جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 13 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

انتقاد مدیرعامل سازمان حمل ونقل همگانی شهر لار از عدم استقبال مردم از وسایل نقلیه عمومی

منتظری با انتقاد از وجود تعداد خودروهای تک سرنشین در ترافیک شهری لار، یادآور شد: ۱۸۰ تاکسی به نسبت جمعیت شهر لار بسیار کم است اما همین تعداد تاکسی نیز…

منتظری با انتقاد از وجود تعداد خودروهای تک سرنشین در ترافیک شهری لار، یادآور شد: ۱۸۰ تاکسی به نسبت جمعیت شهر لار بسیار کم است اما همین تعداد تاکسی نیز اغلب با یک یا دو مسافر حرکت می کنند.

محمدامین منتظری در گفت و گو با میلاد لارستان با بیان اینکه یک راننده برای اینکه پروانه فعالیت را دریافت کند باید ۵ نوع استعلام از راهنمائی و رانندگی، بهداشت، دادگستری، اماکن و فرمانداری مختلف را پشت سر بگذارد، اظهار داشت: این استعلامات به منظور تایید صلاحیت و سلامت راننده صورت می گیرد و پس از اخذ تاییدیه نهایی از فرمانداری پروانه فعایت صادر می شود.

وی افزود: برای شروع فعالیت باید خودروی راننده نیز مورد تائید قرار بگیرد و دارای معاینه فنی و بیمه نامه معتبر باشد.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل همگانی شهر لار و حومه با اشاره به اینکه با توجه به نوسازی های انجام شده در سال های ۹۰، ۹۵ و۹۶  و وجود ۵۶  دستگاه تاکسی مدل ۸۵ و ۸۶ عمر ناوگان تاکسیرانی لار کمتر از ۷ سال است، تصریح کرد: در صورت انجام نوسازی تاکسی های مذکور عمر ناوگان ما به کمتر از ۳ سال کاهش پیدا خواهد کرد.

این مسئول در پاسخ به استفاده کم از مینی بوسها و اتوبوسها در حمل و نقل عمومی شهر لار، گفت: برای حل این مشکل اولین کاری که باید انجام شود فراهم کردن زیر ساخت های مناسب شهری است که تا حدودی فراهم شده است اما در یک توضیح کلی باید بگویم در سال ۸۸  تعدادی مینی بوس با هدف تشکیل خط واحد از جمله شهرک اندیشه، شهرک های بوستان و امام خمینی(ره) به بخش خصوصی واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه پس از برنامه ریزیهای لازم در سال ۹۱، چهار دستگاه مینی بوس بصورت خط واحد به سیستم حمل ونقل عمومی تزریق شد که مسیرشان از مجتمع عطایی شروع و پس ازگذر از باغ ملی، خیابان کارگر، میدان قدمگاه و میدان امام خمینی(ره) و انجام یک دور کامل به همان مجتمع عطایی ختم می شد، ادامه داد: یکی از مشکلات در شهر لار استقبال کم مردم از حمل و نقل عمومی است.

منتظری با انتقاد از وجود تعداد خودروهای تک سرنشین در ترافیک شهری لار، یادآور شد: ۱۸۰ تاکسی به نسبت جمعیت شهر لار بسیار کم است اما همین تعداد تاکسی نیز اغلب با یک یا دو مسافر حرکت می کنند.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل همگانی شهر لار با بیان اینکه به دلیل عدم استقبال کم مردم از خط واحد راه اندازی شده و در پی آن نبود درآمد کافی پس از سه ماه متوقف شد، تصریح کرد: عقیده بنده ارائه خدمات نوین همیشه مشکلاتی را به همراه دارد و رفع آنها احتیاج به همکاری دارد و تا مردم با مسئولین همکاری نکنند نتیجه مناسبی حاصل نمی شود.

وی اولین و مهمترین مشکل رانندگان را کمبود درآمد آنها به دلیل استقبال کم از سیستم حمل ونقل عمومی دانست و افزود: بیمه تامین اجتماعی رانندگان در حال پیگیری است.

منتظری همچنین استهلاک بالای خودروها و تامین قطعات یدکی گران قیمت را از دیگر مشکلات رانندگان تاکسی برشمرد و اضافه کرد: در زمینه کمک به درآمد رانندگان سازمان خود را موظف دانسته تا با مسئله مسافربران مشخصی که اکثر شهرهای کشور درگیر آن هستند با همکاری که مدیریت راهور و ارگانهای مربوطه با جدیت و قاطعیت برخورد نموده و از مزاحمت آنها جلوگیری نماید .

این مسئول با بیان اینکه ارائه خدمات بیمه ای به رانندگان که بر دو نوع است، گفت: بیمه تامین اجتماعی که با تخفیف پنجاه درصدی برای رانندگان محاسبه می شود و همچنین بیمه شخص ثالث که طبق قراردادی که با بیمه های مختلف داریم خودروهای رانندگان با اقساط مناسب از سوی این شرکت ها تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه  خدمات ورزشی و رفاهی خوبی برای اوقات فراغت رانندگان و خانواده هایشان درنظر گرفته ایم، ادامه داد: از جمله استفاده از امکانات مجموعه ورزشی عطایی که با تخفیف شصت درصدی برای رانندگان مهیاست.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل همگانی شهر لار بیان کرد: معرفی سالانه رانندگان نمونه و تقدیر و تشکر لازم از آنها، راه اندازی سیستم پیامکی برای اطلاع و آگاهی بموقع رانندگان از برنامه های سازمان، تبدیل حدود ۲۲۰ دستگاه خودروهای آژانس به دوگانه سوز با نرخ دولتی، توزیع چند مرحله لاستیک تعاونی با قیمتی نازلتر از بازار با تخفیف  ۲۰ درصدی بین رانندگان از جمله خدماتی است که به رانندگان ارائه شده است.

وی افزود: صندوق های قرض الحسنه سطح شهر نیز ما را در اعطای تسهیلات به رانندگان یاری می رسانند که البته سعی بر تشکیل صندوق قرض الحسنه درون سازمانی نیز داریم.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۵:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “انتقاد مدیرعامل سازمان حمل ونقل همگانی شهر لار از عدم استقبال مردم از وسایل نقلیه عمومی”

  1. a گفت:

    الان بیش از ۲۰ سال است که شهرهای مرودست و کازرون خط واحد دارن و به خوبی جا افتاده است. و تا روستاهای شعاع ۱۰ کیلومتر هم مسافر جابجا می کنن. ولی در لار و سایر شهرستانهای فارس هنوز این وسایل جا نیفتاده است. و حتی تاکسی ها هم فقط مسیر شهر قدیم به شهر جدید و بالعکس را حرکت می کنن. و خیابانهای دیگر واقعا تاکسی بندرت دیده می شود. در شهرهای فسا ، مرودشت و کازرون هر نقطه ای از شهر اراده کنید تاکسی وجود داده. در لار مجبورن از وسایل شخصی استفاده کنن چون در همه مسیرها و ساعتها تاکسی نیست.

  2. یک دهه شصتی گفت:

    والا توی لار چون تاکسی ها فقط در مسیر شهرجدید به شهرقدیم حرکت میکنند چاره ای نداریم بجز استفاده از ماشین شخصی . برای رسیدن به تاکسی باید ۷ بلوک پیاده بریم یا این که دربست بگیریم و پول زور به راننده بدهیم .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین