سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 24

جاده شیراز-جهرم- لار همچنان در صدر آمار محورهای پرحادثه استان فارس

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس مهمترین فعالیت‌ها و آخرین وضعیت این اداره‌کل را تشریح کرد. به گزارش میلاد لارستان علیرضا سیاهپور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت…

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس مهمترین فعالیت‌ها و آخرین وضعیت این اداره‌کل را تشریح کرد.

به گزارش میلاد لارستان علیرضا سیاهپور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: تعداد تصادفات جاده‌ای در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته و این در حالی است که در تعداد کشته‌ها درمقایسه با سال ۹۶ یک درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: ۲۲ محور استان فارس جزء محورهای مهم و پرتلفات استان هستند که حدود ۸۶ درصد تلفات برون شهری و ۴۸ درصد طول راههای برون شهری را پوشش می‌دهند. تلفات سه ماهه ۹۷ در مجموع یک درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ کاهش داشته که تلفات در بخش برون شهری ۱.۹ درصد کاهش و بخش روستایی ۷.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این مسئول بیان کرد: واژگونی، برخورد با خودروهای باری و تلفات موتور از عوامل اصلی تلفات استان می‌باشد.

سیاهپور یادآور شد: استان فارس از از لحاظ شاخص تلفات برون شهری در رتبه چهاردهم قرار دارد، همچنین این استان از لحاظ شاخص تلفات جاده‌ای (برون شهری و روستایی) در رتبه بیست و چهارم قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس ادامه داد: بیشترین تلفات مربوط به خودروی سواری با حدود ۶۰.۴ درصد است که رانندگان با سهم حدود ۵۰ درصدی بیشترین متوفیان را تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: محورهای شیراز- فسا- داراب- بندرعباس، شیراز- آباده- ایزدخواست، شیراز- کوار- جهرم- لار، شیراز- سپیدان- یاسوج و پلیس راه استهبان- نی‌ریز- کرمان بیشترین تلفات را در بین محورهای استان به خود اختصاص داده‌اند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۷:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین