شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۸ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

کنکوری برتر لارستانی: فضای مجازی ذهن را مشغول میکند/مسئولان برای بازگشت دانشجویان مستعد تلاش کنند

در مصاحبه با میلاد لارستان:

یکی از برترین های کنکور سراسری در لارستان با بیان اینکه فضای مجازی به گونه ای است که متوجه گذر زمان نمیشویم، گفت: فضای مجازی ذهن را به شدت مشغول می کند که به همین دلیل بهتر است تا جایی که میتوانیم تفریحات دیگری مثل ورزش ویا کار های هنری را جایگزین آن کنیم.

به گزارش میلاد لارستان، با اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۱۳۹۷ و مشخص شدن برترین های این ماراتون بزرگ در لارستان، تلاش بر این است با چند تن از آنان مصاحبه هایی انجام شود. به عنوان نخستین نفر به سراغ نیلوفر زائر با رتبه ۱۷ منطقه ۲ و ۳۶ کشوری در رشته علوم تجربی رفته ایم.

  • در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید و در چه مدرسه ای تحصیل نموده اید؟

نیلوفرزائر هستم. دانش آموز مدرسه فرزانگان. ۲ سال در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف درس خواندم سپس انصراف دادم و در کنکورتجربی شرکت کردم .

  • شما چه رتبه ای در چه رشته ای کسب نموده اید؟

رتبه ۱۷ منطقه ۲ و رتبه  ۳۶ کشوری در رشته علوم تجربی.

  • چگونه از رتبه خود با خبر شدید و واکنش شما در مقابل آن چه بود؟

همسرم نتیجه ام رابرایم فرستاد.

  • رتبه خود را حاصل چه میدانید؟

اول ازهمه لطف و محبت خداوند بود که به من کمک کرد حتی زمان هایی که ناامید می شوم بازهم ادامه بدهم و بدون مدد ازخداوند هیچ کاری به پایان نمی رسد.

و اینکه بخواهم از دانشگاه انصراف بدهم جرئت زیادی میخواست که به تنهایی نمی توانستم آن را انجام بدهم . همسرم آقای علی سلمانپور مشوق اصلی من برای انجام این کار بودند. وهم چنین پدرم ومادرم که سختی یک سال کنکور من رابه دوش کشیدند و پدر ومادر همسرم که پشتیبان من برای انجام این کار بودند.

  • نحوه درس خواندن خود را بیان نموده و از چه زمانی بصورت جدی برای کنکور درس خواندید؟

از اردیبهشت سال ۹۶ شروع کردم به خواندن درس های تجربی وخصوصا زیست. خواندن درس زیست بدون وجود معلم در ابتدا به شدت طاقت فرسابود چون سوال هایی را که در ذهنم به وجود می آمد نمیتوانستم ازکسی بپرسم. با تکرارکردن، اشتباه کردن و برطرف کردن اشتباهات به مرور بانحوه خواندن این درس آشناشدم .

وهم چنین درصد ریاضی کنکورم را مدیون راهنمایی های همسرم وبرنامه ریزی کنکورم را مدیون مشاوره های برادرم هستم که پیگیر کار های من بودند.

  • بنظر شما ایا باید برای رتبه خوب صرفا نخبه بود و افراد با هوش عادی به رتبه های خوب دست پیدا نمیکنند؟

بنده دو بار کنکور داده ام ودر این مسیر انسان های باهوش زیادی را دیده ام که باتلاش نکردن نتیجه ای ندیده اند. به نظر بنده هرفردی در زمینه ای که علاقه دارد تلاش کند و بر روی هدفش تمرکز کند قطعا نتیجه خواهدگرفت. و اینکه در این مسیر ممکن است انواع مسایل پیش بیاید مثلا افت کند اما اگر به خودش باور داشته باشد آنقدر تلاش می کند تا کاستی ها را برطرف کند و به هدفش برسد.

  • طی سال کنکور ارتباطتان با فضای مجازی را چگونه مدیریت کردید؟

چندماه آخرکنکور برنامه های مختلف را از گوشی ام پاک کردم وقبل از آن نیزصرفا در زمان تفریحم ممکن بود استفاده کنم. چون فضای مجازی به گونه ای است که متوجه گذر زمان نمیشویم. همچنین ذهن را به شدت مشغول می کند وتاجایی که میتوانیم بهتر است تفریحات دیگری مثل ورزش ویا کار های هنری را جایگزین آن کنیم.

  • پیام شما برای کنکوری های سال آینده چیست؟

کنکور یک رقابت است و یک فرصت برای خودسازی و در این رقابت همه چیزموثر است چون تمام جنبه های زندگی فرد کنکوری را دخیل می کند. فردی  که دوست دارد در این مسیرموفق شود باید بتواند دراین مسیر با نقاط ضعف خودش روبه رو شود وآن ها را برطرف کند. قطعا دربعضی موارد ممکن است شکست بخورد. بنده بعضی ازمفاهیم زیست را با اشتباه کردن یادگرفتم. آن قدر اشتباه کردم تا یاد گرفتم. و در این مسیرتوکل برخداوند به شما کمک میکند که ناامید نشوید. زیرا هرکس تلاش کند نتایج کارش را می بیند.

  • برنامه شما برای ورود به دانشگاه چیست؟

امیدوارم خداوند همین طور که تا به حال به من کمک کرده در ادامه مسیر هم کمک کند زیرا ورود به دانشگاه شروع مرحله ای جدید است .

  • ایا پس از فراغت از تحصیل برای کار به لار بازخواهید گشت؟

هرفردی دوست دارد در زادگاهش و کنار خانواده زندگی کند. امیدوارم شرایط این اجازه را بدهد و همچنین اینکه مسئولان لارستانی باید تدابیری برای جذب دانشجوها بیندیشند چون لار استعدادهای بزرگی دارد که هرساله از شهرخارج می شوند و بدلیل حمایت نشدن دیگر باز نمی گردند.

  • بنظر شما لارستان دارای چه کمبودهای جهت کمک به کسب رتبه های بهتر توسط کنکوریها دارد؟(دلیل افت رتبه ها نسبت به گذشته)

دلایل مختلفی دارد یکی وابستگی بیش ازحد به فضای مجازی وغرق شدن در آن است دیگری استرس بیش ازحد بعضی والدین که برعکس بایداین اعتماد رابه فرزندشان بدهند که هررتبه ای که باتلاش کردن به دست بیاورد برای آن ها ارزشمند است. وزندگی وموفقیت در کنکور خلاصه نشده است.

  • کلام پایانی؟

برای همه افرادی که کنکور داده اند انتخاب رشته ای عالی آرزو میکنم و امیدوارم در هر رشته ای که وارد می شوند موفق باشند.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۸:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین