جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۸ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

اشک و آه لارستانی ها در شب شام غریبان+تصاویر

مردم ولایت مدار لارستان در رثای شهدای دشت کربلا و در شب شام غریبان با روشن کردن شمع و نوای حزن انگیز مداحان اشک ماتم ریخته و به عزاداری پرداختند….

مردم ولایت مدار لارستان در رثای شهدای دشت کربلا و در شب شام غریبان با روشن کردن شمع و نوای حزن انگیز مداحان اشک ماتم ریخته و به عزاداری پرداختند.

به گزارش میلاد لارستان مردم مؤمن و ولایت‌مدار لارستان در شب شام غریبان اهل بیت(ع) پس از برپایی ۱۰ شب و روز مراسم روضه‌خوانی و عزاداری در خیابانها، حسینیه‌ها، مساجد، تکایا، به یاد بی‌پناهی و غربت اهل بیت(ع) مراسم شام غریبان سید و سالار شهیدان برگزار کردند.

این مراسم در شهر لار با حضور پیکر مطهر شهید گمنام حال و هوای دیگری داشت. اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا با در دست داشتن شمع و حمل پیکر مطهر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس از میدان طاووس تا بوستان شهدای گمنام بیاد غربت حضرت زینب(س) سینه زدند و گریستند.

سپس مردم ضمن تجدید میثاق با شهیدان با روشن کردن شمع و نوحه‌خوانی و ذکر مصائب شهادت حضرت امام حسین (ع)، غربت اهل بیت (ع) را به سوگ و عزا نشستند.

مراسم مشابهی نیز در جوار قبور مطهر شهدای مرکزی شهر لار با حضور کثیر مردم برگزار شد. این مراسم نیز با آئین روشن کردن شمع، روضه خوانی، زنجیرزنی، سینه زنی و عزاداری همراه بود.

گوشه هایی از تصاویر مراسم معنوی شام غریبان در زیر می آید:

 

 

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۴:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین