پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

طلبه گراشی؛ از پرورش شترمرغ تا صنایع تبدیلی خرما

کارآفرین گراشی ساعات آسودگی فراغت از طلبگی و تدریس در حوزه علمیه را با تلاش اقتصادی در زمینه پرورش شتر مرغ و تامین غذایی شهر سپری می‌کند. به گزارش میلاد…

کارآفرین گراشی ساعات آسودگی فراغت از طلبگی و تدریس در حوزه علمیه را با تلاش اقتصادی در زمینه پرورش شتر مرغ و تامین غذایی شهر سپری می‌کند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، تقویت فرهنگ جهادی برای ایجاد ارزش افزوده و سرمایه‌گذاری برای اشتغالی مولد از اصول اقتصاد مقاومتی است که رهبر انقلاب بیان و بر آن تاکید کردند. نقش‌آفرینی در حماسه اقتصادی هدفی است که صادق استوار را بر آن داشته است تا در زمان‌های فراغت از تدریس حوزه اشتغالی مولد را ایجاد کند که به گفته خود او کار واقعی است.

پرورش شتر مرغ در کنار ساخت نیروگاه‌های خورشیدی و صنایع تبدلی خرما و کنجد، از قابلیت‌های کارآفرین گراش است. علیرضا دهقانی‌فر مسئول بسیج سازندگی گراش گفت: برای احیا و راه‌اندازی کارگاه‌های این چنینی وام اشتغال‌زایی اعطا می‌شود تا کمکی به جهادگران عرصه اقتصادی باشد.

صادق استوار اکنون در سن ۴۰ سالگی و با مدرک دکترای مدیریت دولتی در کنار طلبگی و تدریس علوم دینی، به مزرعه‌داری و پرورش ۱۳۰ شترمرغ در کارگاهش پرداخته است تا آسودگی لحظات فراغت را با “کاری واقعی” پر کند. کاری که به گفته خود او می‌توان با آن مولد و مفید بودن را با تمام وجود حس کرد.

کسب وکار خانوادگی کارآفرین گراشی درآمد مناسبی دارد و نگهداری ۹ ماهه جوجه‌های شترمرغبه ازای هر جوجه نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان درآمد به همراه خواهد آورد اما اکنون بازار متلاطم گریبان این حرفه تولیدی را نیز گرفته است. استوار ناملایمات این روزهای بازار را نامهربان توصیف کرد و گفت: این عدم ثبات بخش زیادی از درآمد را به مسیر تورمی خرید علوفه و غیره می‌برد.

این طلبه جهادگر عرصه اقتصاد مقاومتی با کوشش اقتصادی بیگانه نبوده است و چند سالی نیز در عرصه پرورش شترمرغ مولد به صورت غیر حرفه‌ای فعالیت کرده است اما اکنون یک سال است که با یک همکاری دو نفره اقدام به پرورش و پروار ۱۳۰ شتر مرغ کرده است و به تازگی یک دوره پرورش را به اتمام رسانده است.

دهقانی‌فر با بیان اینکه امسال اعتبارات لازم برای اعطای وام به فعالان اقتصاد مقاومتی آن طور که باید اختصاص داده نشده است، گفت:تمام تلاشمان را برای اعطای وام اشتغال‌زایی به متقاضیان و تحقق اقتصاد مقاوتی و ایجاد اشتغال به کار می‌گیریم.

استوار از حمایت‌های بسیج سازندگی قدردانی کرد. وام‌های ۱۵ و ۲۰ میلیونی که این کارآفرین گراشی با معرفی بسیج سازندگی دریافت کرده است، نزدیک به یک چهارم سرمایه‌ای را شامل می‌شود که صرف راه‌اندازی این کارگاه تولید گوشت شده است.

هر ذبح شتر مرغ در این کارگاه نزدیک به ۴۰ کیلو گرم گوشت را روانه بازار می‌کند و بخشی از تامین غذایی شهر را به دوش می‌کشد. استوار گفت: این فعالیت برای من ارزشی معنوی دارد اما تلاطم‌های اخیر بازار، تولیدکننده را به فکر فرو می‌برد و محتاط می‌کند.

کارآفرین گراشی که عدم ثبات و تغییر هفتگی قیمت‌ها را در فراهم آوردن نیازهای کارگاهش به خوبی حس کرده است به تسنیم گفت: فعالیت و تولید اقتصادی این روزها تحمل بیشتری را می‌طلبد.

فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی ماهیتا تلاش و فعالیتی جهادگرانه را می‌طلبد، فعالیتی که به گفته مقام معظم رهبری زمینه و فرصت مناسب را برای نقش‌آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم می‌کند و عامل شکست و عقب‌نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان گراش با اشاره به تعاملات بسیج سازندگی با کمیته امداد و بهزیستی، شهرداری، اداره کار و سایر دستگاه‌های مربوطه، از اعطای وام اشتغالزایی به متقاضیان خبر داد و گفت: قدم‌های خوبی در جهت همراهی همگانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته‌‌ایم.

گزارش از فاطمه رفاهت

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۷:۳۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین