شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

رئیس FATF: برای مقابله با ایران همکاری نزدیکی با اسرائیل و عربستان داریم

دستیار بخش تامین مالی تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: برای مقابله با ایران همکاری نزدیکی با اسرائیل و عربستان داریم. «بیلینگزلی» که در حال حاضر ریاست «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF)…

دستیار بخش تامین مالی تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: برای مقابله با ایران همکاری نزدیکی با اسرائیل و عربستان داریم.

«بیلینگزلی» که در حال حاضر ریاست «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) را به عهده دارد درباره هدف از اجرای تحریم‌های جدید علیه ابران گفت: «قصد داریم ایران را بابت اقدامات مرگبار و بی‌ثبات‌کننده‌اش پاسخگو کرده و جای شک باقی نگذاریم که ایران بایستی به میز مذاکره برگردد.» به گزارش مبلادلارستان به نقل از فارس بیلینگزلی در ادامه به ارائه آمارهایی درباره تحریم‌های اعلام‌شده علیه ایران در دولت فعلی آمریکا پرداخت و گفت: «خزانه‌داری آمریکا در این دولت، ۱۷ دور تحریم‌ علیه ایران اعلام کرده و ۱۴۵ فرد مرتبط با ایران را به دلیل طیفی از فعالیت‌ها اعم از تروریسم، اشاعه تسلیحاتی و نقض حقوق بشر و جلوگیری از سوءاستفاده ایران از نظام مالی جهان در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد آمریکا برای مقابله با آنچه به گفته وی «فعالیت‌های مخرب ایران» خوانده شده همکاری نزدیکی با عربستان و رژیم صهیونیستی دارد.

رئیس FATF همچنین خاطرنشان کرد در این جایگاه برای تقویت نظام مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم تلاش می‌کند. او گفت: «ما به صورت روزانه با سایر کشورها در سراسر دنیا، اعم از کشورهایی که در معرض نظام‌های مالی غیرقانونی ایران، روسیه و کره شمالی قرار گرفته‌اند همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه برای تقویت نظام‌های مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم داریم.» او همچنین به شرکت‌ها در سراسر جهان توصیه کرد احتیاط لازم را به خرج دهند تا درگیر «شبکه فریب‌‌آمیز ایران»-به ادعای او- نشوند.

«گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) در سال ۱۹۸۹ در پاریس توسط سران گروه هشت (G8) و با مأموریت ادعایی پولشویی تأسیس شد. سران گروه جی-۸ ضرورت تشکیل چنین نهادی را یکسان کردن مقررات بانکی و مبارزه با پولشویی عنوان کردند. در سال ۲۰۰۱ و بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، آنچه «تأمین مالی تروریسم» خوانده شده در دستور کار فعالیت‌های گروه ویژه اقدام مالی FATF قرار گرفت. نظارت بر عملکرد شبکه بانکی در سطح جهانی و در سطح کشورها رسالت اصلی FATF محسوب می‌شود. با وجود این، مواضعی که مقام‌های آمریکایی ابراز می‌کنند نشان می‌دهد که آنها FATF را ابزار مناسبی برای اعمال هر چه موثر تحریم‌ها علیه کشورهای ناهمسو با سیاست‌های آمریکا می‌دانند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین