ارائه می نمایند.

فرماندار ویژه لارستان  در خصوص اجرای عملیات پیست دوچرخه سواری ویژه بانوان هم گفت: تلاش ما بر این است که هر چه سریعتر این طرح اجرایی شود و بطور جد در دست پیگیری است که در این خصوص باید از ظرفیت شهرداری، شورای شهر، ورزش و جوانان و بسیج نیز استفاده شود.

حسنی خطاب به مسئولین ذیربط خاطر نشان کرد: در ایجاد فضاهای ورزشی، تفریحی ، فرهنگی و هنری ویژه بانوان شهرستان لارستان تلاش کنید و نتیجه اش را به اطلاع مردم برسانید.

وی در خاتمه از بانوان فرهنگی و اجتماعی شهرستان خواست که همیشه در جامعه فعال باشند و نسبت به حفظ آرمانها و ارزشهای انقلاب تلاش نمایند و بی توجه نباشند و در دیگر حوزه ها  نیز ورود کنند و مسئولین شهرستان را یاری نمایند.

 پیش از این  نیز تعدادی از نمایندگان گروه ها و تشکل های فعال اجتماعی و فرهنگی بانوان شهرستان، مسائل، مشکلات و درخواست های فرا روی بانوان، از جمله حجاب و عفاف، کمبود فضاهای فرهنگی ، هنری، ورزشی و تفریحی ویژه بانوان و مسائل و معضلات اجتماعی و غیره را بیان و خواستار رفع این موارد شدند.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۶:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “ایجاد فضاهای ورزشی، تفریحی و فرهنگی در لارستان حق بانوان است”

  1. تیزهوشانی سابق گفت:

    سال هاست در بسیاری از شهرستان ها پارک بانوان و پارک خانواده راه اندازی شده و به سبب نوع فضای فیزیکی آن ها ، امکان حضور بدون حجاب در این فضاهایی فراهم امده است . لارستان با این جمعیت متاسفانه همچنان از وجود چنین فضایی بی بهره مانده است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین