جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 16 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

هر ساعت ۹ نفر در فارس متولد و ۲ نفر فوت می‌شوند

میانگین روزانه تولد در فارس ۲۳۰ نوزاد است و در هر ساعت ۹ کودک در این استان متولد می‌شود. میانگین روزانه فوت در این استان نیز ۶۱ مورد است و…

میانگین روزانه تولد در فارس ۲۳۰ نوزاد است و در هر ساعت ۹ کودک در این استان متولد می‌شود. میانگین روزانه فوت در این استان نیز ۶۱ مورد است و در هر ساعت به طور متوسط ۲ نفر در فارس می‌میرند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، در سال ۹۶ در کل کشور یک میلیون و ۴۸۷ هزار و ۹۱۳ نوزاد متولد شده‌اند که ۷۶۶ هزار و ۱۴۰ نفر از آنها پسر (۵۱٫۵ درصد) و ۷۲۱ هزار و ۷۷۳ نفر دختر (۴۸٫۵ درصد) بوده‌اند. از منظر دیگر یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۵۵۸ نفر (۷۶٫۸ درصد) از این آمار در حوزه شهری و ۳۴۴ هزار و ۳۵۵ نفر (۲۳٫۲ درصد) در حوزه روستایی رخ داده است.

 

کاهش ۳٫۷ درصدی تولد در استان فارس

در استان فارس ۸۴ هزار و ۲۱۹ تولد ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳٫۷ درصد کاهش داشته است. از نظر جنسیت ۴۳ هزار و ۴۴۵ نفر از متولدین پسر (۵۱٫۶ درصد) و ۴۰ هزار و ۷۷۴ نفر دختر (۴۸٫۴ درصد) بوده‌اند. ۶۳ هزار و ۳۱۲ نفر از این آمار مربوط به مناطق شهری (۷۵٫۲ درصد) و ۲۰ هزار و ۹۰۷ نفر (۲۴٫۸ درصد) مربوط به مناطق روستایی فارس بوده‌اند.

میانگین تولد در فارس در هر روز ۲۳۰ نوزاد است بنابراین در هر ساعت ۹ کودک در این استان متولد می‌شود.

نسبت جمعیتی متولیدین دختر و پسر در کشور ۱۰۶٫۱ است یعنی به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۶ پسر متولد شده است. این نسبت در استان فارس نیز ۱۰۶٫۵ است یعنی به ازای هر ۱۰۰ دختر حدود ۱۰۶ پسر متولد شده است.

بیشترین میزان تولد در استان‌های تهران، خراسان رضوی و خوزستان و کمترین میزان تولد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و سمنان ثبت شده، استان فارس از نظر میزان تولد در رتبه پنجم قرار گرفته است.

در سال ۹۶ در کل کشور ۳۷۶ هزار و ۷۳۱ مورد فوت ثبت شده که ۲۱۰ هزار و ۶۹۱ مورد (۵۶ درصد) مربوط به مردان و ۱۶۵ هزار و ۹۸۷ مورد (۴۴ درصد) مربوط به زنان بوده است. ۲۷۸ هزار و ۴۴۸ مورد از این آمار (۷۳٫۹ درصد) در حوزه شهری و ۹۸ هزار و ۲۳۰ مورد (۲۷٫۱ درصد) در حوزه روستایی به ثبت رسیده است.

 

افزایش ۱٫۶ درصدی فوت در استان فارس

در استان فارس ۲۲ هزار و ۳۳۹ مورد فوت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱٫۶ درصد افزایش یافته است. از نظر جنسیت ۱۲ هزار و ۶۲۳ نفر از فوتی‌ها مردان (۵۶٫۵ درصد) و ۹ هزار و ۷۱۶ نفر زنان (۴۵٫۵ درصد) بوده‌اند. ۱۵ هزار و ۸۷۹ مورد (۷۱ درصد) در حوزه شهری و ۶ هزار و ۴۶۰ مورد (۲۹ درصد) در حوزه روستایی رخ داده است.

میانگین فوت در استان فارس در هر روز ۶۱ مورد است بنابراین در هر ساعت به طور متوسط دو نفر در فارس فوت می‌شوند.

بیشترین میزان فوتی‌ در استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان و کمترین میزان فوتی‌ در استان سمنان، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام ثبت شده است. استان فارس از نظر تعداد فوتی‌ها در رتبه چهارم قرار دارد.

با توجه به آمار متولدین و فوتی‌ها در سال گذشته رشد طبیعی جمعیت استان فارس ۶۱ هزار و ۸۸۰ نفر بوده است.

گزارش از ثریا ستاری

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین