پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

شورای اسلامی لارستان: آب انبارهای این شهرستان احیا شوند

شورای اسلامی لارستان از مسئولان ادارات اوقاف، میراث فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو خواست برای پیگیری موضوع احیا، مرمت و لایروبی آب انبارهای مناطق مختلف این شهرستان…

شورای اسلامی لارستان از مسئولان ادارات اوقاف، میراث فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو خواست برای پیگیری موضوع احیا، مرمت و لایروبی آب انبارهای مناطق مختلف این شهرستان همکاری کنند.

به گزارش میلاد لارستان عبدالرحیم مقیمی رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: آب انبار در میان مردم لارستان و جنوب فارس به برکه مشهور است و مکانی است گنبدی شکل که مردم آب های باران را در آن ذخیره می کنند تا بعدها برای مصارف مختلف استفاده شود.

برکه های مناطق لارستان از سازه هایی تشکیل شده که به لحاظ معماری در هیچ جای دنیا مشابهی ندارد.

وی گفت: طراحی برکه ها از نظر سازه ای به گونه ای است که بدون آب، زنده و سالم نمی مانند و در پایین ترین سطح هر منطقه احداث می شوند و نوع معماری آن ها طوری است که آب راکد درون برکه ها هیچ گاه جلبک نمی زند و بو نمی گیرد.

مقیمی اضافه کرد: آب برکه در گرمترین فصل سال خنک و در سردترین فصل سال گرم است و اصلا یخ نمی زند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان گفت: در بدترین شرایط جوی و خشکسالی برکه ها تامین کننده آب آشامیدنی سالم مردم هستند که حداقل آب مصرفی یکسال مردم را در خود ذخیره می کنند و می توانند ضامن بقای مردم منطقه لارستان باشند.

مقیمی بیان کرد: برکه ها از لحاظ منظر شهری از بهترین آثار موجود در شهرها و مناطق جنوبی هستند و از نظر عام المنفعه بودن گرچه این سازه ها منحصر به فرد بعضا مالکیت شخصی دارند اما همه مردم حفظ و حراست از آنها را وظیفه خود می دانند.

وی متوسط ذخیره آب در برکه ها را بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ مترمکعب بیان کرد و افزود:از فروش آب آن می توان بخشی از اشتغال جوانان را فراهم کرد و در زمان اصطراری که کشور دچار کمبود جدی آب در منطقه روبرو است از آن می توان به صورت بهینه استفاده کرد.

رئیش شورای اسلامی شهرستان لارستان گفت در این زمینه نامه ای به مسئولان ادارات اوقاف ، میراث فرهنگی ، برنامه و بودجه و وزارت نیرو نوشته شده و برای بازسازی و احیای آب انبارها (برکه ها) در لارستان درخواست همکاری شده است.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “شورای اسلامی لارستان: آب انبارهای این شهرستان احیا شوند”

  1. شهروند لارستانی گفت:

    درمنطقه لارستان بزرگ. بیشترین حجم این برکه ها. واب انبارها دربخش. اوز. وتوابع ان. دیده میشود تا جاییکه در مسیر جاده. ها ودردل کوهها ودره ها هم این برکه ها. ساخته. شده اند که خداوند به این صاحبان خیر. اجر وپاداش. دهد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین